Zoekgebied gewijzigd: Ardeche (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
08.01.2020 15:01
Aanvankelijk wilden we niet te ver weg voor onze vakantie. Want we moeten anders een overnachting boeken, we zijn beiden wel chauffeurs, maar houden het gewoon niet vol.
Maar goed, ons gezin verandert en zo ook de behoeften van de kinderen. Het leeftijdsverschil is nu zo dat ze geen kinderachtig animatie team meer wensen en ook niet willen struikelen over de peutertjes, maar ze zijn ook niet van de disco en pretpark toestanden---> ze vinden een gezellig spelletje bij de tent net zo leuk.
Dus ik ben aan het zoeken naar een camping waar het savonds stil of iig rustig is, zwembad is fijn, animatie hoeft niet en iets te zien in de omgeving. Tieners op de camping is fijn, maar geen alcohol drinkende jeugd-avonden...
En in de Jura en Alpen vinden we het niet, dus zoeken we nu maar eens in de Ardeche. We hebben ooit le Barutel bezocht, maar we gaan nooit een 2e keer naar dezelfde. De Ardeche heeft ons een fijne vakantie gegeven en we denken dat het daar nog wel een keer mogelijk is.
La Marette heeft iig al onze interesse gewekt... Dus iets van die soort zou super zijn..
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
08.01.2020 15:12
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
08.01.2020 16:53
, Datum:
08.01.2020 18:29
Beste Tineke, wat leuk dat je daar foto's hebt gemaakt. Geeft toch wat meer een idee hoe het daar is.
De kinderen zijn 17,12 en 12.
Glijbaan is leuk, maar geen must, hoeft zeker geen kluwe aan glijbanen te zijn, hahaha :-)
We vinden super toeristische regio's ook niet perse prettig, we maken dan liever een dagtochtje daarheen, maar vinden een rustige camping om naar terug te keren ook heeel erg fijn:)
, Datum:
08.01.2020 18:58
, Datum:
08.01.2020 19:04
, Datum:
08.01.2020 19:11
, Datum:
08.01.2020 19:26
Beste Tineke,
We zijn 2 jaar geleden in Die geweest. We hebben toen een dagtocht gemaakt daarzo en de campings bekeken, maar het was niet waar we naar zochten. Le Barutel was eigenlijk wel onze topper. La Marette komt daar dicht bij. En ik had er nog 1 gezien die redelijk leek.
Dank voor je tips trouwens! We gaan t dit weekend even samen bekijken, maar ik maak ff een lijstje zodat ze kunnen kiezen. Is onderdeel van de voorpret natuurlijk!
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
08.01.2020 19:29
Wij waren vorig jaar in de Tarn et Garonne, een vrij rustige streek. Heerlijk warm. De camping was heel rustig en vooral gericht op sportieve (geen zuipende) tieners. Leuke toernooitjes, outdoor-activiteiten en een tent voor de jeugd om nog wat na te hangen. Klein zwembad, maar voldeed prima, iedereen ging samen een balletje overgooien en zo werd iedereen erbij betrokken.
Les 3 Cantons
Daarvoor waren we vijf jaar in de Ardeche geweest, ook leuk, wel iets drukker.
, Datum:
08.01.2020 20:11
Dat klinkt ook als een goede tip, maar is dat niet flink verder rijden? Ik ga het wel even uitzoeken.
Heerlijk he, die kaart op tafel leggen, herinneringen ophalen bij al die cirkeltjes die er al op gezet zijn.. Voorpret!
Jennie, ik ga je tip ff bekijken, heel hartelijk dank voor de moeite die je hebt genomen!!
, Datum:
08.01.2020 20:17
, Datum:
08.01.2020 20:41
Toppie! Ik heb de site van le pastural ook gezien. Als ik geen kinderen had, plofte ik daar gelijk neer. Schitterend!! Die rivier, die ga ik zien zodra de laatste van mn kroost niet meer mee gaat!! Echt wel. Staat genoteerd. Dank je wel Tineke!
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
08.01.2020 21:26
Mermaid, voor ons was het net zo ver rijden qua kilometers naar onze camping in de Ardeche en de Tarn er Garonne. Maar de Tarn et Garonne was sneller qua tijd, omdat de route een stuk rustiger was en de camping dichter bij de snelweg was.
, Datum:
08.01.2020 21:35
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
08.01.2020 22:22
, Datum:
09.01.2020 04:46
Jaaa, leuk Tineke!. Het ziet er mooi groen uit, toen wij er waren, was het zoooo droog dat alles erg geel geworden was. Maar ondanks dat, hebben we er heerlijk kunnen ontspannen.
, Datum:
09.01.2020 08:04
Wij hebben de foto's op Barutel begin juni afgelopen zomer gemaakt.
Toen was alles nog redelijk fris en groen en was het foto's maken op campings nog goed te doen.
De weken erna was het ook dor en droog, maar ook toen zijn we wel doorgegaan met foto's maken op campings.
Op de door Ineke genoemde camping in Saint Ambroix hebben wij ook foto's gemaakt
https://goo.gl/photos/kLx8mu2u7gQLuuSL8
, Datum:
09.01.2020 19:02
Geheel off topic eigenlijk, maar ik heb een camping gezien waar ik onmiddellijk verliefd op werd. Maar ik weet ook dat dit niet geschikt is voor de kinderen omdat het er te stil is.
Le Folastère heet het. Yoga, rustiek en liefdevol voor de natuur. Ik heb het wel op mijn eigen verlanglijstje gezet, van t moment dat ik en mijn partner zonder de kinderen op vakantie gaan, dan wordt deze zeker bezocht!!
Geplaatst door: jennie
, Datum:
09.01.2020 20:38
Wij gaan komende zomer naar Domaine de Mialaret met onze pubers. Het is meer een camping voor kinderen tot 12, maar het ziet er wel erg relaxed uit.
, Datum:
10.01.2020 08:02