Wie heeft een goede tip?
Met mijn gezin met dochter (5 jr), en zoon (9 jr) zouden we graag komende juli op Corsica willen kamperen.
Ik ben druk bezig met het zoeken van campings. We gaan kamperen met een grote tent. We zijn opzoek naar een mooie moderne camping met net sanitair waar veel Nederlandse kinderen zijn.
Tot nu toe heb ik gevonden:
1. Camping Pertamina Village
2. Camping Le Campoloro
3. Camping Vigna Maggiore Maar daar kan je niet reserveren.
Wie heeft advies?
Tja, dan kom je aan grotere campings, dus aan de osotkust en dat is het minst interessante deel van dit mooie eiland. Dan zou ik zo zuidelijk mogelijk gaan zitten, kun je tenminste uitstapjes naar Bonifacio en Zonza, Col de Bavella maken. Maar de mooiste manier om Corsica te verkennen is je vakantie te verdelen over een aantal campings verspreid over Corsica, zodat je de pracht van het hele eiland ziet.
Paar punten:
- Van reserveren zijn ze niet zo op Corsica
- Als je concerten tegenkomt van Corsicaanse meerstemmige volksmuziek, zeker eens gaan luisteren (om een idee te krijgen: google eens op 'I Muvrini', maar er zijn veel meer groepen)
- Kinderen, zeker in de leeftijd van jullie kinderen, kennen geen taalproblemen. Rondje om de tafeltennistafel snappen ze allemaal, geen uitleg nodig
- Last but not least: pas op met open vuur. Corsica is gortdroog en elk jaar zijn er enorme bosbranden.