camping, kleuter/peuter, kleinschalig, ruim, sanitair+, mooie omgeving, zwembadje? MAX 1000km (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Rosalie
, Datum:
08.02.2020 21:28
Hoi allemaal,
Ga er maar aan staan, de zoektocht is weer geopend...
We gaan kamperen met een caravan, 2 kindjes, 4 en 2 jaar.
Een ruime plek vinden we prettig, schoon sanitair is fijn. Niet maximale kinderdrukte met animatie van 's morgens vroeg tot 's avonds laat en wandelende knuffelberen ;-) Maar gewoon de ruimte om te spelen, speeltuintje, zand, water. Wat me wel heel leuk lijkt is een zwembad, evt glijbaantje, voor de 2jarige een peuterbadje.
Brood op de camping, klein restaurantje voor een snelle hap of een drankje. Tja, dat is het 'wensenlijstje' voor de camping. Wat de omgeving betreft, vorig jaar waren we in een vrij vlak gebied, licht glooiend, met stille, sfeerloze dorpjes, nou dan zou het voor dit jaar leuk zijn als de omgeving wat leuker is, wat meer bergachtig, evt een riviertje om bij te spelen en te zitten. We zijn niet kust-georiënteerd. De afstand, echt maximaal 1000km vanaf Zwolle.
Ik weet dat het overkomt als een heel eisenpakket, maar ik weet ook dat er hier veel liefhebbers zijn van de campings in Frankrijk, bij wie misschien zo een camping te binnen schiet die voor ons het helemaal is! Alvast bedankt voor het meedenken :-)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.02.2020 23:13
, Datum:
08.02.2020 23:38
Geplaatst door: Marike
, Datum:
09.02.2020 11:19
In het zuiden heb je vaak veel meer sfeervolle dorpjes en ruigere natuur alleen dan wel vaak wat verder rijden.
Misschien is Ardèche camping in Privas wat voor jullie. Heel gemakkelijk bereikbaar en het is een prachtige camping gelegen aan een riviertje. Daarnaast is misschien omgeving van Annecy wat voor jullie. Zeer mooie omgeving.
, Datum:
09.02.2020 11:44
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
09.02.2020 12:30
Wat Tineke ook al zei, Le Soleil Fruité is voor kinderen een hele leuke camping met mooi en ook leuk (kinder) sanitair, restaurantje en ruime plaatsen.
Camping ligt in de buurt van Valence.
, Datum:
09.02.2020 13:27
Hoi,
Ik word heel blij van deze campings al, dat is inderdaad wat we in gedachten hebben. Bij domaine louvarel ben ik wel heel benieuwd hoe de omgeving daar is?
En ja, Annecy is me enigzins bekend, inderdaad prachtig. Alleen ben ik dan een beetje bang voor wat Annecy met zich meebrengt aan drukte, lijkt me iets massaler. Of zul je daar ook soortgelijke campings vinden?
Ik denk nog even over de camping van vorig jaar, kom er op terug. :-)
, Datum:
09.02.2020 13:54
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
09.02.2020 15:14
, Datum:
09.02.2020 22:15
Camping Privas ziet er leuk uit, qua afstand is het wel echt de max.
En met de zomers van de afgelopen jaren, ben ik wel benieuwd naar de temperaturen...
Wat me ook zo aanspreekt, camping hirondelle, en dan het uitzicht, wat ik dan zie op de foto's, zwembad met op de achtergrond die mooie bergen. Wel 180 plaatsen, geeft dat veel drukte op de camping zelf?
, Datum:
09.02.2020 22:33
Geplaatst door: paulv
, Datum:
09.02.2020 23:08
Camping l hirondelle is een leuke camping wij zijn er toen eens wezen kijken. Wij stonden toen op camping le couriou. Is ook een aanrader als je voor deze streek wil gaan. Camping met leuke enthousiaste Nederlandse eigenaren.
Ik zou alleen voor de omgeving eerder richting de ardeche gaan. Daar is toch meer te beleven.
, Datum:
09.02.2020 23:33
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
09.02.2020 23:37
, Datum:
09.02.2020 23:39
, Datum:
09.02.2020 23:45
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
11.02.2020 17:33
Iets zuidelijker als Annecy. Kijk eens aan Lac d'Aiguebelette. Daar is niet de drukte zoals bij Annecy. Wij stonden op le Ferrand, maar die voldoet niet helemaal aan je eisen.
Geplaatst door: fientsje
, Datum:
12.02.2020 11:17
Wij zijn op camping Le Coin Traquille geweest (1000km vanaf zwolle). Mooie nette camping, met fijn zwembad.
We zaten in een chalet, met prachtig uitzicht. Overzichtelijke camping, ideaal met kleine kinderen.
Heel vriendelijke eigenaren, kunnen ook veel over de omgeving vertellen qua uitjes. Mooie omgeving.
De al eerdere genoemde camping 'hirondelle, en les arches zijn we ook geweest. Zijn allebei aan te raden. Wel verder rijden.
, Datum:
12.02.2020 11:35