Voorpret 2020 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
11.03.2020 18:58
Naar Chasteuil Provence.
We weten dat de laatste uren door de bergen niet zo snel gaan maar de eerste dag nog meer KM zien we ook niet echt zitten.
Geplaatst door: Harry
, Datum:
11.03.2020 19:50
Wij gaan 25 April vertrekken en blijven 2 weken in Frankrijk en daarna door naar Zuid-Spanje voor 8 weken en dan in 3 weken weer terug naar huis.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
11.03.2020 21:36
Dat lijkt me heerlijk @Harry! Dat hopen wij over een jaar of 10 ook te mogen doen ... Veel plezier!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
11.03.2020 22:31
@mamamia, Beaune is een erg fijne overnachtingsplaats en je hoeft de volgende dag dan ook niet zo heel ver meer. Wij hebben daar ook al meerdere keren overnacht op een overnachtingscamping.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
11.03.2020 22:41
En wij zijn keer vanuit Pont de Vaux (ligt iets onder Beaune) naar Castellane gereden en wij rijden met grote caravan. Wij hebben er toen 6-7uur over gedaan inclusief stops/ pauze. Prima te doen dus! Daarnaast kun je vaak toch niet eerder op je plek dan 15:00-16:00uur.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.03.2020 00:18
@Mermaidje: Herkenbaar. Wij zijn eigenlijk trekkers (gebruikten in onze jonge jaren een besteleend als campertje, trokken vrolijk door tot op Kreta en waren vijf weken later weer terug. Met de kinderen bleven we een beetje trekken, zij het met tent, dat wil zeggen, we verkasten in vier weken tijd hooguit drie keer. Vaker konden we de kinderen echt niet aan doen. Dat is dan wel weer het fijne van campings: op een nieuwe camping hebben ze ook weer snel nieuwe vriendjes. Maar elke twee dagen doortrekken is echt te snel.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
12.03.2020 20:57
@Janmat wat een mooie reis zal het worden! Je schrijft tot aan Biarritz. Wij waren jaren geleden in Saint Jean de Lutz en vonden dat heel leuk. Ik weet niet hoe het er nu is, maar toen was het echt een gezellig centrum en een mooie uitvalbasis voor de Pyreneeën. Behalve het treintje Rhune hebben we van de Pyreneeën helaas niets gezien. Het weer werd zó slecht dat we een oversteek naar Collioure aan de Middellandse Zee hebben gemaakt.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
13.03.2020 18:05
Goede keuze JanMat, in de Hautes Pyrenées is mijn favoriete kleine camping Le Lustou en de eigenaar is berggids. Lac Blanc vooral doen en vlakbij ga je al naar de grote Cols van de Tour de France etc. Heel veel fijne en mooie dagen; denk dat je vakantie tekort is...
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
13.03.2020 20:07
Zouden we niet genoeg hebben aan zes weken reizen digi-oma?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.03.2020 17:54
Het probleem van vakantie is natuurlijk dat het buitengewoon verslavend is. Hoe meer je er van krijgt, hoe meer je verlangt naar nog meer:-)
, Datum:
16.03.2020 14:10
Hallo digi-oma,
In de Hautes Pyrenées de camping Le Lustou in Veille-Aure bekeken. Ziet er inderdaad prima uit. Deze camping ligt op 800 meter hoogte. We sluiten niet uit dat we daar enkele dagen gaan staan tijdens onze rondreis. Is de toegangsweg naar deze camping goed te rijden? Is de wegbreedte voldoende en wat valt er te zeggen over het stijgingspercentage?
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
17.03.2020 18:28
De camping is goed bereikbaar; let even op dat je een paar honderd meter voor de camping rechts van de grote weg een wat kleinere weg moet inslaan; wordt goed aangegeven. Aan de overkant van de camping loopt de "Neste" een rivier(tje) met mooi weer kun je het water in en anders is er prima vissen of langs de rivier naar het stadje Saint Marie Soulan om de mooie weekmarkt te bezoeken of wat drinken bij een gezellig terrasje. Als je onze namen op de camping wordt je nog hartelijker verwelkomt.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.03.2020 20:31
Als ik digi oma noem, worden we nog hartelijker ontvangen;).
Camping staat ook op mijn lijstje.
, Datum:
17.03.2020 21:07
Hallo digi-oma,
Dank voor het reageren. De camping staat op de lijst, mochten we in die buurt komen vinden we er hopelijk een plekje. We zullen de naam van digi-oma dan zeker laten vallen. Aannemelijk is dat meerdere kampeerders dat nu gaan doen.
Geplaatst door: ® Mermaidje
, Datum:
18.03.2020 19:13
Nou, eerlijk? De moed is aardig in mn schoenen gezakt... Rotziekte. Rot corona.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
18.03.2020 20:39
Ook ik vraag me af of alle plannen voor komende zomer realiteit gaan worden. Tegelijkertijd besef ik me dat veel mensen/ gezinnen voor grotere uitdagingen staan dan: gaat onze vakantie door?
Het is voor nu niet anders. Gezondheid en perspectief voor de toekomst is nu echt belangrijker. Hoe jammer het ook zal zijn.
Geplaatst door: J
, Datum:
19.03.2020 09:54
Hoewel we andere jaren juist veel plezier hebben in het uitzoeken van campings en het plannen van de vakantie.
Momenteel zijn we er helemaal niet meer mee bezig. Voorlopig geen plannen, alleen maar hopen op de goede afloop van deze onvoorstelbare crisis waarin we zijn beland.
Sterkte voor iedereen
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
19.03.2020 10:49
Wat denk je van de enorme strop voor de camping-eigenaars?
Zie hier een berichtje van een camping-eigenaar:
"Velen van jullie vragen zich af of je aan het begin van het seizoen naar de camping kunt komen, in deze bijzondere situatie.
Wij hebben gewacht op meer informatie van de FNHPA (nationale federatie van campings) wat de campings betreft.
De minister van Volksgezondheid vraagt niet om de campings te sluiten, maar alle campings worden geadviseerd om niet voor 15 april te openen.
Wij staan dus, zo als gepland, vanaf 17 april voor u klaar.
Deze week is er een ontmoeting gepland om te beslissen of deze datum al dan niet wordt uitgesteld, en mogelijke maatregelen op de camping ....
In elk geval houden we jullie op de hoogte als er wijzigingen gepland zijn.
De camping zal u tijdens uw verblijf informeren en adviseren over de te volgen regels om besmetting te voorkomen in het geval dat het virus tijdens uw verblijf nog aanwezig is in Frankrijk."
Geplaatst door: J
, Datum:
19.03.2020 13:16
Inderdaad heel triest, de gevolgen zijn enorm.
Geplaatst door: conny
, Datum:
19.03.2020 18:52
Bedankt Tineke (en anderen !) , dat jullie ons op de hoogte houden.