Wij willen rond 22 juli voor 2 weken naar Frankrijk en dan de regio Rhône-Alpes of Provence.
We gaan met 2 kinderen (11 en 14 jaar), Er moet dus een mooi en leuk zwembad zijn. Maar ook zeker wat uitdagende bergjes voor de racefiets.
Nu zijn er vele touroperators die wat aanbieden, maar we zijn op zoek naar een staanplek voor eigen gelegenheid (lees: eigen tent).
Wie heeft tips en/of een leuke camping voor 2 weken?
volgens mij kan je al heel veel info vinden wanneer je gebruikt maakt van de zoekopdracht.
Er zijn meerdere topics over dit onderwerp.
Wandelen, Fietsen, leuke campings.... etc
Mijn eerste gedachte zou zijn: camping omgeving Embrun.
Voor ons is dit een beetje nieuw om te doen, vandaar hulp gevraagd en blijf ik vragen ;-).
Zou er ook graag een middelgroot zwembad bij willen zien (of veel vertier op een rivier dichtbij) en het liefst met wat glijbanen.
Wie o wie kan ons een leuke vakantie bezorgen??
Staar je niet blind op die regio-aanduidingen, die zeggen weinig. Rhône-Alpes (een officiële verzameling van verschillende departementen) begint in de Ardèche en loopt door tot net aan in de Alpen, maar ook Lyon valt er onder. De Provence kent relatief vlakke streken, maar ook zeer bergachtige gebieden.Geen idee wat voor jullie een uitdagende fietsberg is, maar binnen jullie zoekgebied valt zelfs de Alpe d'Huez.
Kijk vooral op de kaart naar waar je het niveau bergen vindt dat jullie leuk vinden. Op de kaart van deze site kun je vervolgens een keuze maken uit campings (je kunt precies selecteren hoe luxe het moet zijn.