fiets lang de Lot en de Garonne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: sylv
, Datum:
17.02.2020 09:47
wij willen met de kids een fietsvakantie doen met de tent . kids zijn 5 en 9 jaar. de oudste fiets zelf en heeft een fiets met 18 versnellingen. de jongst gaat afwisselen met fiets achter mij ( follow me ) en de fietskar.
Wij hebben verschillende ideeen. 1 daarvan is fietsen langs de lot en Garonne.
Wie heeft ervaring mee met fietsen in de gebied met kinderen .
Een beetje plan is te beginnen bij Agen en dan een stuk naar het oosten en dan naar noorden naar de lot en via villeneuve de lot weer naar agen ( globaal)
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
17.02.2020 21:30
Omdat je schrijft dat je verschillende ideeën hebt, zou je ook kunnen overwegen om te fietsen langs het canal du midi
Loopt van Toulouse naar Beziers.
Je fiets over o.a. Jaagpaden, redelijk vlak en leuk voor kinderen met de sluisjes en de plezierboten die geschut worden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.02.2020 21:47
Al die sluisjes gaan op den duur ook vervelen (het zijn er heel veel), voor de kinderen bovendien alleen leuk als er een bootje door komt. Maar de overtreffende trap van sluisjes vind je in Fonserannes (bij Beziers). Daar heb je om hoogteverschil te overbruggen een sluizentrap van liefst negen sluisjes direct achter elkaar. En in de zomer zitten daar altijd wel bootjes in.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.02.2020 21:59
Op de wegen langs deze rivieren wordt vaak met 80 km per uur gereden en er is ook veel vrachtverkeer. Verder zijn de wegen meestal bochtig. Aparte rijstroken voor fietsers ontbreken over het algemeen. De veiligheid voor fietsers op dit soort wegen laat te wensen over en voor jonge kinderen die slingerend een helling opgaan is het ronduit gevaarlijk.
Soms is er een Voie Verte, een special fietspad. Maar naar Nederlandse normen is hier ook regel matig de veiligheid in het geding. Vooral bij rotondes kan het misgaan en veelal is dit niet veel meer dan een smalle vluchtstrook langs een drukke weg.
https://goo.gl/maps/5UgFFv9D2qUWcoRR6
Fietsen langs het Canal du Midi lijkt mij een veiligere en minder uitdagende bezigheid als je in Frankrijk wilt fietsen met kinderen.
, Datum:
18.02.2020 09:15
dank jullie wel voor de reacties .
Canal du midi had ik ook op mijn lijst staan. Maar een stukje daarvan . tussen toulouse en carcasonne of tot bezier. afhankelijk waar we de fietsen kunnen laten bezorgen en waar ze weer opgehaald kunnen worden door soetens of camino transport.
maar ook een plan om daar vanaf te wijken richting Revel en dan doorsteken . Want 2 a 3 weken canal du midi lijkt me wel wat saai worden. we gaan overigens niet elke dag verkassen. Het moet ook leuk blijven voor de kids.
Geplaatst door: jvh
, Datum:
18.02.2020 16:54
Ik vind fietsen langs het kanaal du Midi wat minder geschikt voor kinderen . Er is wel veel te zien , maar de paden zijn vaak wat smal , niet altijd verhard en vaak wat boomstronken op het pad .
, Datum:
18.02.2020 20:13
welk deel is dat met de smalle delen en onverharde paden?
, Datum:
20.02.2020 18:51
Wij zijn indertijd wezen fietsen vanaf Narbonne richting Toulouse , we hebben maar een stuk van deze route gefietst .
Dat is al wel een tijd geleden , maar op dat deel was een groot deel niet verhard en smal .
Ik ga ervan uit dat het pad niet is verhard omdat de route op de werelderfgoedlijst staat .
Hartje zomer kan het daar ook behoorlijk warm zijn , in het zuiden .
Persoonlijk zou ik eens kijken op de ' voie vertes ' daar zijn heel veel routes in heel Frankrijk , gaan vaak langs rivieren en over oude spoorbanen en veelal vlak .
, Datum:
20.02.2020 18:58
U zou ook eens kunnen kijken om te fietsen langs de Rhône , een route van meer dan 600 km , zeer goed fietspaden met allerlei voorzieningen langs de route ; is nog niet zo lang klaar .
, Datum:
21.02.2020 11:08
@jvh over via rohna Heb ik ook een topic gestart. we hebben verschillende ideeen.
We weten dat in zuid frankrijk warm kan zijn. gelukkig is ons doel niet om zoveel mogelijk kilometers in de vakantie te maken. maar lekker relax . dus niet elke dag verkassen. enige wat vast moet staan is het begin en eind punt , vanwege de trein en een punt waar de fietsen en bagage opgehaald kan worden.
Hm dat onverhard is niet zo heel erg , maar misschien met de fietskar niet zo handig als het heel smal is.
Geplaatst door: gerhei
, Datum:
21.02.2020 14:03
en fietsen langs de Loire? Wij hebben daar vorig jaar een dag gefietst en dat was heel goed te doen, zijn ook veel mooie fietsroutes aangegeven.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.02.2020 10:08