streek landes - gironde (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: kim
, Datum:
17.01.2020 11:51
Na 9 jaren in saint palais sur mer ( streek charente maritieme) op vakantie te gaan. Zou mijn man graag naar de streek van landes of gironde gaan.
Ikzelf ben hier wat terughoudend voor want ik ben helemaal gecharmeerd door de kleine, gezellige baaitjes in Saint Palais sur mer. En daar is zoveel leuks te bezichtigen.
Wij zijn een gezin met 2 kinderen van 7 en 10 jaar. En ik vrees dat er weinig te zien gaat zijn...
Graag jullie meningen?
Geplaatst door: Lisbeth
, Datum:
17.01.2020 12:18
Hoi kim, welke campings bezochten jullie daar in saint palais? Ik ben ook gek van die streek maar ben niet zo tevreden vd campings daar.. ben zelf in de buurt v lac de biscarosse geweest, was er niet gek van...lelijke kustdorpjes en kustlijn niet te zien door bossen...
Geplaatst door: Toon
, Datum:
17.01.2020 12:20
Ja, mooie omgeving rond Royan, Saint Palais sur Mer. Wij waren er ook graag. Twee jaar geleden waren we in Sint Jean de Luz. (omgeving Biaritz) Ook rotsachtige baaien en de oceaan. Dagje naar San Sebastian met een treinverbinding (Spanje). Ook mooie omgeving waar van alles te zien is. Wel weer iets verder van NL af.
Geplaatst door: kim
, Datum:
17.01.2020 12:59
Hoi LIsbeth, bedankt voor u reactie. Wij zijn telkens camping Le Logis geweest. We huurden daar een huisje en dat viel voor ons goed mee. De afgelopen 3 jaar zijn ze daar aan het vernieuwen. Ik moet wel zeggen met de tent of caravan zou ik deze camping niet doen.
, Datum:
17.01.2020 16:44
Ja die ken ik. Hebben wij een jaar of 5 geleden ook gestaan, de kampeerplekken voor tenten idd niet geweldig, sanitair ronduit smerig. Wel leuk zwembad en goede ligging... wij stonden soms op le nauzan plage iets verderop.
, Datum:
17.01.2020 16:46
Nu gaan we vaak naar spanje. Ik zoek het baaitjes en mooie effect van saint palais eigenlijk maar met hogere en stabielere temperaturen, niet makkelijk...
Geplaatst door: paulv
, Datum:
17.01.2020 17:25
Hoi Kim, hoe is jullie ervaring met het weer daar geweest? En hoe is de omgeving daar? Wij vonden de vendee erg vlak en kaal is dat daar ook.?
Ook ik kijk naar de gironde dus ben ook benieuwd naar de reacties hier
Geplaatst door: scg
, Datum:
17.01.2020 18:13
Ooit op camping Le Col Vert in Les Landes geweest. De streek is een beetje saai, vlak en heel veel pijnboombossen.
Wel mooie brede stranden.
Dagje naar Biarritz geweest.
Wij gaan er niet weer heen, omdat we de omgeving niet zo aantrekkelijk vinden.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.01.2020 14:28
Les Landes en Gironde zijn zeker niet kaal, maar wel vrijwel vlak. Hele grote dennenbossen. In het meest noordelijke deel (bij Hourtin bijvoorbeeld) heb je nog de mogelijkheid tot uitstapjes naar o.a. de Medoc-wijnstreek, Dune du Pilat (heel leuk) en Arcachon (ook leuk stadje) en de schitterende stad Bordeaux. Rondom het bassin d'Arcachon zijn ook nog wel wat andere dingen te bekijken, zoals een groot vogelpark. Stranden zijn heel goed in Les Landes en Gironde, maar het zijn niet die baaitjes zoals bij Saint Palais. Omdat je heel makkelijk met de boot over kunt steken van/naar Royan misschien een idee om het te proberen? Zeker als je niet reseveert is dat een optie.
Een stukje zuidelijker zit je bij genoeg bezienswaardigheden, omgeving Biarritz/ Bayonne. Het is wel een stuk verder rijden natuurlijk.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
23.01.2020 20:16
Ik ken beide regio,s goed. Ik snap zeker je twijfel. Want de sfeer nabij St Palais is toch echt anders. Wat Hans al aangeeft, domineert met name les landes, gironde de immense dennenbossen. De dorpjes hebben marktjes, maar er is niet echt sprake van echte dorpskernen met sfeer. De zee daarentegen is ruiger, de zandstranden groter, en je hebt meer ruimte wat relaxter aandoet. S avonds is het wel sfeervol om bij zee te gaan eten. Maar verwacht het niet zo ydillisch als st Palais. Qua klimaat gemiddeld zit je zuidelijker wat zonzekerder en warmer.
Persoonlijk vonden wij het strand nabij Contis plage mooi. Redelijk rustig, met mooi gebied bij de rivier. Ook leuk kanovaren hier.
Succes met jullie keuze