hallo, ik ben op zoek naar alternatief voor lac annecy als het slecht weer zou zijn, nu dacht ik mischien lac de sainte croix camping la source in Margaridon 83630 maar ik vraag me af als je de snelweg A51 verlaat of de bergwegen niet gevaarlijk zijn met caravan achter de auto D 953- D952-D957 heeft er iemand die wegen al gedaan wij zijn die kant nog niet geweest of nemen jullie een andere route wij komen vanuit richting luxemburg wij zouden in juni gaan als er meningen zijn over deze camping zeker welkom.
Meerdere keren deze kant op geweest. Twee x met zeilboot achter de auto en de andere keren los voertuig. Ben je van plan de A51 tot Manosque te rijden en dan via Valencole, Riez, Moustiers ste Marie dan is dat goed te doen. Mijn man en ik zijn onze 1e keer samen via RN gereden en de navigatie liet ons toen wel via hele smalle wegen rijden. Als ik me niet vergis was dat de N85, ook wel bekend als de Route de Napoleon. Via Riez is het eerste stuk vrij recht, hoogvlakte. Alleen laatste stuk naar Les Salles is wat bochtig.
Heel goed te rijden met caravan. Wij hebben zowel de route via D075 (volgens mij ook wel gewoon N75 genoemd) gereden als de route via A7 en dan bij Aix en Provence omhoog via A51 en beiden met caravan erg goed te doen. Via D075 is korter dan via A7, maar qua tijd maakt het niets uit en het grootste deel via snelweg is wel gemakkelijker.
De laatste kilometers naar de camping is wat bochtig, maar erg goed te doen. Wij rijden met redelijk grote caravan! En er zijn veel campings waarvan de meeste camping bezet zijn met kampeerders met eigen caravan en zij zijn er allemaal goed gekomen. Geen zorgen maken, is allemaal erg goed te doen met caravan!
Wij hebben een aantal jaren geleden precies dezelfde route gereden, alleen met als eindpunt Moustiers Sainte Marie.
Wij hebben het iets rustiger aan gedaan, met twee tussenstops.