Ervaringsdeskundige gezocht! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ibisoerjadi
, Datum:
08.02.2020 15:02
Deze leek is op zoek naar een leuke vakantie bestemming in Frankrijk. We gaan graag de eerste 2 weken van augustus naar Frankrijk met 2 kinderen (5 en 1) alleen heb ik geen flauw idee waar ik allemaal aan moet denken. Ik ben al een aantal maanden bezig met het doorzoeken van deze site (wat is ie fijn!) maar ik heb zóveel vragen. Volgens mij zitten hier meer dan voldoende Frankrijk gangers die mij kunnen/willen helpen met advies. Even voor de duidelijkheid, mijn kampeer ervaringen zijn beperkt tot Nederland.
- Welke streek is leuk?
* Ik hoef niet aan de kust (is ook snel langer rijden) en mijn man is absoluut geen strandhang liefhebber en als er stand in de buurt is wil ik juist strandhangen ;).
* Waar veel kans is op zonnig weer en je een temperatuur hebt tussen de 25/30 graden.
- Ik begreep dat hoe hoger je zit hoe koeler het 's nachts is. Dit zou denk ik best lekker zijn op warme dagen dus dit lijkt me wel iets. Op wat voor 'n hoogte moet ik dan kijken? En is er dan ook nog de mogelijkheid om een riviertje waar je in kan spelen/zwemmen aan de camping te hebben?
- Wat ik opmaak uit sommige reviews is dat het sanitair regelmatig slecht is. Wat is de standaard in Frankrijk? Ik heb al ooit iets gehoord over Wc's zonder WC brillen, koude douches? Ik kan me best aanpassen en hoef ook niet alle luxe maar bereid mezelf (lees manlief) wel graag goed voor om teleurstellingen te voorkomen.
- Wij zouden graag vrijdagavond 31 juli vertrekken maar dat betekend dat we zaterdagochtend naar alle waarschijnlijkheid dik vet de zwarte zaterdag inrijden. Hebben jullie hier ervaringen mee? Wat kunnen we dan het beste doen?
- Mochten jullie specifieke campingtips willen geven dan zijn dit onze "eisen"
* Kindvriendelijk (speeltuintje o.i.d. aanwezig, animatie hoeft niet perse, zou wel leuk zijn)
* Zwembad
* Riviertje aan de camping waarin je kunt spelen/zwemmen
* Waar we met de camping leiding kunnen communiceren in het Engels (voor het geval we er met ons steenkolen Frans niet uitkomen)
Hopelijk zijn er mensen die kunnen helpen! Mijn dank is alvast heel erg groot!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
08.02.2020 15:40
Vraag 1 is: hoe ver wil je rijden en wat is jullie onderkomen (caravan/tent of huisje huren). Met caravan/aanhanger doe je wat langer over de reis.
Vraag 2 is: heb je al een bepaald bedrag in je hoofd voor de hele vakantie; benzine/tolwegen/kosten camping/voeding, uitstapjes etc.
Dan: kindjes van 5 en vooral 1 jaar zou ik niet in bergbeekjes laten spelen; stromend water vanuit de bergen is meestal erg koud.
Tenslotte de toiletten. Op een enkele uitzondering na zijn de toiletten schoon en netjes. De toiletbril ontbreekt vaak omdat deze ofwel na intens gebruik vaak kapot gaat, maar ook omdat het toch niet fris is om met de hand de bril naar beneden te doen die de vorige gebruiker omhoog heeft laten staan. Helaas zijn het de gebruikers en vooral jonge kinderen die alleen naar het toilet gaan en er inderdaad een "smeerboel" van maken. Zouden ze thuis ook zo zijn; niet even kijken of e.e.a. is weggespoeld...Toiletpapier hangt soms in rollen aan de muur.
Succes met de zoektocht.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.02.2020 15:53
, Datum:
08.02.2020 16:00
Geplaatst door: ® Sjan
, Datum:
08.02.2020 16:06
Hallo, kijk eens bij camping La Digue in Chauzon, Ardeche. Voor boodschappen en dorpjes bezichtigen heb je wel de auto nodig. Om minder kans te hebben op files, rijden wij bij voorkeur op zondag!
, Datum:
08.02.2020 16:11
, Datum:
08.02.2020 16:17
, Datum:
08.02.2020 16:20
, Datum:
08.02.2020 16:29
, Datum:
08.02.2020 16:31
, Datum:
08.02.2020 16:37
, Datum:
08.02.2020 18:14
Geplaatst door: Marike
, Datum:
08.02.2020 18:33
Al veel mooie campings genoemd, maar wellicht zijn deze campings ook nog opties:
L’ardechois in Vallon pont d’Arc
La Roubine in Vallon pont d’Arc
La Plaine in Ruoms
Les Ramieres in Sahune
Op de wat grotere campings spreken ze in Frankrijk gewoon Engels of soms zelfs Nederlands! Op de wat kleinere meer Franse campings gaat het Engels soms wat moeizaam maar je komt er altijd uit.
Het is op zaterdag vooral druk op de weg in midden en Zuid-Frankrijk. Ik zou dus niet vrijdagavond vertrekken want je komt in de ochtend dan gegarandeerd in de file en na een nacht rijden ben je helemaal kapot. Op veel campings kun je tegenwoordig op bijna elke dag aankomen (vaak pas na 15:00uur kun je op je plek) dus ik zou zelf een andere dag vertrekken. Onze voorkeur heeft om zondags te vertrekken, kun je lekker doorrijden! Zelf vinden wij het juist fijn om gewoon overdag te rijden omdat je dan ook niet zo gebroken aankomt en op zondags heb je toch geen files (uitzondering op een ongeval).
Succes met de keuze!
Geplaatst door: paulv
, Datum:
08.02.2020 19:08
Ik denk dat jullie zoals ik bij vele reacties lees inderdaad bv voor de ardeche of drome moeten gaan. Erg veel campings waarvan de meeste met de wensen die jullie willen. Wat betreft de zaterdag om te rijden zal ik dat afraden er zijn genoeg campings waar je ook op andere dagen kunt aankomen.
Gr paul
, Datum:
08.02.2020 19:52
, Datum:
08.02.2020 20:20
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
08.02.2020 20:46
Ik wil je er wel op wijzen dat het in de Ardeche en de Gard ook s'nachts heel warm in en overdag makkelijk 35 graden als je airco hebt geen probleem maar anders zou ik dat met een kindje van 1 jaar zeker niet doen .Drome dat weet ik niet mischien weten andere lezers hoe de nachten er zijn.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.02.2020 23:40
Om te beginnen: zeker met zulke jonge kinderen heb jij vakantie als je kinderen het naar hun zin hebben. Het goede nieuws: dat hebben ze het al heel snel. Een klein speeltuintje is al genoeg, en als het dan ook nog warm genoeg is om niet moeilijk te doen met warme kleren aantrekken... Bergbeekjes zou ik inderdaad mee oppassen. Zeker die van vijf is vermoedelijk watervlug, die zit zo van een stukje dat veilig is in een snelstromend stukje...
Qua combinatie van bergen en zee zou ik het in de Alpes-Maritimes zoeken: net ten noorden van Nice zit je zo in het echte hooggebergte, maar ook zo aan zee.Pyrenees-Orientales kan ook. Zo van het strand naar de Mont Canigou. Atlantische kust zou ik niet aanbevelen. De oceaan is qua stroming en weersomstandigheden veel wisselender (en dus gevaarlijker) dan de Middellandse Zee. Dat gebied wordt leuk als ze ouder worden, kunnen ze heerlijk leren surfen. Maar eerst minimaal B-zwemdiploma...
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
09.02.2020 11:00
Met kinderen van die leeftijd zou ik zeker kijken naar flowercampings. Kleinschalige familiecampings.
Een zwembadje en een speeltuintje zijn vaak al genoeg. Op sommige campings is ook een kinderboerderij. Ook leuk met kinderen van die leeftijd.
Op veel campings in Frankrijk heb je wel baby en kindersanitair. Dat is dan wel weer handig.
WC brillen ontbreken vaak.
, Datum:
09.02.2020 11:17