Twijfel twijfel...Luberon parc wel geschikt voor 9 -12 jarige? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® HWD
, Datum:
21.11.2019 13:54
Ik heb al zo vaak op de site gespeurd naar allerlei Franse camping info, en ook veel aan gehad, maar toch kom ik er dit jaar niet uit.
Afgelopen zomer op Le Pin Parasol verbleven, we gingen voor het strand, maar uiteindelijk enorm genoten van het zwemparadijs. Yellow Village bevalt goed dus gezocht naar iets in de Provence. De omgeving lijkt mijn prachtig, en nog nooit geweest.
Luberon Parc kwam als beste uit de bus, maar ik twijfel enorm omdat ik veelal reacties van ouders met echt kleine kinderen lees in reviews van de laatste jaren, en van daarvoor wat meer van mensen met tieners. Is het wel aantrekkelijk qua faciliciteiten voor onze kinderen van 9 en 12 jaar? Er zijn maar 70 campingplaatsen zag ik en het is me nog steeds niet duidelijk of je nu wel of geen vaste plaatst kunt reserveren.
Dagtochten veelal verder rijden, is geen probleem. Wil zo graag de middellandse zee ook een dag bezoeken.
Ooit ook in de Ardèche geweest en willen wel terug nu we kinderen hebben. Daar zag ik La Plage Fleurie, met rivier en daar zie ik de voordelen ook wel van. En zwembad én rivier.
Maar mijn voorkeur gaat uit naar de Provence....wat een luxe probleem hè ;-) Wie neemt mijn twijfels weg over Luberon Parc?
Geplaatst door: Marike
, Datum:
21.11.2019 15:59
Ik noem kinderen van 9 en 12 jaar ook nog wel jong, dus ik zou mij daar niet zo zorgen om maken. Op elke camping heb je eigenlijk wel veel kinderen van 0-15 in het hoogseizoen. Verder veel Nederlanders op Luberon Parc. La Plage Fleurie zou ik dan voor het jaar erop doen want daar komt echt wat meer oudere jeugd.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.11.2019 16:02
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.11.2019 16:15
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
21.11.2019 16:42
Wij gaan nu volgende zomer voor de 5de keer naar Luberon parc. Wij hebben wel oudere kinderen nl 15 en 19, maar zij zoeken geen vriendinnen. Ik heb niet echt een idee hoe het zit met kinderen in jullie leeftijd.
Qua standplaatsen kan je geen voorkeur reserveren. Bij aankomst kan je uit de vrije plaatsen kiezen.
Het is er erg proper. Wij huren altijd iets maar gaan in de sanitaire ruimten douchen. Heel vriendelijke uitbaters.
Geplaatst door: HWD
, Datum:
21.11.2019 17:40
Ik begin alweer enthousiaster te worden ;-)
Luberon is te doen naar zee, uurtje vind ik prima.
Vanuit Ardeche zou ik dat niet doen. Kustlijn in dat deel vind ik ook niet de moeite waard. Ooit in Le-Grau-Du-Roi geweest, zelfde strand idee als NL vonden wij.
Ik denk dat we inderdaad wat later richting La PLage Fleurie moeten gaan. Denk dat dat als 12-18 jarig nog leuk gaat zijn.
Inderdaad 9-12 is zeker nog wel kind, maar we zijn ooit teleurgesteld geweest toen we met onze kinderen tussen de peuters zaten op een veld. En dan is wakker worden van baby's niet zo leuk als je zelf 6-9 jarige bij je hebt ;-)
Als iemand nog tips heeft wanneer en hoe we het beste naar Cassis kunnen rijden? IS het strand makkelijk te vinden? Of alleen via wandelroutes toegankelijk?
Alle andere tips vergelijkbaar aan le Pin Parasol zijn welkom natuurlijk. Alvast bedankt!
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
21.11.2019 22:39
sorry,
maar cassis heeft maar een klein stukje strand het stadje cassis is wel heel leuk en wat zeker de moeite is een boottocht naar de calange heel mooie !
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
22.11.2019 16:51
Dagje naar de kust is prima te doen. Route via Aix en Provence en Aubagne, richting Cassis. Natuurlijk niet de andere route dwars door Marseille nemen, maar dat had je hoop ik al bedacht. Snelwegen richting kust zijn onder normale omstandigheden goed te doen. Natuurlijk dat uitstapje niet op een zaterdag maken. Cassis is een heel leuk plaatsje, maar ga vroeg weg. En met vroeg bedoel ik ook echt vroeg. Wij zorgden er om 08,30 uur te zijn (ja, dat is vroeg op vakantie). Dan kun je je auto nog in het stadje zelf neerzetten (wel betaald). Kom je later, dan moet je aan de rand parkeren en met een pendelbus. Scheelt allemaal weer tijd. Kopje koffie bij de haven en dan bootje uitzoeken voor trip naar Calanques. Dit zeker doen! Daarna met auto stukje verder naar strand Les Lecques, bij Saint Cyr sur Mer. Heel mooi zandstrand!