Bovenstaande camping komt al voor de derde keer op ons lijstje, dus dan moeten we toch eens gaan ondervinden.
De prijs van de huurtenten spreekt ons enorm aan, maar als ik camping streetvieuw mag geloven is het een behoorlijke klim naar boven.
Wie heeft ervaring met de huurtenten op de camping?
Wij zijn er vorig jaar geweest met onze boot. We hebben er een staan caravan gehuurd.
De weg ernaar toe (het laatste stukje) van de de grote baan naar beneden is smal en vrij stijl, met aanhanger maar juist doenbaar.
Voor de rest een smalle lange camping met nederlandse uitbaters. Het meer "lac de serre poncon" is prachtig. De camping ligt bijna op het einde van het meer en is daar het smalste.
Een kleine winkel op de camping en je kan er ook iets eten. 's avonds muziek en wat salsa. (er worden wat danspasjes aangeleerd, wel leuk.
In de buurt moet je zeker het museum bezoeken aan de dam. De afstanden naar dorpjes zijn niet echt ver in kmeters maar duren wel lang wegens de bergen en vrij smalle wegen.
Het meer is ons al meer dan 10 jaar gekend. camping, domein : ecrin du lac.
Het is een veilige camping, ook de buurt is veilig.
Wekelijkse markten in de buurt.
Wij hebben dit jaar onze vakantie aan een ander meer geboekt omwille van de ligplaatsen voor de boot. We denken wel dat het Lac de serre poncon één van de mooiste meren is. Helder water.
Kleine slangetjes soms onder het gras ( let op voor blote voeten)
Er naar toe rijden doe je best via "vienne" dan vermijd je 3 uur bergpassen.
Ik hoop dat we over dezelfde camping spreken, campeole heeft er meerdere, denk ik....