Fietsen omgeving Erquy, Côtes d'Armor, Bretagne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
30.10.2019 15:47
Wij willen volgend jaar de westkust van Frankrijk bezoeken met de caravan. We zoeken doorgaans campings uit van waaruit het fijn fietsen is. Liever met de fiets naar het dorpje, supermarkt etc dan met de auto. We willen o.a. naar de omgeving van Erquy, waar verschillende campings liggen die ons wel wat lijken. We vragen ons af of je vanaf die campings met de fiets naar Erquy of nog verder kunt. We hebben e-bikes. Iemand daar ervaring mee in deze omgeving?
Geplaatst door: Frans
, Datum:
30.10.2019 18:01
Aantal jaren geleden op mooie camping in Pleboulle gestaan.
Van daaruit verschillende keren gefietst naar Erquy en Cap Frehel en omgeving.
Mooie streek om te fietsen langs de kust
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
30.10.2019 19:33
Geplaatst door: frank
, Datum:
30.10.2019 20:08
, Datum:
30.10.2019 20:23
Dankjewel allemaal. De camping Pleboulle was snel gevonden; er is één camping in die gemeente. Ook bij de meningen bij deze camping wordt vermeld dat fietsen goed te doen is. De venijnige korte steile hellingen die Frank noemt had ik hier en daar ook in "meningen" gezien, waardoor ik nog twijfelde. Inmiddels ook de e Vélomaritime / EuroVelo 4 route op internet gevonden. Kennelijk zijn er voldoende mogelijkheden om de (electrische) fiets te pakken. Camping de La Plage de Saint - Pabu staat ook op mijn lijstje.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.10.2019 21:17
Ha, naar Bretagne nam ik mijn eerste racefiets voor het eerst mee. Was met die venijnige hellingen prima gebied om te leren schakelen met de derailleur, want gelukkig zijn die hellingen nergens zo lang dat je niet boven komt.
Overigens heb je in Bretagne heel veel kleine weggetjes waar heel weinig verkeer komt, daar kun je ook prima fietsen. Zoek de witte weggetjes op de gele MIchelinkaarten.
, Datum:
31.10.2019 15:10
Wij gaan het meemaken, Peter.