Wateroverlast in Zuid-Oost Frankrijk. (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
23.11.2019 23:11
De afgelopen 24 uur is er veel regen gevallen in Zuid-Oost Frankrijk. De rivier de Ardèche heeft daar flink wat van mee gekregen.
Aan het einde van de video zie je de brug over de Ardèche bij Sampzon, tussen Ruoms en Vallon-Pont-d'Arc, bij velen wel bekend.
https://www.dailymotion.com/video/x7odgq1
Geplaatst door: conny
, Datum:
24.11.2019 11:07
Ook voor de Alpes-Maritimes code rood, las ik net.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.11.2019 12:16
Voor de Var ook. Roquebrune sur Argens staat compleet onder water. Centrum is alleen per boot bereikbaar. Ik zag beelden van nabij de Intermarche en Camping Les Pecheurs. Die gebieden staan onder water en is langs de Argens doorgetrokken. Vermoed dat de camping richting Saint Aygulf langs de rivier ook onder water staan.
, Datum:
24.11.2019 12:18
, Datum:
24.11.2019 14:20
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.11.2019 21:49
Las dat er inmiddels in de Var vier slachtoffers te betreuren zijn en dat er nog twee mensen vermist worden.
Overigens meen ik me te herinneren dat het ooit de bedoeling campings in de overstromingsgebieden, waaronder met name Les Pècheurs, te sluiten. Is het kennelijk niet van gekomen...
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
25.11.2019 17:01
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
25.11.2019 17:45
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
02.12.2019 09:52
, Datum:
02.12.2019 14:53
Geplaatst door: Toon
, Datum:
02.12.2019 22:21
, Datum:
03.12.2019 17:32
Geplaatst door: ® Elis
, Datum:
03.01.2020 22:57
Hallo,
Afgelopen jaar een mooie vakantie gehad op camping etoille d argens. In het verleden op andere campings in de omgeving VAR / frejus.
Dit jaar weer op zoek naar een camping in die omgeving. Viel me op gegeven moment op dat wij op aantal campings niet of nog niet konden boeken.
Deze campings vallen in het gebied waar kennelijk in nov dec flinke overstromingen geweest zijn.
Ik weet dat Etoille d Argens in het verleden al eens volledig weggespoeld is.
Ook hebben wij al de ervaring dat als het flink los gaat qua weer, dat ook echt flink is.
Buiten dat blijft het toch wel een geweldig stukje Frankrijk.
Hebben jullie ook ervaring dat er kennelijk meerdere campings daar gedupeerd zijn door de overstromingen. Ik kan er op zich weinig over vinden behalve wat hier op forum al was geschreven. Ik doel dan op de campings. Dat het daar in die omgeving flink water overlast is geweest dat is wel te vinden.
Zet me ook wel aan het denken of het niet slimmer is bepaalde campings die in een risico gebied zitten (vaker overlast overstromingen) te vermijden.
Als iemand nog een gouden tip heeft voor een leuke middelgrote camping (200-400 )met zwembad en enige luxe en geen hutje mutje plekken voor een caravan dan is die ook van harte welkom
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.01.2020 23:32
, Datum:
03.01.2020 23:56
Ik weet dat er sprake van geweest is dat campings in het overstromingsgebied zouden moeten sluiten, al weer paar jaar geleden. Gold onder meer voor Le Pecheur, nu ook weer getroffen. Dus kennelijk was het nog niet zo ver.
Geplaatst door: EGPW
, Datum:
08.01.2020 16:02
Volgens een rapport van de departementale campingbond begin december, was er op camping L'étoile d' argens sprake van veel overstromingsschade. Alleen de lodges op palen zijn gespaard gebleven.
Geplaatst door: ® Elis
, Datum:
08.01.2020 16:41
Hallo
Interessant en tevens ook erg triest voor de eigenaren.
Is dat document / verslag ergens online te vinden? Ik heb het gevoel dat het daar in de tijd echt flink tekeer is gegaan maar verbaas mij over algehele zichtbare informatie. Vanuit camping alleen bericht gekregen dat zij medio maar reserveringen open zetten.
Gaat het om meerdere campings in dat gebied?
Met vriendelijke groeten
, Datum:
08.01.2020 20:52
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
08.01.2020 22:45
Hallo Ellis,
ik denk dat alle campings die nabij de rivier d'argens liggen daar heel gevoelig zijn voor overstroming ,wij hebben twee jaar geleden op La Plage D'Argens gestaan en de Argens rivier is echt een brede rivier het eerste wat ik dacht toen we er over reden was als het hier echt hard te keer gaat staat heel de camping echt onder
maar wij hebben 14 dagen stralend weer gehad het is een mooie camping en supper goed gelegen .