Voorpret 2020 (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® andre1
, Datum:
07.03.2020 15:04
Vorig jaar door werk-gerelateerde omstandigheden niet echt op vakantie geweest. Dit jaar dus wel weer en het kan niet snel genoeg gaan...
Dit jaar gaan we (weer) naar de ardesch en wel te verstaan op camping arleblanc. Plekje vlakbij de rivier voor de oudste en de jongste wou een glijbaan bij het zwembad. Zin innnnnn!!
Eventuele tips mbt bezienswaardigheden/camping arleblanc/of wat dan ook zijn welkom
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.03.2020 16:10
André1,
hier is een topic met tips over de omgeving in de Ardèche
Camping-frankrijk.nlTIPS / BEZIENSWAARDIGHEDEN omgeving ARDÈCHEDe camping is geboekt en het wordt La Plage Fleurie in de Ardèche.
Heeft iemand leuke tips voor uitjes in de omgeving?
Elk jaar maak...
De Ardèche is groot, het kan zijn, dat een aantal tips niet in de buurt van Arleblanc zijn en ik weet ook niet, waar jullie interesse naar uitgaat, dus dat moet je van tevoren even uitzoeken !
Wij hebben zelf in het verleden een aantal keren op Camping Arleblanc gekampeerd, de eerste keer was het, ik denk, 48 jaar geleden, dat we daar waren.
Toen hadden we nog geen kinderen en kampeerden we in een tent. De camping bestond destijds uit een grasveld met daarop fruitbomen, waarvan wij de vruchten mochten plukken. We waren bijna de enige kampeerders en verder was er, behalve de rivier, niets....
Afgelopen zomer kampeerden we in de omgeving en zijn we een dagje naar Arleblanc gegaan om vrienden te bezoeken, die daar kampeerden.
We hebben er toen de volgende foto's gemaakt. (foto's vergroten door er op te klikken(:
https://photos.app.goo.gl/pZ9EWJDRgxPQfvGV7
Ik wens jullie alvast een fijne vakantie!
Geplaatst door: ® andre1
, Datum:
07.03.2020 18:48
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.03.2020 20:39
Jammer dat Tineke geen foto's heeft van 48 jaar geleden van de camping Arleblanc.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
07.03.2020 22:35
Geplaatst door: conny
, Datum:
07.03.2020 23:04
Geweldig, die foto !
Nostalgie ….. kamperen in de jaren '70 (zo herkenbaar)
Geplaatst door: Daido
, Datum:
08.03.2020 07:17
Inderdaad nostalgie. De foto's geven de jaren 70 aan. In die tijd leek alles mooier.
Geplaatst door: Fientsje
, Datum:
08.03.2020 08:09
Ook geboekt naar de Ardeche , camping Domaine de Gil. Dichtbij Aubenas. Zoveel zin in!!
Met 2 kinderen, dan 2 en 7 jaar. Lekker zwemmen, leuke plekjes aan rivier zoeken, dorpjes bezoeken, hopelijk leuke uitstapjes voor kinderen. Heb de uitjes tips pagina al even bekeken, moet goed komen!
Nog even bekijken of we gaan overnachten of niet. Het is 10u rijden, op zondag. Zou in 1 keer te doen moeten zijn.
Twijfelden om naar Betagne te gaan. Ik hou komende zomer de temperatuur daar wat in de gaten ;-)
Geplaatst door: ® Esther B
, Datum:
08.03.2020 09:07
In december onze vakantie al geboekt. 3 kleine campings, de eerste in de Charente (de 5e keer dat we daar naartoe gaan), dan naar de Medoc en we eindigen in noord Dordogne.
Voor mij is het vinden van campings niet echt voorpret, vind het best een gedoe om 3 campings te vinden die in potentie voor ons alle 3 leuk zijn en qua reistijd combineerbaar zijn. Rond deze tijd begint dan voor mij de voorpret! Wat is er in de omgeving te doen? Wat kunnen we dit jaar thuis laten en wat willen we nog aanschaffen. Leuk!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
08.03.2020 09:39
Wij boeken sinds een aantal jaren niet meer. Aangezien de kinderen niet meer meegaan, vinden wij dat niet meer nodig. En nu ben ik daar erg blij om. We kunnen nu rustig bekijken hoe het allemaal komt met het nieuwe Coronavirus. De voorpret is er zeker niet minder om ... Het seizoen begint hopelijk al over 5 weken met pasen. Eerst lekker het hele voorseizoen de weekenden en vakanties genieten in Nederland en dan zien we wel waar we in de bouwvak belanden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.03.2020 12:26
@Esther: Wij doen het andersom. Eerst bekijken we waar ergens wat te beleven valt dat ons aanstaat, dat is inderdaad de voorpret. Soms kijken we zelfs naar leuke plekjes om te overnachten. En als het weer daar dan op het moment van vertrek goed is, gaan we ook echt die kant op. Ter plekke kijken we wel waar we een camping/camperplaats vinden.
Geplaatst door: Gaby
, Datum:
08.03.2020 16:15
@mamamia waar ligt dat plaatsje beaune waar jullie gaan overnachten . Wij gaan voor de 11 de keer naar castellane . Erg leuk daar alleen zoeken we nu nog een leuke overnachtingplek
Geplaatst door: ® Mermaidje
, Datum:
08.03.2020 17:27
Vlgns mij heb ik ook iets in Beaune geboekt voor de overnachting onderweg. Ja, op t moment word ik nog zo door allerlei dingen afgeleid, dat ik me eigenlijk ook nog ff geen zorgen maak over Corona tegen die tijd. Denk dat t ook zo weinig zin heeft, want t is een nieuw gek virus en niemand weet wat er zal gebeuren.
Verder ben ik ook nog heel erg bezig om een soort van revalidatie van een rottige blessure, en dat wil ik ook echt graag voor de zomer natuurlijk klaar hebben...
Maar goed, laten we hopen dat t virus straks niet de vakantie dwars zal gaan zitten..
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
08.03.2020 22:21
De berichten in "voorpret" gelezen. Wij gaan dit jaar naar de westkust van Frankrijk. We gaan van noord naar zuid. De uiterste punt van Bretagne mijden we maar we willen tot aan Biarritz. Van daaruit de Pyreneeën in en welke route we naar huis rijden is nog onbekend. Al lezende komen we tot de conclusie dat weinigen dit gaan doen of gedaan hebben. Wij vertrekken eind mei en gaan er van uit dat we deze route met veel plezier gaan volbrengen.
Geplaatst door: ® Mermaidje
, Datum:
09.03.2020 05:47
Dat klinkt als een leuk avontuur, Janmat! Nee, voor ons zou zoiets niet gaan op t moment. Kinderen maken graag vriendjes, dus dan vertrek je niet elke 2 dagen. Zoiets is leuk als je reisgenoten dat ook leuk lijkt. Miss later dat ook wij gaan rondtrekken, het is wel een wens van mij, maar zolang de kinderen nog mee gaan, zullen we nog een beetje gebonden zijn aan 'vaste' plekjes.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
09.03.2020 09:22
@gaby Beaune ligt zo’n 45 km ten zuiden van Dijon langs de A31-A6. Vanaf daar nog zo’n kleine 500 km naar Castellane. Wij komen uit Friesland en het is ongeveer 900 km voor ons de eerste dag.
Er zijn daar veel hotels. Wij hebben het Greet hotel geboekt. Met zwembad en familiekamers.
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
09.03.2020 10:22
Wij gaan dit jaar naar Millau, Les Rivages. Nog nooit in dat gebied geweest. Is voor ons ook de eerste keer op zo'n grote camping, maar ja, de kids worden ouder en dan hebben ze wat meer "eisen' qua activiteiten e.d.
Omgeving lijkt me ook mooi daar. Vorig jaar op Les Charmilles gestaan in de Ardeche. Voor diegene die nog wat zoeken: een aanrader!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.03.2020 11:49
Geplaatst door: ® Wouter
, Datum:
09.03.2020 13:37
Bedankt Tineke, wat moesten we toch zonder jou doen op vakantie ;-) !!
Geplaatst door: Gaby
, Datum:
11.03.2020 18:48
@mamamia dank je wel. Wij overnachten altijd net na Grenoble. Dit keer hebben we een leuk chateau gevonden iin het gebied waar je na de Grenoble de snelweg verlaat . Het is dan nog zo’n drie uur rijden. Vanaf Grenoble gaat het niet zo hard meer . Over die 500 km doe je helaas geen 5 uur.
Maar is een prachtige route. Castellane is erg leuk . Welke camping gaan jullie ?