Etretat en omgeving (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Diana
, Datum:
17.12.2019 13:16
Bonjour, wij hebben het plan om volgend jaar in September/Oktober nog een weekje richting Normandie te gaan, wandelen en de rotsen bekijken.Het liefst rond Etretat...
Wie heeft een tip voor een nette camping met mobile homes?
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
17.12.2019 13:48
Over een camping met mobile homes kan ik je niets vertellen. Je gaf aan te gaan wandelen en o.a. de krijtrotsen te bekijken. Wij hebben in 2010 op de gemeentecamping in Etretat gestaan. Vanaf die plek hebben we een schitterende wandeling gemaakt op aanraden van een Belgische medekampeerder. De te volgen route staat vermeld onder "meningen" bij de camping municipal d'Etretat ( Jan, juli/augustus 2010, 53126, 05-06-11).
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.12.2019 14:14
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
17.12.2019 19:09
Geplaatst door: frank
, Datum:
17.12.2019 20:02
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
23.12.2019 16:09
@JanMat. Bedankt voor de tip die je gaf voor de te maken wandeling over de krijtrotsen. Lijkt me erg mooi om te doen en heb deze overgenomen in “mijn campinggids” voor als we in juni die omgeving bezoeken!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
24.12.2019 11:37
Iets noordelijker heb je de krijtrotsen ook, bijvoorbeeld Varengeville bij Dieppe is ook een hele leuke plek. Dorp met een aantal botanische tuinen en leuk kerkje dat op de rotsen staat (botanische tuinen meer iets voor een ander jaargetijde lijkt me overigens). Dieppe is een leuk stadje, vooral als het markt is aan te bevelen.
En hier vandaan kun je ook tripjes maken naar o.a. Etretat, Rouen etc.
Geplaatst door: ® JanMat
, Datum:
24.12.2019 17:11
T.a.v. Susanna.
Je reactie gezien. Leuk om te lezen en het motiveert om reacties te plaatsen.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
31.12.2019 16:56
Meelezend enthousiast geworden door de reacties van Jan Mat en Hans030 ben ik lang bezig geweest met het zoeken naar campings in die omgeving. Dat viel niet mee. Opvallende opmerkingen in de reviews waren dat het sanitair vaak slecht wordt onderhouden (soms ronduit vies is) of dat mensen melden bestolen te zijn op campings waar ze stonden. Hoewel het niet gelukt is een kleine camping te vinden tot 40 plaatsen, ben ik uitgekomen op Municipal Le Clos des Charmilles in Cany Barville waarover 1 positieve review, de andere review is van lang geleden.
Misschien dat iemand nog campings kent op rij-afstand (ca.35 km van Varengeville)? Hoeft niet per sé direct aan de kust gelegen te zijn.