Murol en omgeving( Puy de Dome) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
05.11.2019 14:26
Hoi nog steeds heerlijk aan het rondneuzen op het net voor een vakantieplekje voor 2020. Bij mijn vorige topic al veel respons gehad en enkele mooie campings geadviseerd gekregen.Maar nog geen beslissing genomen, gewoon omdat ik nog even de tijd heb en omdat ik het eenmaal leuk vind om te speuren op internet.
Ben dus tijdens deze speurtocht Murol tegengekomen, bij Lac de Chambon. Ik vind het er mooi uitzien maar deze streek is totaal onbekend bij mij. Bij de campings rondom het meer en in Murol ook weinig meningen. Iemand uit eigen ervaring al eens in deze omgeving of op een van deze campings geweest? Wat kunnen we verwachten wat betreft het weer, begin juli? Bezienswaardigheden in nabijheid? Kortom alle info is welkom. Zag in omgeving ook nog dorpje Besse=et=Chandesse , erg mooi er is ook een camping Bois de Garviere ( geen meningen) ligt wel stukje hoger dus kouder neem ik aan. Komen in deze streek wering Nederlanders, is dat de reden dat er zo weinig meningen zijn? Alvast bedankt, groetjes Brenda
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.11.2019 18:50
Hier zijn wij al weer een aantal jaren geleden geweest, camping La Ribeyre. Op loopafstand van het kleine plaatsje Murol. Ook fijn dat je direct vanaf de camping veel wandelpaden de heuvels in hebt (inclusief bewegwijzering). Omgeving is v.w.b. natuur heel mooi, maar pittoreske plaatsjes wat minder aanwezig. Wel leuk vonden wij het wandelen door de veelal zeer rustige omgeving, het meer, het stadje La Bourboule, de Puy de Sancy (met kabelbaan naar boven en naar beneden lopen), Puy de Dome en -inderdaad- het leuke plaatsje Besse en Chandesse. En ook Issoire schijnt wel leuk stadje te zijn (niet aan toe gekomen). Het weer was toen (eveneens begin juli) goed. Totaal 8 dagen geweest, waarvan 6 met veel zon en zwemweer. 2 dagen met wat regen en frisser. Ik zou inderdaad niet te hoog gaan zitten.
Tip als je niet op 1 plek wil zitten: prima te combineren: weekje Auvergne, weekje Lot of Dordogne (met meer leuke plaatsjes).
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.11.2019 18:51
Oh ja, met mooi meer bedoel ik dus Lac Chambon en niet het kleine meertje net naast de camping La Ribeyre.
Geplaatst door: kea
, Datum:
05.11.2019 19:42
Murol ligt op een hoogvlakte ca 850 hoogte Het is er koeler dan in de Ardeche en vaak meer wind. Een oud vulkaan gebied.
Er is een interessant museum Vulcania , heel leerzaam voor kinderen en volwassenen. Puy de Sancy werd al genoemd,
is heel indrukwekkend. Wij stonden op een simpele municipal in Pontgibaut, waar niets te beleven was.
https://kidseropuit.nl/wandelen-puy-de-sancy-met-kinderen/
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
06.11.2019 11:22
ik lees graag mee; sinds vorig jaar ben ik mee aan het verdiepen in de Auvergne.
De genoemde camping Bois de Graviere ziet er heel erg gaaf uit.
Ben ook nieuwsgierig naar meer meningen.
Aan de andere kant : " blanco er heen gaan heeft ook wel iets"
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
06.11.2019 12:00
Geplaatst door: Ien
, Datum:
06.11.2019 13:31
Lang geleden zijn we met de kinderen in het hoogseizoen een paar maal naar het lac Jambon geweest. Wij vinden het een geweldig mooie omgeving, surfen, waterfietsen en mooie wandelingen. Genoeg te zien in de omgeving, naast eerder genoemde tips zijn we ook bij het chateau de Murol geweest, er was een soort ridderspel, ook een keer op 14 juli het vuurwerk daar gezien. We stonden toen op camping Le pré bas, wat toen nog een eenvoudige camping was. Ook waren er in mijn herinnering ook best wat Nederlanders.
Een jaar of 5 geleden zijn we eerst een week in de Cantal geweest, camping de Blats bij Saint Jacques des Blats, ook een super omgeving met de ronde heuvels. Ski gebied Le Lioran ligt in de buurt, ook daar met een kabelbaan de bergen in. Toen waren er minder Nederlanders, maar was al eind augustus. Daarna een week op camping de Serrette “boven” het lac de Jambon, hoger gelegen maar was heerlijk, het was toen erg warm.. Kortom, zeker een streek om te gaan bezoeken, o ja, we hebben er altijd mooi weer gehad.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
06.11.2019 22:08
Wij zaten een paar jaar geleden met dezelfde vragen en ik kan je zeggen nog geen moment spijt gehad!! De omgeving heeft onze harten gestolen! Wij hebben gekampeerd op camping Le Chauderie (nl eigenaars Wendy en Ronald) Wij hebben erg veel gewandeld met name verschillende vulkanen, bij sommigen voeld het echt alsof je op de top vd wereld staat! Zoveel te doen en te zien in die omgeving! Ik zeg doen!!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
07.11.2019 00:17
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
07.11.2019 09:15
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
09.11.2019 18:26
Dank voor jullie reacties, ga ze allemaal eens goed bekijken.