Camping Logis de Breuil in Saint Augustin sur Mer (Charente Maritime) goede keus? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Saskia4
, Datum:
25.11.2019 14:09
Wij zoeken een camping met Nederlandse tieners/Nederlanders aan de westkust. Liever niet elke avond animatie in de vorm van muziekavonden/bingo/dansavonden. We hebben het idee dat in het gebied van bovengenoemde camping genoeg te doen en te zien valt. We kamperen met een grote tent en 2 jongens van 16 en 14 jaar, die graag landgenoten treffen op vakantie .Is deze camping dan voor ons een goede keus? Ook hebben we camping Eurosol in Saint Girons Plage, Landes op het oog. Van beide campings de meningen gelezen en naar groene envelopjes gemaild. Wie kan ons helpen? Bedankt alvast!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
26.11.2019 19:07
Zeker een aanrader voor tieners. Wij waren er vorig jaar. Vooral Engelse kinderen, maar ook veel Nederlanders . Er was een soort chillplek bij de boerderij.
Geen animatie en een heerlijk zwembad.
Tip: fiets mee of huren, binnen 15 min ben je oo het strand
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
26.11.2019 19:40
In deze omgeving is genoeg te doen. Dagjes uit naar o.a. La Rochelle (leuke en gezellige stad), Ile d'Oleron (Le Chateau), Fouras/ Fort Brouage, Royan, Saintes en Cognac. De stranden zijn goed, varierend van tussen rotsen gelegen stranden tot grote uitgestrekte zandstranden bij Phare de la Coubre met hele hoge golven. Deze omgeving is m.i. veelzijdiger dan St Girons plage, hoewel je daar uistapje naar Bayonne en Biarritz kan maken.
, Datum:
26.11.2019 19:51
Mede dankzij Hans30 hebben wij deze camping geboekt! Het is echt een heel mooi divers tuk van de Charente Maritime.
Ik was er vroeger ook al eens geweest, maar ook nu nog lang niet alles gezien!
Je moet zeker een bezoek brengen aan La Rochelle. Met het prachtige zeeaquarium . Maar de stad zelf is ook echt een bezoek waard. En neem eens de overtocht met de boot van Royan. Je komt in een heel groen en rustig puntje van dit schiereiland, wat zich uitstekend leent om te gaan fietsen. S, avonds zijn Saint Palais en Royan bij uitstek geschikt om te gaan eten of een terrasje te pakken. Ook is er elke avond wel ergens een marktje. Zeer sfeervol.
Overigens kan je op de camping ook prima eten!
, Datum:
26.11.2019 21:12
Bedankt voor jullie reakties! Ik neig naar Logis de Breuil, mijn 3 mannen naar Eurosol. Voor beide is wat te zeggen. Nogmaals dank voor de nuttige informatie!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
27.11.2019 18:21
@Nika, leuk om te lezen. Ik ken deze omgeving al sinds 1979. Toen wel iets rustiger dan nu, haha. Maar nu is de bereikbaarheid wel een stuk beter geworden. En omdat er meer toeristen komen is een plaats als Royan ook levendiger dan vroeger. Laatste keer plm. 5 jaar geleden geweest (toen maar een paar dagen) en we vonden het nog steeds de moeite waard (voor ons maar voor een paar dagen, omdat we veel al kenden). Aan die rustige overkant hebben we ook wel 'ns gezeten (bij Soulac), maar daar heb je vanwege de boot toch minder mogelijkheden en het achterland is ook minder afwisselend (hoewel de wijngebieden van Medoc de moeite waard zijn te bezoeken).
Directe omgeving St Girons ken ik niet, maar als ik zo op de kaart kijk is dat ongetwijfeld wat minder afwisselend dan omgeving Royan.
Geplaatst door: J
, Datum:
27.11.2019 20:02
Omgeving Royan, st Georges de Didonne bv. is zeker aan te raden.
Ligt meteen aan het strand en is wat gezelliger dan saint Augustin. Daar is eigenlijk niets
, Datum:
16.12.2019 22:31
Het is camping Eurosol geworden. We hebben voor 2 weken geboekt. Wellicht op de terugweg nog een paar dagen op camping Logis de Breuil. Deze komt in elk geval op ons lijstje. Bedankt voor de reacties!
, Datum:
21.12.2019 20:28
Leuk dat je het nog even laat weten. Ik ken de omgeving daar ook. We zaten dan nabij Lit te Mixe en gingen naar het strand van Contis plage. Als je echt alleen een strandvakantie wilt, met een ruige zee zit je daar helemaal goed. Ook geschikt om te fietsen in de eindeloze pijnboombossen.
Alvast veel plezier met de voorpret.
Geplaatst door: paulv
, Datum:
01.01.2020 18:40
Ik ben jaren geleden wel op eurosol geweest. Op zich mooie camping gelegen in een naaldbos met het strand op loopafstand. Over de camping verder niks te klagen gehad maar voor leuke uitstapjes moet je wel wat tijd voor uit te trekken. Omgeving is oké maar dan is jou andere optie naar mijn mening mooier