Tent/Caravan (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
22.02.2020 08:41
Het is zover! We hebben een tweedehands caravan gekocht. Ik zie ons al in de winter er op uit trekken, heerlijk, want met onze tent kon dat niet. Een caravan is natuurlijk erg handig, je kan meer meenemen en hebt net dat ietsje meer luxe. Maar nu komt het... Ga ik dat primitieve geluk dat weinig mensen in mijn omgeving snappen niet missen? Mijn man wil dus dat ik onze tent verkoop maar ik twijfel. Het zou toch noch eens leuk zijn als is het een weekendje met de tent kamperen. Wat is wijs? En denken jullie dat eenmaal de caravan er is we nog met de tent gaan weg gaan?
Geplaatst door: scg
, Datum:
22.02.2020 09:30
Kijk het eerst eens een jaartje aan. Als je dan de tent niet hebt gebruikt en niet hebt gemist, kan ie altijd nog weg. Ik snap je wel. Wij hebben al jaren een caravan, maar ik heb ook nog steeds een zwak voor het back to basic gevoel van een tent.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
22.02.2020 13:11
Ik snap het helemaal, hier ligt ie nu 10 jaar op zolder en kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om hem weg te doen, je weet maar nooit........
Natuurlijk is de caravan super handig en comfortabel en ga je weg op momenten dat je dat met de tent niet zou doen, ook opbreken in de regen is nu geen probleem meer, maar de geur van de tent, het geluid van de ritsen........heb nog steeds een beetje heimwee. Ha Ha.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.02.2020 13:44
Bekend fenomeen. Trekken nu al acht jaar met camper omdat we koude optrek vanuit d egrond ivm gezondheid toch niet meer zagen zitten. Maar tent toch nog nooit weggedaan, want je weet maar nooit...
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
22.02.2020 15:55
Wij hebben ook beide. Als mijn man meegaat gaan we met de caravan, als ik alleen met mijn zoontje een weekend weg ga, gaan we met de tent.
Mijn man vindt kamperen met een tent armoedig terwijl ik het heerlijk vind, vandaar.
Geplaatst door: ® Anne
, Datum:
22.02.2020 17:00
Ook wij altijd met een Albatros tent gekampeerd. Paar jaar geleden een caravan gekocht omdat mijn man niet meer op de grond wilde slapen. Was voor mij even slikken en met pijn in het hart op pad gegaan met de caravan. Voelde me een stuk ouder.
Maar ik moet zeggen dat ik het veel comfortabele vindt. Alles lekker in kasten georderd. Ik kon er snel aan wennen, zeker als het een dagje regent.
Al kijk ik toch nog wel met beetje weemoed naar een de Waard tent. Al denk ik niet dat wij er nog mee weg gaan. De kinderen kunnen er straks gebruik van maken.
Ik doe hem zeker niet weg.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
22.02.2020 17:03
Zelfde dilemma enkele jaren geleden, de uitkomst een Cabanon Mercury vouwwagen ;)
Geplaatst door: conny
, Datum:
22.02.2020 19:13
In 1973 kochten wij onze eerste tent; gevolgd door een grotere (bungalow)tent, een vouwwagen en later kwam er een (kleine) caravan.
Toen de kinderen niet meer meegingen en wij in andere seizoenen en in andere streken gingen kamperen was er tijd voor meer comfort in de caravan.
Maar als we ergens een tent zien staan, denken we nog altijd " ach, wat leuk …." !
Doe hem weg, als je er afscheid van kan nemen ,tenzij hij in de weg ligt; dan gun je toch een ander het plezier en houden jullie de herinneringen in ere!
Geniet van je caravan en het kamperen !
Geplaatst door: connie
, Datum:
22.02.2020 21:13
Mag ik mijn verhaal vertellen?Ons hele leven in een Albatros gekampeert,zelfs 2 bijna versleten.Toen de jongens niet meer meegingen hebben we heel Europa gezien en konden we dansen in deze grote tent.Het opzetten ging gesmeerd,als eenmaal de lange stok erin zat kon ik de boel binnenbrengen en mijn man de haringen erin slaan.we stonden weer eens in frankrijk toen er een echtpaar met een renaultbus de camping op kwam rijden.De schuifdeur ging open en er werden 2 stoelen naar buiten gegooid en een tafel.Fles wijn op tafel en toen zei mijn man zoiets zoek ik ook.Om het kort te maken,we hebben een 2ehands campertje gekocht en de mensen om ons heen zeiden......uit zo'n grote tent naar een vw. busje???We hebben er duizenden kilometers door frankrijk mee getoert.Heerlijk,maar nog altijd de lekkere tentlucht herinneren.Hij is eerst naar mijn kinderen gegaan en daarna heb ik hem aan de padvinderij gegeven.En vorig jaar heb ik hem omgeruilt voor een caravannetje omdat mijn man overleed10 jaar geleden.Dus nu maar wachten op het lekkere weer want dan ga ik weer maar wel op een vaste camping vlakbij mij in de buurt.groet van connie.
Geplaatst door: Philip
, Datum:
23.02.2020 10:41
Onze eerste vakantie was met een ( geleende) tent. Al snel waren we er achter dat het: alles inpakken in de auto, op de camping alles weer uitpakken, tent opzetten, dan weer alle spullen in onze handen om in de tent te brengen, bij het inpakken weer het omgekeerde, en het op de grond slapen niet ons ding was. Het jaar daarop een vouwwagen gekocht. Dit was een type zoals dat in die tijd was, een bouwwagen. Maar we sliepen van de grond, en alle spullen lagen al op hun plaats in de vouwwagen. Na een aantal jaren de bouwwagen verkocht, en een nieuw model, een zogenaamde snelklapper gekocht. Een hele verbetering, en met deze wagen zijn wij heel veel jaren op stap geweest. De laatste jaren gaan er geen kinderen meer mee, en gaan wij op vakantie in voor- en / of na-seizoen. En dan is de kans op minder weer wat groter. Na een aantal nachten nachtvorst besloten toch een caravan te kopen. Hier kan je dan toch wat comfortabeler binnen zitten met minder weer. En dat bevalt tot nu toe ook uitstekend. In het begin wel wennen aan de reistijd. Wat we eerst in één dag deden doen we nu in twee of zelfs drie dagen. Maar dit is voor ons geen probleem, omdat we toch niet lang op één plaats blijven, en veel rondtrekken.
, Datum:
25.02.2020 08:29
Leuk al die verhalen! Ben ik dus toch niet de enigste die zo denkt. Kom maar op met de rest van de verhalen!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
25.02.2020 11:57
Aan een caravan zitten maar 2 nadelen. Je moet hem achter je auto hangen, waardoor je beperkter bent met rijden en je moet een stalling hebben.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
25.02.2020 13:35
Jaren geleden kampeerden we in een tent met onze jonge kinderen.
We wilden niet te ver rijden vanaf Nederland en gingen naar een camping aan het meer van Chalain in de Jura.
De Jura staat er om bekend, dat het er soms regenachtig kan zijn, maar daar hadden we niet zoveel last van. De kinderen vermaakten zich prima en als het regende, trokken ze hun regenjassen en laarzen aan en gingen gewoon buiten spelen.
Op een dag begon het zo te stortregenen, dat er geen houden meer aan was.
Dat was voor ons de druppel, die de emmer deed overlopen. Wij besloten in de stromende regen de tent op te breken en naar huis te gaan.
Bij thuiskomst zijn we direct naar een caravanzaak gegaan en sindsdien kamperen we in een caravan.
De kinderen zijn inmiddels volwassen en gaan niet meer mee. Wij komen nog graag op de camping in de Jura, maar reserveren niets van tevoren en gaan alleen als het mooi weer is.
De bijzettentjes, die wij voor onze kinderen hadden gekocht, liggen nog steeds op zolder.
Afgelopen zomer besloot onze jongste dochter ons op te zoeken op de camping in de Gard en daar heeft ze lekker in haar eigen tentje kunnen slapen.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
25.02.2020 16:47
Mooie verhalen!
Het mijne. Ik werkte in de reiswereld. Veel gezien en heel veel mooie accommodaties (superluxe) genoten. En voor ik mijn man leerde kennen slechts 2 keer een aantal nachten gekampeerd (Kenia en West USA). Samen hebben we eerst ook nog mooie rondreizen gemaakt met huurauto en hotels.
Toen ik zwanger was van ons 2e kind hebben we een TNF expeditietent gekocht. Want, mijn man zei: de tent moet als een huis staan zodat de kinderen niet bang worden. Van een hele basic uitrusting de eerste jaren werd het steeds iets uitgebreider en luxer. Een klein, electrisch koelboxje erbij, mooie lafuma stoelen.
Maar, na ook 1 jaar compleet verregend te zijn besloten wij een vouwwagen te kopen. Een snelklapper -> Trigano Odysee. Wij hadden een mercedes Vito en alles ging achter in de bus en de vouwwagen kon zo aangekoppeld worden. We hadden 2 teams voor het opzetten/afbreken en met 1 1/2 uur waren we meestal klaar. Maar ja, dan moet ie thuis toch wel weer luchten, schoongemaakt worden. Dus, hahah... de laatste jaren namen we de TNF tent mee en ruimden we de vouwwagen een dag eerder op en sliepen de laatste nacht in de tent. Zelfs nog een kleinere TNF aangeschaft voor onze kinderen. Maar inmiddels gaan onze kinderen niet meer mee en werd het vouwwagen verhaal wel een beetje veel voor ons. Dillema. Kleinere vouwwagen OF de mercedes Vito omlaten bouwen naar een camper(tje) . En YES, dat hebben we gedaan en inmiddels camperen we met zijn 2en al weer dik 5 jaar. Ook weer erg basic want in een Vito is niet veel ruimte. Maar wat genieten we. En de TNF tenten worden nog steeds gebruikt door onze kinderen.
Kamperen met een tent hoef ik niet meer. Af en toe een verre reis en genieten van luxere accommodaties is fantastisch. Maar s'ochtends wakker worden in je campertje, kopje koffie, genieten van de omgeving.... kom maar op. Ben al aan het aftellen
, Datum:
26.02.2020 08:02
Klopt Daido. Maar uiteindelijk weegt dat toch niet op tegen het gemak...
Geplaatst door: Inge
, Datum:
26.02.2020 21:32
altijd met de tent gekampeerd met mijn man. Toen we kids kregen, nu 3 en 6 jaar oud, 3 jaar met een caravan weggeweest. We misten het toch. Caravan weer verkocht en nu alweer 2 jaar met de tent. Heerlijk!
Wij vonden het rijden met een caravan ook niets. We hebben nu een bardani airwolf, staat zo.
Geplaatst door: Theo
, Datum:
27.02.2020 15:25
Al jaren(ca 8) huren wij voor ongeveer 3 weken in mei /juni een camper maar had best een caravan kunnen zijn en zo ook dit jaar maar ook eind juli gaan we voor 3 weken met de tent omdat we het toch ook heel fijn vinden maar er is best wel veel veranderd en stukken luxer geworden en wij vinden het ook geweldig met de tent kamperen .
Vroeger op een canvas luchtbed naar de matjes en naar een luchtbed en de laatste jaren dat de kinderen niet meer meegaan een luchtbed van 46 cm hoog die nog maar net past in onze Decathlon tent ...ook daar een tent met luchtslangen dus geen stokken meer een electrische koelbox
Vrij zeker is een camper kopen goedkoper als dat je bv 6 weken huurt maar wij willen beide ....
Geplaatst door: Noa
, Datum:
08.03.2020 18:34
Na bijna 20 jaar met de tent op pad te zijn geweest hebben we vorig jaar een allerliefst klein Kip caravannetje gekocht. Echt heel knus, een keukentje achterin en een ruim heerlijk bed voorin en meer is het niet. 4,85 lang inclusief dissel is ie en net zo breed als onze auto. Met een hefdakje dus hoog is het ook niet. En wat zijn we gelukkig met deze aankoop. Het rijden is geen probleem en bij aankomst is het pootjes uitdraaien, luifeltje uit (we hebben er een passend zakluifeltje op gemaakt), stoeltjes naar buiten en wijntje inschenken. Bij iets minder weer schuiven we nog even de voortent (met 1 vaste zijwand) erin waarbij we dan daarna wel kiezen of we de andere zijwand en voorwand wel of niet moeten gebruiken. Vergeleken met de tent zijn we zó klaar en ook als we weer vertrekken is het allemaal zó gepiept. De kou die we in tent ervaren (vooral ik) hebben we geen last meer van, we hoeven geen luchtbedden meer op te pompen, slapen heerlijk onder onze eigen dekbedden in plaats van slaapzakken. Het is een feestje. We hebben een paar keer een weekendje dichtbij huis gestaan, ook dat was was geweldig. In de zomer 3 weken door Luxemburg en Frankrijk getrokken waarbij we alleen de eerste camping vooraf gereserveerd hadden. Fantastisch. Dit jaar kunnen we helaas niet heel lang en heel veel weg, maar ik verheug me wel alvast op mooi weer zodat we weer een weekendje dichtbij huis kunnen gaan. Ik ben namelijk een beetje verliefd op ons heerlijke Kipje!
Geplaatst door: Wima
, Datum:
08.03.2020 19:49
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
09.03.2020 14:01
Hier een verwoed tentkampeerder. Zolang het lichamelijk mogelijk blijft zweren wij bij onze tent. Tegenwoordig weer in de oude Carl Denig Hercules. Inmiddels 28 jaar oud. Heeft een paar jaar op zolder gelegen toen we een snellere opzetter wilden (tunneltje van Wechsel). Nadat deze laatste de geest had gegeven is Hercules gerestaureerd met een nieuw grondzeil.
Ik geniet enorm van het gescharrel in het gras. Eten koken op de grond op een paar MSR benzinebranders, alle spulletjes lekker compact en overzichtelijk in 3 waterdichte kratten. Geen electra (telefoons en e-readers kunnen in de auto opladen), creatief met boodschappen doen: omdat we geen echte koeling hebben vaak een dag vlees en een dag vega
Van optrekkende kou hebben we geen last. We slapen in donzen slaapzakken op matjes van Exped. Met een speciale zak zijn deze ook razendsnel op te blazen. Licht en compact, ze kunnen ook mee tijdens meerdaagse wandelingen. En voor die tochten hebben we vorig jaar een klein en licht tentje gekocht, de Anjan3 van Hilleberg