donderdag rijden naar zuiden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kat
, Datum:
06.02.2020 11:45
We hebben al enkele malen op zaterdag richting zuiden gereden, en steeds zonder problemen. Nu gaan we op donderdag (heen en weer).
Iemand ervaring? We zouden 's nachts vertrekken vanuit Antwerpen zoals we de voorbije jaren gedaan hebben.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
06.02.2020 11:51
Nee, dat is echt niet te doen, op een donderdag. Woensdag lijkt me beter.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
06.02.2020 12:16
Je moet het gewoon gaan rijden en dan ervaren hoe het is...daar kun je van te voren absoluut niets van zeggen. !!!
Kijk of er werkzaamheden zijn op je route , dan sluiten ze dikwijls s'nachts één rijbaan af. En vlak voor vertrek kijken of er ergens op de route ongelukken zijn.....dan beslissen ga ik...of niet !
Geplaatst door: Manus
, Datum:
06.02.2020 12:29
Wij rijden altijd door de weeks de route du soleil naar het zuiden en naar het noorden. Er is dan wat meer vrachtverkeer op de weg dan in het weekend, maar nooit problemen gehad. Het voordeel in vergelijk met het weekend is dat het op de parkeerplaatsen rustiger is, als je tenminste de tijden wat uitzoekt en niet tussen 12.00 uur en 13.00 uur wilt stoppen.
, Datum:
06.02.2020 13:19
Ik krijg precies het idee dat het toch niet de beste optie is......
Helaas kunnen we enkel aankomen op donderdag en zaterdag. Ik dacht dus van laten we die zaterdag vermijden...
Hoop dan maar dat ik goed gegokt heb. Als we om 12u vertrekken, dan zijn we voor de ochtenddrukte Parijs door (als we via CF rijden), of Luxemburg door.
Geplaatst door: J
, Datum:
06.02.2020 14:16
In het hoogseizoen is de autoroute in Frankrijk vaak het rustigst op dinsdag, woensdag en donderdag.
Zaterdag blijft nog altijd het drukst.
Bovendien zijn de rust/parkeerplaatsen wat minder bezet.
Gewoon gaan rijden, komt vast goed.
Geplaatst door: lucske
, Datum:
06.02.2020 15:46
Wij rijden al meer dan 30 jaar naar het zuiden via Luxemburg op donderdag (late avond door rond 22 uur) vanuit Antwerpen en hebben nog nooit problemen gehad met het drukke verkeer.
Geplaatst door: ® Mermaidje
, Datum:
06.02.2020 16:10
Moet je ver? Het kan idd wel heel druk zijn ja. Donderdags is het in Nederland ook altijd drukker. Ik zou woensdag (avond) vertrekken, ergens slapen en donderdag na de spits verder rijden.
, Datum:
06.02.2020 16:52
toch al iets geruststellende berichten. We moeten naar Argeles vanuit Antwerpen (volgens routeplanner via CF snelste route).
Plan is om rond middernacht te vertrekken, en iets na de middag (donderdag dus) aan te komen.
Bij de retour zullen we donderdag rond een uur of 8 's ochtends vertrekken (wel de 16de dus na de fr. feestdag)
Geplaatst door: Annette
, Datum:
06.02.2020 17:14
Ik zelf rijd ook het liefste op dinsdag, woensdag of donderdag.
Geplaatst door: marian
, Datum:
06.02.2020 18:44
Wij rijden altijd op donderdagmorgen heel vroeg (4 uur of half 5) Heerlijke dag om te rijden. Nooit problemen of oponthoud gehad.
Geplaatst door: frans
, Datum:
06.02.2020 19:33
ik vertrek op vrijdag avond rond 20 uur uit brussel en rij naar spanje via luxemburg lijon en verder a7 a9
doe dit al 10 jaar heb nog nooit problemen gehad stop altid rond rond remoulin smorgens vroeg en rust dan uit
nooit opstoppping van verkeer gehad al die jaren
Geplaatst door: Wima
, Datum:
06.02.2020 19:45
Cornelis maakt een grapje hoor. Vinttie leuk....
Geplaatst door: Marike
, Datum:
06.02.2020 20:43
Wij rijden terug weleens op donderdag en dat gaat altijd uitstekend.
Heen rijden wij altijd op zondag en tweede deel op maandag en dat gaat altijd uitstekend, vinden wij het meest ideaal. In het hoogseizoen hoef je ook niet echt met de spits rekening te houden, want vele hebben vrij. Wij rijden eigenlijk altijd op maandagochtend door Lyon en gaat ook altijd goed!
De route via Luxemburg- Metz- Nancy- Dijon- Lyon- Orange- Béziers is een fijne en rustige route!
Geen zorgen dus maken. Zelf heeft het onze voorkeur niet om de hele nacht te rijden, omdat je dan enorm brak aankomt. Daarnaast houdt er rekening mee dat je vaak toch niet eerder op je plaats terecht kunt dan 15:00-16:00uur dus vroeg aankomen heeft ook geen zin.
Geplaatst door: ® rk1964
, Datum:
13.02.2020 20:41
Enige nadeel van doordeweeks rijden is dat je dan vrachtverkeer hebt. Verder mijden wij standaard ook altijd de weekeinden.
Geplaatst door: Lotje1985
, Datum:
24.02.2020 12:15
Wij rijden dit jaar denk ik ook op donderdag. Vorig jaar op vrijdag vertrokken. Was ook prima te doen. Rond 13.30 waren we al op de camping in de buurt van Chambéry. Geen files. Maar hebben Lyon niet gehad, daar is t vaak wel druk.
Jaar ervoor op woensdag gereden. Bij Lyon file, daarna prima te doen. Vertrekken altijd tussen 4 uur en 5 uur vanuit omgeving Maastricht.