Kleine camping voor jonge kinderen Jura (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Familie de Bres
, Datum:
02.11.2019 22:08
We hebben het afgelopen jaar op een heerlijke camping gestaan (Au Mica in de Vogezen, echt een aanrader met kinderen <10 jaar!). Voor de zomer van 2020 zoeken we iets soortgelijks op maximaal 6 uur rijden vanaf Maastricht. Wie kan ons helpen met tips? Wij dachten aan de Jura want we hebben zo genoten van de bergen (maar als iemand iets weet in een andere regio horen we dat ook graag)! Wat we zoeken:
- een kleine, groene camping (max 100 plaatsen) met bomen om in de schaduw te kunnen zitten.
- Gezien de leeftijd van onze kids (5 en 7) is het fijn als er gezinnen met jonge kinderen komen (tot een jaar of 12, of net iets ouder), die grotendeels Nederlands spreken.
- Een speelveldje, speeltuintje en zwembad is zeer gewenst (hoeft géén waterpark met glijbanen oid te zijn te zijn).
- Broodjesservice op de camping of dorpje met bakker op korte (loop-/fiets) afstand.
- Waar we níet van houden zijn hoge heggen tussen de kampeerplekken, en we hebben ook niet perse behoefte aan animatie.
Bezienswaardigheden en activiteiten waar we van houden zijn ruïnes/kastelen, zwemmeer, waterval, kanoen, bergwandeling, klimpark, dus als dat in de buurt is (max 45min rijden) is dat top!
Weet iemand iets? We horen het graag!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
02.11.2019 22:49
, Datum:
02.11.2019 22:59
Geplaatst door: gerhei
, Datum:
02.11.2019 23:01
Misschien camping Trelachaume? Hebben we helaas niet zelf gestaan, want de camping was toen vol. Zag er wel goed uit.
, Datum:
02.11.2019 23:04
Geplaatst door: Johan
, Datum:
03.11.2019 00:06
Geplaatst door: ® Familie de Bres
, Datum:
03.11.2019 09:55
Dank allen voor de snelle reacties!
@Tineke, natuurlijk! Ik heb onze mening over Au Mica meteen opgestuurd! En ook onze mening over de camping waar we in 2018 waren, Champ Neuf in Picardie.
Ik heb ook naar Les 3 Ours gekeken. De camping en speelmogelijkheden zien er fantastisch uit! Ik lees alleen veel kritische berichten over het sanitair (slecht onderhouden, niet goed/vaak genoeg schoongemaakt) wat ons wel wat huiverig maakt...
@ gerhei
Camping Trelachaume zit er ok uit, maar is met 180 plaatsen misschien iets groter dan we eigenlijk zouden willen. Maar hij staat op de reservelijst.
@Johan
Camping Le Martinet had ik zelf ook gevonden. Lijkt aan alle wensen te voldoen. Het enige waar ik aan twijfel is dat het zwembad niet bij de camping hoort. Kan onze zoon van (dan) 7,5 jaar (met zwemdiploma A, B en C) daar alleen naar toe? Want dat was wel heel fijn voor onze waterrat vorig jaar, dat hij ook in het zwembad zonder ons zijn gang kon gaan.
Mochten anderen nog meer tips hebben dan zijn ze zeer welkom!
Geplaatst door: Johan
, Datum:
03.11.2019 10:12
Familie de Bres het zwembad is makkelijk te bereiken door een hek aan het eind van de camping.
Zwembad (gemeente) grenst aan de camping gescheiden door dat hek, maar via een speciale toegang voor de camping gasten gratis toegankelijk.
Gr. Johan
Geplaatst door: Fam v klaveren
, Datum:
03.11.2019 10:44
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
03.11.2019 11:08
@ Johan, in Frankrijk gelden vaak strenge(re) regels in zwembaden dan in NL. Ook m.b.t. veiligheid. Het kan daarom verboden zijn voor jonge kinderen zonder begeleiding het zwembadterrein op te gaan. Ik weet niet of dit hier zo wordt toegepast. Maar voor fam. De Bres is het goed om zich dat te realiseren en zich vooraf hierover te laten informeren.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
03.11.2019 14:39
Beste,
wij zijn eind augustus op : Camping-frankrijk.nlCamping de Boyse in ChampagnoleAlles wat u wilt weten over deze camping in Jura geweest.
Voor ons was het een geweldige camping,,met veel schaduw ( ligt aan de plek - wij stonden op plek 35* ) geen heggetjes, leuk zwembad, mooie rivier op afstand om te "spelen,zwemmmen".
Bakker op de camping 's ochtends, supermarkten dichtbij, super sanitair en ook voldoende. Wel meer dan 100 plaatsen.
In de zomer zijn er volgens de receptie heul veel Nederlandse gezinnen ( 80 %).
In de omgeving genoeg mooie bezienswaardigheden: watervallen van Herisson, het lac du Chalain.
Wij zouden zo weer gaan ( alleen niet in het hoogseizoen).
* alle kampeerplaatsen rondom plek 35 hebben geen heggetjes en bijna de hele dag wel de keuze uit schaduw/zon.
, Datum:
03.11.2019 15:06