Overnachting via Airbnb (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Prollie
, Datum:
06.01.2020 13:08
Voor 2020 is de vakantie alweer geboekt, na een uitstapje vorig jaar naar Italië, is het dit jaar vanwege de uitgebreidere keuzes aan campings weer Frankrijk (Bretagne) geworden.
Omdat wij met 7 personen (waarvan 5 kinderen) zijn overwegen we dit jaar een overnachting te boeken via Airbnb. Heeft iemand hier ervaring mee? Eventuele tips zijn ook welkom (we willen overnachten op of nabij de snelweg in Normandie).
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
06.01.2020 15:28
Wil je weten of huren via AirBnB goed gaat of zoek je tips voor een AirBnB? Wij huren regelmatig via AirBnB en eigenlijk altijd een goede ervaring gehad, ook in het buitenland (Barcelona en Normandië (vierpersoons appartement dus helaas niets voor jullie).
Zoek wel naar een accommodatie met meerdere recensies en als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is dat het waarschijnlijk ook. Zo kwam ik in onze zoektocht voor Barcelona een prachtig 3-kamerappartement tegen voor een wel heel aantrekkelijk tarief. Toen ik een van de foto's opzocht met omgekeerd Afbeeldingen zoeken van Google zag ik hetzelfde appartement voor een veel hogere prijs op een site voor heel exclusieve woningen. Ik heb de woning gemeld bij AirBnB en de volgende dag was hij verwijderd, daar klopte dus niets van.
Je zal je geld wel terugkrijgen in zo'n geval maar zit ook zonder onderdak, dat is toch niet helemaal de bedoeling.
Oh en nog een tip: communiceer en betaal alleen via AirBnB zelf, als je zelf geld overmaakt dan ben je niet beschermd.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
06.01.2020 18:19
Wij hebben meerdere keren gebruik gemaakt van deze organisatie. Huisje, studio of appartementje. Je kunt in zeer verrassende accommodaties terecht komen. Heb je wel zelf voor gekozen natuurlijk, maar het bevalt ons heel goed!
Je kunt ook filteren op "superhost". Als een superhost een slechte recensie heeft gekregen, dan kan hij deze kwijt raken.
Ook gasten krijgen een recensie.
Dus als jij het smerig, niet netjes of kapot achterlaat, dan heb je kans dat je bij een volgende AirB&B-host geweigerd wordt.
Geplaatst door: cindy
, Datum:
06.01.2020 18:36
Geplaatst door: cindy
, Datum:
06.01.2020 18:48
wij betalen 119 euro incl ontbijt voor 5 personen 2 volwassenen en 3 kinderen wij kunnen er zwemmen en de kinderen spelen,het is een grote kamer in een boerderij,de kamer heeft een aparte slaapkamer voor de kinderen, we hebben een douche en een toilet. ik weet dat het niet op je weg ligt maar om je een idee te geven :-)
Geplaatst door: ® Prollie
, Datum:
07.01.2020 14:54
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik zal me er eens in gaan verdiepen.
Geplaatst door: Elsie9
, Datum:
05.06.2020 15:21
Ik boek vaker met Airbnb, vind het altijd heel makkelijk voor grotere groepen!
Als je voor Aibnb kiest, kun je meteen je servicekosten van ze terugvragen via de Consumentenbond.
Airbnb vraagt nu namelijk nogsteeds servicekosten, maar dat mag volgens NL wet niet.
Ik heb mijn kosten ook al terug gevraagd via www.claimservice.nl/airbnb. Wel zo fijn dat Consumentenbond dat regelt.
Hoop dat je hier wat aan hebt! :)
Geplaatst door: Lia
, Datum:
05.06.2020 16:50
Ook ik boek vaak een overnachting bij Airbnb.
Altijd heel goed gegaan.
En een goede prijs voor huisjes.
Vaak huizen met een zwembad.
Dus gewoon doen!
Geplaatst door: Car2
, Datum:
05.06.2020 17:11
@Elsie9
Heb je het ook inmiddels al teruggekregen? Bedankt voor je tip 👍👏.
, Datum:
05.06.2020 18:39
Gelukkig ga ik altijd al naar de invalidentoilet.
Lekker ruim
, Datum:
05.06.2020 19:53
Geplaatst door: Nika
, Datum:
05.06.2020 23:04
Airbnb is een hele fijne en betrouwbare manier om te gaan boeken.
Wij verhuren via airbnb, en hebben alleen maar positieve ervaringen. Het leuke is, dat je hierdoor op bijzondere plekken komt, waardoor je vakantie meer een beleving wordt.
Tip: stel je zoekfilter in op flexibel annuleren. Je kan dan kort van te voren je boeking kosteloos annuleren.
Niks is zeker in deze tijd!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
06.06.2020 13:24
Wij boeken afwisselend via booking.com of airbnb voor onderweg. Via beide sites kun je hele leuke adresjes treffen. De ene keer nemen we een chambre d'hote en de andere keer een hotel. Als we onderweg 1 of 2 overnachtingen doen om een stad te bezoeken, dan nemen we meestal een hotel of een klein appartementje. Zitten we ergens op het platteland, dan liever een chambre d'hote voor 1 of 2 overnachtingen. Genoeg keuze!