Ervaringsdeskundige gezocht! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
09.02.2020 11:38
Geplaatst door: ® Henk10
, Datum:
09.02.2020 14:43
Ardeche, Drome, Provence of Dordogne zijn zeer geschikt. Met kinderen die nog zo jong zijn, zou ik niet direct aan een rivier gaan zitten. Deze kun je altijd nog een keer opzoeken voor een dagje of iets dergelijks. Rijden op zwarte zaterdag heb ik nooit als een probleem ervaren. Wij vertrekken vaak op zaterdagochtend (vanuit Zwolle) en rijden dan richting Lyon. Nog nooit file gehad, deze staan vaak ten zuiden van Lyon. We nemen dan een overnachtingshotel ergens rondom Lyon en vertrekken zondagochtend weer redelijk op tijd (rond 8 uur) richting het zuiden. Zo rijden we vaak weer voor de file aan. Zo rond een uur of 11 merk je wel dat het dan weer drukker wordt op de snelweg (rondom Valence). Echter om in de Ardeche of Drome te komen, moet je dan al gauw van de snelweg af. Tips: Les Ranchisses, Domaine des Plantas, Le Beauregard. Maar er zijn zat mooie en goede campings te vinden in dit gebied.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
09.02.2020 15:10
Kijk eens naar: Camping-frankrijk.nlCamping de Martinière in Saint Pierre de ChartreuseAlles wat u wilt weten over deze camping in Isère
* Kindvriendelijk (speeltuintje o.i.d. aanwezig, animatie hoeft niet perse, zou wel leuk zijn) ---> beiden aanwezig!
* Zwembad ---> met klein kinderzwembad
* Riviertje aan de camping waarin je kunt spelen/zwemmen ----> op loopafstand en ach is leuk voor een beetje gespetter, maar er wordt niet in gezwommen (koud)
* Waar we met de camping leiding kunnen communiceren in het Engels (voor het geval we er met ons steenkolen Frans niet uitkomen) ----> absoluut mogelijk!
Wij komen er inmiddels al jaren. Er zijn altijd veel nederlandse gezinnen.
In de directe omgeving veel mogelijkheden tot wandelen, Cirque St.Meme is een leuke combi voor wandelen, picnicken en spetteren in de riviertjes
Grenoble is binnen een half uur bereikbaar. Meestal brengen wij ook wel een bezoek aan Chambery of Annecy. Leuke steden.
De camping ligt op 884 m hoogte. Overdag heerlijk, vooral bij warm weer. Vanaf een uur of 1900 kun je wel een lange broek aan met een fleece trui.
OM te slapen heerlijk koel. Ik weet niet hoe jullie kamperen, maar zorg voor een goede uitrusting!
Het sanitair is gedateerd, maar altijd schoon en de wc's hebben brillen.
Wat betreft het rijden met de auto: ideaal. De autoroute tot aan Macon en daar kies de je autobaan A40 naar Geneve en rijdt je de laatste km's door het prachtige binnenland. Een alternatief is vanaf Dyon de A39 te nemen en dan A40 richting St.Pierre de Chatreuse te rijden. Absoluut rustig rijden en geen file's.
Wij rijden al jaren op vrijdagavond weg ( we hebben een kleine camper en stoppen onderweg om een paar uurtjes te slapen) en gaan dan naar Macon: https://www.camping-frankrijk.nl/camping/macon/macon/ en blijven daar de zaterdag. Je komt er dan vroeg aan en voldoende plaats. De volgende ochtend staan we redelijk op tijd op en gaan op ons gemak naar St. Pierre de Chatreuse.
succes,
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
11.02.2020 18:18
Wij zijn 3 jaar geleden op vrijdagmiddag, meteen na school, vertrokken. Zouden die dag tot Macon rijden en dan zaterdag van Macon tot Perpignan. Wij doen t nooit meer! Bij Luxemburg (2 uur vanaf ons woonadres) stonden we al in de file. We hebben er vier uur langer over gedaan dan normaal. Vervolgens op zaterdag om 6 uur op weg. Weer drama. We arriveerden pas laat in de avond op de camping. Nu rijden we op een door de weekse dag. Dit jaar denk ik op donderdag en kunnen het in een x rijden. Meestal vertrekken we tussen 4 en 5 in de ochtend. Alleen bij Luxemburg stad ervaren we wat drukte van de ochtendspits, maar dat is goed te doen.
Sanitair: geen idee hoe het in NL is. Op de campings waar wij kamperen 0-2 sterren, is het altijd prima. Geen wc bril. Maar dat maakt me niet zoveel uit. Als het maar een beetje schoon is.
Zorg als je voor een camping in de bergen gaat, dat je goede slaap uitrusting hebt. Wij hadden afgelopen jaar in de Chartreuse overdag schitterend weer, maar de nachten waren echt koud!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.02.2020 20:39
“ geen flauw idee waar je allemaal aan moet denken” bedoel je daarmee dat je nog nooit gekampeerd hebt? Kijk voor tips reizen met auto naar Frankrijk op de anwb site.
Je vraagt; “ welke streek is leuk en wat is zon zeker” : meeste kans op stabiel zomerweer is de grens onder Lyon. Ik zou je de Drome aanbevelen. Met kleine kinderen, niet massaal toerisme, als t te heet is, kun je het overdag “ hogerop” zoeken. Prachtige diverse omgeving.
Omgeving Die is erg mooi, en genoeg tips voor leuke kindvriendelijke uitjes. S, nachts kan het er wel nog behoorlijk warm zijn.
Wil je meer verkoeling, dan is de charente Maritime over t algemeen goed qua weer, en door de zeewind s, avonds koeler.
Vwb sanitair, lees de reviews,als je een camping hebt uitgezocht. Kan erg verschillen. Je kunt je zoekfunctie ook op sterren selecteren, als je wat meer luxe wilt, en geen koude douches( al heb ik dat nog nooit meegemaakt in Frankrijk)
Reis met kleintjes zou ik op zondag gaan reizen, en niet al te vroeg vertrekken, of juist midden in de nacht, als ze slapen, en jullie het kunnen volhouden. Zondag is er geen vrachtverkeer. Evt tussenstop vooraf regelen om stress te voorkomen. Hou je reistijden heel ruim aan. En neem wat kadootjes, lekkere hapjes mee voor de kids onderweg. Zo hou je t vaak voor iedereen aangenaam ;)
Ik zou ook zeker niet met de kleintjes bij de riviertjes gaan spelen/ zwemmen. Kleine kinderen zijn snel tevreden met een klein speeltuintje en zwembadje.
Als je Engels spreekt, moet je je kunnen redden!
Succes, laat je even weten wat de keus is geworden?
Geplaatst door: ® Ibisoerjadi
, Datum:
14.02.2020 21:06
Superdankjewel allemaal. Ik heb een keuze kunnen maken. Ben in de Ardeche en Drome gaan zoeken en ben uitgekomen op camping L’ardechois in de Ardeche. Ben heel benieuwd hoe onze eerste kampeer vakantie in Frankrijk zal zijn. Fijn dat er zoveel betrokken mensen zijn die hun ervaringen delen, top!
Geplaatst door: ® Mermaidje
, Datum:
14.02.2020 22:29
Toen wij snachts gingen rijden, heb ik de kinderen de nacht en dag ervoor bij mn ouders laten logeren. Konden wij inpakken en ff goed slapen ook. Goed eten en drinken voorbereiden, evt elektrische koelbox is wel fijn! Ook koffie in een kan mee. Ik deed mn inmiddels wel zindelijke kids evengoed een luier om, omdat je niet weet wanneer je op een geschikte plek kan stoppen. Doe dat alleen bij grote tankstations! Er zijn ook tankstations met leuke speeltuintjes, je kan ze gewoon op internet vinden, en handig is een lijstje met tussenstops, scheelt echt stress. En de vraag is: hoe zijn je kinderen in de auto... Kunnen ze er tegen een tijdje te zitten? En anders 1 of 2 overnachtingen. Want onderschat niet, als je dat enorme eind gereden hebt, een tent moet opzetten, boodschappen doen en jezelf installeren, zijn de kids top-fit en jij gesloopt. Kijk gewoon goed naar jezelf en je partner. Want het hoeft gewoon niet in 1 dag. En t stuk nadat je bij Valance of Montélimar van de snelweg bent, dat is t pittigste, want dat slingert, stijgt en daalt en vraagt veel van de chauffeur.
Het is niet om je bang te maken, maar je kan er wel rekening mee houden.
En nog een tip: neem een tolbadge. Scheelt tijd en geklier.
Heel veel plezier en geniet ook van de voorpret!
Geplaatst door: paulv
, Datum:
14.02.2020 23:01
Je hebt met je gekozen camping een goede keuze gemaakt, we hebben er jaren geleden zelf ook onze vakantie gevierd en 2 jaar geleden nog snel de camping bezocht toen we in de buurt waren en het was nog steeds een topcamping
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.02.2020 23:17
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
16.02.2020 22:11
Camping le Bocage. Koele nachten
Een camping in berggebied. Over het algemeen mooi weer. Je zit onder de lijn Lyon. Zwembadje. Geen animatie. Eigenaar spreekt engels. Veel nederlandse gasten. En schoon sanitair.
Of Lou Passavous. Nederlandse eigenaren. Zwembadje. Maar geen riviertje aan de camping. Wel vlakbij. In de kloof van Barle. Ook stabiel weer. Kleinschalig knutselclubje voor kinderen.
Koele nachten.
Zelf gaan we dit jaar juist wel zuidelijk. Naar camping domaine saint Madeleine bij Sospel. Ook zwembad. Geen animatie. Schoon sanitair. En eigenaresse spreekt vlaams nederlands. Half uurtje van de kust. (Menton) dus net ver genoeg om iedere dag te strandhangen. Maar wel leuk om een keertje te doen. (Wij zijn dus geen strandhangers)Aan de rand van de Mercantour en veel leuke plaatsjes. Aan de overkant van de camping waterval met riviertje. (300 meter van de camping)
Verder inderdaad in de Drome kijken...