leuke camping in/nabij Pyreneeen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® dj scheffer
, Datum:
28.12.2019 21:04
Wie heeft goede suggesties voor een camping in/nabij de Pyreneeen. Heb zelf Les Trois Vallees in Argeles Gozost en Le Lac in Arcizans Avant al bekeken.
Zijn dit mooie campings voor kids van 13 en 18 jaar. De oudste en ik houden van wielrennen, dus... dan zitten we denk ik goed daar.
Hoe is t weer daar ? Is het in de avond nog lekker warm of koelt t snel af ? Hoe zit t met de muggen ?
Wie heeft tips ?
Geplaatst door: Els
, Datum:
30.12.2019 22:32
Super camping Le lac in ARCIZANT AVANT .
Zeker als je van wielrennen houdt .
Met de fiets kun je vanaf de camping zo naar de
Tourmalet
Aubisque
Soular
Hautacam
Luz Ardiden .
Muggen dat geloof ik niet , het weer kan daar alle kanten op , maar daar zou ik niet voor wegblijven .
Prachtige omgeving .
‘ S Avonds wel rustig op de camping . Mooi zwembad .
Lourdes , Cirque de Gavarnie ook leuk om eens te bekijken .
Kortom heerlijke omgeving .
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.12.2019 09:26
Geplaatst door: kea
, Datum:
31.12.2019 10:39
https://www.camping-frankrijk.nl/camping/ayzac-ost/bergerie/
Deze camping ligt in het dal nabij Argelest Gazost, waardoor je gemakkelijk je boodschappen kan doen en naar het dorp kan lopen.
Aldi ligt op loopafstand. Het fietspad ligt naast de camping. Er zijn alleen weinig Nederlandse gezinnen.
Wel mooi verwarmd zwembad met glijbanen. 's Avonds koelt het minder af, je zit net wat lager in het dal.
Alle routes naar de bezienswaardigheden zijn heel goed te berijden.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
31.12.2019 11:33
Geplaatst door: koen
, Datum:
31.12.2019 11:35
Le Lac is een mooie camping in een prachtige omgeving. Maar voor een jongen van 18 jaar is er weinig vermaak. Hij zal hier ook weinig leeftijdgenoten treffen. Als dit minder belangrijk is dan is dit een prima camping.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
31.12.2019 17:02
Al jaren komen we - meestal als enige Nederlanders - op camping Le Lustou, nabij Saint Lary-Soulan.
Wat kleinere camping; prachtig gelegen, vanaf de camping fiets je zo de Pla d'Adet op en ook Col d'Azet; de verdere grote Cols zijn goed bereikbaar.
Eindje rijden naar de mooiste meren van de Pyreneeën; Lancets oftewel slingerwegen omhoog naar Lac; kijk uit voor de schapen onderweg.
Een stukje rijden en vervolgens via de bossen naar Spanje lopen. Sanitair subliem; werkelijk heel schoon en verder verlichting die aangaat als je het sanitair blok bezoekt. Eigenaar is officieel berggids en heeft een "grange" (prachtige hut) ver weg in de bergen; organiseert leuke maar pittige wandelingen
Gasten zijn overwegend sportieve Fransen; leuke sfeer en vanaf ruime plek zicht op de bergtoppen.
Overigens ben je zo bij Arcizans Avant; mooie route door de bergen; we gaan er wel eens kijken.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
31.12.2019 17:10
Geplaatst door: kea
, Datum:
01.01.2020 14:24