Hallo,
Voor komende zomer ben ik op zoek naar de ideale gezinscamping! Zonder kids kwamen we vaak in de toeristische regio's, maar nu hebben andere factoren prioriteit. Ik ben dus ook heel benieuwd welke regio's er te ontdekken zijn op relatief korte afstand van Nederland.
Ons lijstje:
- we hebben 3 kids van onder de 2 jaar, een gezellige boel dus
- daarom zoeken we een kindvriendelijke camping met iets van een peuterbad of een ondiep waterspeeltuintje o.i.d.
- we kamperen met eigen kampeermiddel
- niet hutje mutje, maar een beetje ruimte op je plek
- max 4 uur rijden vanaf midden Nederland (mag ook bijv Luxemburg, Belgie of Duitsland zijn, maar aangezien jullie Frankrijk-kenners zijn zullen de tips vast op Frankrijk georienteerd zijn :-)).
Nog dichterbij: Camping de Paal in Bergeijk. Afgelopen jaar geweest rondom hemelvaart met pubers, die daar eigenlijk niks te zoeken hebben.. voor kleine kinderen een fantastische camping! ik vond het ook erg mooi; bosrijk, superleuk zwembad, nog leuker : overdekt een complete waterspeeltuin! douchecabines met ligbad: dus kleintjes in ligbad en zelf kun je ff onder de douche met oog op je ukken in dat ligbad). Ze hebben er ook prachtige zandvlakte met waterpompen.
Qua weer maakt het niet zoveel uit: brabant of ardennen (waar je ook al gauw aan zit met 4 uur rijden). Ik vind in NL de slechtweervoorzieningen vaak stukken beter dan op buitenlandse campings.
Wat ik vroeger met onze kinderen als uk ook leuk vond was camping de Pekelinge in Oostkappele. Ook NL dus... Ook leuke waterspeeltuin. Binnenzwembadje en strand dichtbij.
Fijn van Nederland is dat je bv met je fietskar nog heel eind als activiteit kan komen met zulke kleintjes terwijl in Ardennen/Frankrijk/Duitsland fietsen al gauw stuk zwaarder wordt...