Fietsen Via Rhona (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: sylv
, Datum:
17.02.2020 09:41
Goededag ,
wij willen met de kids een fietsvakantie doen met de tent . kids zijn 5 en 9 jaar. de oudste fiets zelf en heeft een fiets met 18 versnellingen. de jongst gaat afwisselen met fiets achtermij ( follow me ) en de fietskar.
Wij hebben verschillende ideeen. 1 daarvan is de Via Rhona.
Heb al wel gekeken , maar komt niet heel ver met camping.
Weet iemand hoe het met campings zit langs de route.
Wie heeft ervaring mee met fietsen van deze route met kinderen .
Alvast bedankt !
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.02.2020 12:55
Geplaatst door: yvonnevandijk
, Datum:
17.02.2020 13:17
Kijk voor ervaringen op www.fietsenmetkinderen.info. Daar staan heel veel tips en ervaringsverhalen.
Onze eerste fietsvakantie met kinderen was in de Charente Maritieme. We maakten een rondje vanuit Pons, via Saintes naar de kust gereden. Daar een boottochtje met overnachting op Ile d'Aix. Daarna via de kust (Royan) terug naar het beginpunt. Dat gebied gekozen omdat het vrij vlak is, toch afwisseling biedt, en een redelijk goede kans op mooi weer, wat overigens wel een beetje tegenviel. Succes met jullie keuzes. Fietsvakantie is enorm leuk!!!
Geplaatst door: Jan56
, Datum:
17.02.2020 19:31
Ik heb wat stukken van de Via Rhona gefietst tussen Tournon sur Rhone en Bollene. Het zijn wel veel rechttoe rechtaan routes. Wel goed bewegwijzerd. De route in de Ardeche langs de rivier de Eyrieux is wel afwisselend en erg mooi. Aan deze rivier liggen wel een paar campings.
Geplaatst door: Vakantie13
, Datum:
20.02.2020 20:45
Wij hebben de ViaRhona vanaf Genève tot aan Avignon gefietst.
Als je op deze site campings zoekt ‘op de kaart’ kan je voldoende campings vinden.
Als je vragen hebt mag je me mailen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.02.2020 08:25
Aardig dat TS je mag mailen bij vragen, maar het is handiger als die vragen hier gesteld worden. Dan heeft iedereen er wat aan, ook mensen die later met dezelfde vragen komen.
, Datum:
21.02.2020 10:19
Begrijp je reactie niet helemaal?
waar staat dat je ts ( dus ik ) kan mailen. heb net terug gelezen. Maar zie het echt niet staan ?
, Datum:
21.02.2020 10:23
@jan56 dank voor je reactie. daar ben ik ook een beetje bang voor recht toe recht aan. dat dat saai gaat worden .
de route langs de Eyrieux ga ik eens bekijken !
dank!
, Datum:
21.02.2020 10:24
@Peter van Het Hurktoilet, sorry las hem verkeerd.
Nu lees ik hem goed.
Alles tips nog steeds welkom!