Welke streek? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jeepeetje
, Datum:
11.02.2020 10:29
Hoi allemaal,
Vorig jaar via dit forum een topcamping gevonden! Zo langzamerhand zijn we plannen aan het maken voor aankomend jaar. We zijn er alleen nog niet helemaal over uit waar we heen willen in Frankrijk, misschien heeft iemand hier weer de gouden tip.
Vorig jaar zaten we in de corrèze (limousin). Mijn vriend wil liever niet verder rijden dan dat, hebben toen in 2 x gereden en er zo’n 10 uur over gedaan denk ik. Ik wil liever niet naar hetzelfde gebied, maar ik vond de omgeving wel prachtig!
Ik ken vooral de wat zuidelijke streken van Frankrijk en die zijn allemaal wat verder rijden. Ik wil graag een heuvelachtig, liefst bosrijke omgeving. Niet te toeristisch. We vinden het leuk om een stadje/dorpje te bezoeken maar houden ook van wandelen en een dagje bij een rivier/meertje hangen.
Oh ja, mijn vriend wil niet naar Bretagne omdat het volgens hem daar altijd regent...
Iemand een leuke streek waar we kunnen gaan zoeken?:)
Geplaatst door: Ien
, Datum:
11.02.2020 10:52
Ik zou eens in de Vogezen kijken dan, groen en heuvelachtig, kan niet garanderen dat het daar niet zal regenen. Maar een prachtige omgeving. Wat voor soort camping is jullie “top” camping?
, Datum:
11.02.2020 11:54
Ga het eens bekijken, bedankt! Ideale camping is een hele kleine, rustige camping met weinig kinderen. Grote plaats met veel privacy, dus geen veldje maar tussen de bomen of in verschillende hoekjes. Zwembad ed is niet nodig, wel vinden we het heel gezellig als er af en toe een avond gezamenlijk gegeten kan worden of een kampvuur aangestoken wordt oid.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
11.02.2020 13:19
Ga eens naar het natuurgebied De Morvan in Bourgogne. 700 km vanaf Utrecht.Ontzettend veel wandelroutes, grote meren van toeristisch , Lac des Settons met verschillende campings en het Lac Panneciere , dat is meer om te vissen. Er zijn nog verschillende iets kleinere meren!
Leuke plaatsjes, het pelgrimsoord Vezelay, maar óók Avallon, Saulieu en Autun zijn de moeite waard. Vlakbij Autun Romeinse opgravingen van Bribacte op de Mont Beuvray .
https://frankrijkpuur.nl/morvan-bezienswaardigheden/
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
11.02.2020 13:34
Misschien is de Elzas iets voor jullie. Vaak mooi weer daar en veel te zien. leuke dorpjes, steden, terrasjes, lekker eten, wijnproeverijen, wandelen etc. Camping Pierre de Coubertin in Ribeauvillé vonden wij altijd een fijne camping, aardige beheerders, heel schoon sanitair (niet super modern, maar functioneel), plekken zo her en der op de camping, elke dag komen ooievaars jou een bezoekje brengen. Camping ligt op loopafstand van het stadje. er is ook een supermarkt. Dagje naar Straatsburg is goed te doen (Via P&R) auto op P&R Baggersee neerzetten. Veel plezier!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
11.02.2020 13:43
, Datum:
11.02.2020 15:03
Goede tips allemaal, ga alles op m’n gemakje bekijken. Bedankt!
Geplaatst door: JanMat
, Datum:
11.02.2020 15:32
Mogelijk is Gademont Plage een geschikte camping voor jullie. Wij hebben er jaren geleden met heel veel plezier gestaan. Op de camping is een meertje waarin gezwommen kan worden. De omgeving is absoluut bosrijk en er mogen/kunnen kampvuurtjes gestookt worden voor de tent of caravan. Er staan voldoende meningen m.b.t. deze camping op de site.
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/granges-sur-vologne/gademont-plage/
Geplaatst door: Manus
, Datum:
11.02.2020 15:34
Geplaatst door: Ien
, Datum:
11.02.2020 15:41
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
11.02.2020 17:18
Ik denk iets langer als 10 uur rijden: de haute Savoie en de Savoie. Prachtige omgeving en vooral de laatste niet bekend bij het grote publiek.
Geplaatst door: Ruud
, Datum:
18.02.2020 08:44
Geplaatst door: ® Vakantie
, Datum:
18.02.2020 09:22
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
18.02.2020 14:31
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.02.2020 18:15
Iets zuidelijker dan de Correze: de Lot, omgeving Cahors / Figeac een idee? Heel mooi, grote kans op mooi weer en genoeg te zien. Maar niet overvol.