Iets anders dan kamperen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® John67
, Datum:
20.01.2020 16:12
Hallo kampeerders,
Ik weet dat dit eigenlijk niet het juiste forum is maar ik verwacht dat er hier wel mensen zijn die me kunnen helpen...
De laatste paar jaar vraagt mijn zoon als we naar het zuiden rijden of we via Parijs kunnen rijden en daar een paar dagen kunnen vertoeven. Dat is er steeds niet van gekomen door tijdgebrek en omdat we dan met een volgepakte auto zitten.
Is er iemand die een leuk, niet al te duur hotelletje weet op max. 30-45 minuten lopen vanaf de Eiffeltoren? Of is het openbaar vervoer zo geregeld dat de afstanden in Parijs met bv. metro in redelijke tijd/prijs te doen zijn?
Groet John
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.01.2020 17:33
Parijs heeft een heel goed en uitgebreid metronet. Daar hoef je je keuze dus niet voor te beperken. In het centrum zijn heel veel hotelletjes, in alle prijsklasssen. Mijn advies: zoeken via Trivago.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.01.2020 19:08
Je kunt ook een camping in de buurt je tent opzetten, of als je iets huurt een stacaravan oid voor paar dagen huren. Huttopia camping in Versailles zou bv goed idee zijn: Het kasteel van Versailles is superleuk, en de trein naar parijs zit vlak bij.
Andere optie - waar ik zelf ben geweest - is camping Les Jablines. Ook die hebben verhuur. In de buurt zit groot winkelcentrum waar de trein naar parijs gaat. We gingen toen op zondag naar Parijs, zijn met de auto gereden tot eerste metrostation, daar de auto geparkeerd en met metro verder (dus hebben niet gebruikt gemaakt van de trein vanuit dat winkelcentrum). Op zondag waren alle straten daar gratis parkeren ;-) We hebben dat gedaan de dag dat de tour de france finishte in Parijs: superleuk! Op camping Jablines zit je ook op korte afstand van Disney, je zoon zal wellicht vragen om daar ook een dagje door te brengen ;-) Camping Jablines ligt aan prachtig zwemmeer. Fijn als t warm is. Verder is de omgeving uitgestorven. Maar als je toch op stapt bent in parijs maakt dat niet uit.
Daarnaast ooit in Raddison Blu - Paris Boulogne geslapen in Parijs: dat hotel heeft een parkeergarage tegen betaling, daar kon toen prima onze volgepakte auto staan. Het is denk ik niet echt het goedkoopste hotel maar zat wel flink in het centrum. Ik boek zoiets altijd via booking.com
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.01.2020 20:19
Met de auto het centrum van Parijs in zou ik niet aanraden, hoewel het in de zomervakantie relatief rustig is met het verkeer. Mocht je toch een hotel nemen, zorg dan voor een parkeergarage onder je hotel of een bewaakt en afsluitbaar parkeerterrein. De optie van de 2 genoemde campings (Versailles en Jablines) is natuurlijk ook een idee.
Let wel dat je niet aan de noordkant van Parijs gaat zitten en het idee hebt om 's avonds met de metro terug te gaan. Wij hebben een keer een goedkoop hotel genomen toen we vanuit Picardie een paar dagen Parijs wilden doen. Toen in het noorden gezeten (Goussainville). Niet aan te raden om na 19.00 uur dan nog met de metro te gaan (is zeg maar de Bijlmer-kant, overigens niks gebeurd maar voelde heel onveilig aan. Volgens de receptie van het hotel was het ook Tres Dangereux wat wij hadden gedaan). Andere keer aan de oostkant in Torcy in een goedkoop hotel gezeten en daar hadden we die ervaring met de metro helemaal niet. Daar in de metro terug de gemiddelde forensen die je in Nederland ook ziet.
Het leukst is echter gewoon een keer 4 (volle) dagen Parijs te doen met de Thalys vanaf Rotterdam en in het centrum van Parijs een hotel te nemen (leuke wijk Le Marais bijvoorbeeld). Je kunt (als je goed kunt lopen) in Parijs gek genoeg heel veel zien als je loopt. De metro heb je veelal nauwelijks nodig, bijvoorbeeld Louvre, Arc de Thriomphe, Tuilerieen, Champs Elysees, Concorde, Eiffeltoren liggen relatief dicht bij elkaar en het lopen is ook heel erg leuk. Als je toch de metro wil nemen, dan is het voor een enkel stukje voordeliger een zogenaamd Carnet te nemen (5 of 10 kaartjes) in plaats van de meerdaagse tijdelijke abonnementen die ze je overal willen aansmeren (als je wel heel veel en langere stukken van het OV gebruik gaat maken, dan kan het natuurlijk wel voordeliger en in ieder geval handiger zijn).
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
22.01.2020 20:47
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
23.01.2020 11:39
Wij hebben goede ervaringen met Camping Huttopia Versailles. Mooi gelegen, in een bos met heel veel verschillende vormen van verhuur. Tenten, lodges, hutten, huisjes etc. Camping heeft een zwembad en ligt op loopafstand van de metro. Je bent dan zo in Parijs. In Parijs kun je heel veel met de metro doen. Ik zou dat ook aanraden. Alles te gaan lopen is doodvermoeiend. En de Sacré Coeur en de Eiffeltoren liggen nou niet bepaald naast elkaar. Leuk is om ook een boottocht te maken, dan kun je op diverse plekken uitstappen en een keer een fiets te huren. Goedkopen hotelletjes hebben meestal geen parkeergarage. Parkeren is niet gemakkelijk in Parijs en bovendien erg duur. Als je gaat, veel plezier!!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
23.01.2020 11:44
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
30.01.2020 09:58
Misschien het https://www.campanile.com/nl/hotels/campanile-paris-19-la-villette
Het hotel heeft een beveiligde parkeerplaats en ligt heel gunsitg ten opzichte van de Metro om het centrum te bezoeken.
Goed ontbijt en ook avondeten. Beiden in buffet stijl. Ik ben er in 2014 geweest en aan de overkant van de straat was een supermarkt.
succes