Boot mee naar Frankrijk (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ElizaR
, Datum:
14.11.2019 09:25
Aankomende zomer willen we onze boot (speedboot)mee nemen naar Frankrijk.
We zijn op zoek naar een camping aan een meer, met een ligplaats voor onze boot.
Op dit moment gaat onze voorkeur uit naar het meer van Annecy of Lac Serre Ponçon.
Als campings hebben we de volgende op t oog:
Annecy: lac bleu en Serre Ponçon: le Nautic.
Iemand nog andere suggesties?
Zijn er nog meer meren in Frankrijk die geschikt zijn?
Zijn er nog specifieke regels voor het varen in Frankrijk (vaarbewijs hebben we)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.11.2019 11:31
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
14.11.2019 12:18
Wij zijn meerdere keren met boot op lac bleu geweest in doussard met boot als je vroeggenoeg boekt kunt je een boei huren recht voor de camping anders een lig plek in haventje naast camping.
, Datum:
14.11.2019 14:06
@Monique9 volgens mij kan je nu nog niet boeken via de website. Wat is vroeg genoeg?
Als je in t haventje ligt, moet je dat dan zelf regelen of gaat dat ook via de camping?
Weet jij of je ook met je eigen boot naar Annecy kan en dat je daar kan aanleggen?
, Datum:
14.11.2019 14:56
@ElizaR je kan geloof ik vanaf 1december reserveren voor boei bij camping doe je dat bij camping zelf in haventje zou je even moeten vragen bij camping. Je kan naar Annecy varen en daar ook prima aanleggen. Als je eventueel wil gaan waterskiën of wakeboarden heb je een vlag nodig die kan je kopen bij een van de watersporter winkels rond het meer. Met banden bananen e.d. is verboden. De camping heeft een actieve fb pagina daar kun je ook veel vragensteller en krijg je snel antwoord.
, Datum:
14.11.2019 16:59
Geplaatst door: Henk B
, Datum:
14.11.2019 21:47
Op camping Le Nautic kun je je boot in en uit het water halen. Wij zijn er 5 keer geweest weliswaar zonder boot maar hebben het wel een paar keer gezien. Het is wel goed te doen is mijn indruk. Maar wat de kosten zijn weet ik niet want het staat niet op de prijslijst van de camping.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.11.2019 23:42
vanaf een motorvermogen van 4,5 kW (6,1 pk) is een internationaal vaarbewijs (ICC) verplicht. Bezitters van een willekeurig Nederlands vaarbewijs (binnenschippers mogen ook hun Rijnpatent overleggen) kunnen dat aanvragen bij de ANWB. Wie na 1 januari 2010 zijn vaarbewijs haalde, heeft het internationale bewijs automatisch al gekregen. Voor hulpmotoren van zeilboten bestaan afwijkende regels. Verplicht is verder een eigendomsbewijs van de boot. Dat kennen we in Nederland niet, maar de ANWB levert in plaats daarvan het Internationaal Certificaat Pleziervaartuigen. Dat wordt in Frankrijk erkend.
Om in Frankrijk te mogen varen, moet je op de eerste de beste sluis een vignet kopen. Voor boten tot 25 vierkante meter kost dat zo'n 65 euro per maand. Daarnaast betaal je geld voor het passeren van sluizen.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
15.11.2019 09:30
Geen ervaring met een boot, afgelopen zomer wel op Le Nautic geweest. Wat een heerlijk meer! Camping is ons ook bevallen. Reserveren was even een dingetje, ze reageerden vrij laat op mijn mails en reserveringsverzoek via de site. Ik denk dat ik begin januari (nadat reserveren aan een ander meer niet was gelukt), heb gemaild. Denk dat ik half februari bericht kreeg. Maar was dat ook al ergens in de reviews tegen gekomen, dus heb me geen zorgen gemaakt.
, Datum:
15.11.2019 09:42
, Datum:
15.11.2019 13:05
Allemaal bedankt voor t meedenken. Lac Pareloup ziet er ook goed uit. Ik heb via deze website ook nog een camping aan de kust in Zuid-Frankrijk gevonden waar je een boot mee kunt nemen en naast de camping leggen.
Ook bedankt voor de praktische informatie over eigendomsbewijs en vignet.
We gaan de komende tijd eens nadenken welk gebied t gaat worden
, Datum:
15.11.2019 15:34
Eliza,
welke camping heb jij gevonden, waar je met een boot terecht kunt?
, Datum:
15.11.2019 16:09
, Datum:
17.11.2019 17:32
@ElizeR ik denk dat je zo ie zo voor Frankrijk een internationaal vaarbewijs aan moet vragen. Dit is gewoon een papiertje wat je moet hebben.