balken boven parkeerplaatsen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: woudloper
, Datum:
05.10.2019 21:38
wij hebben een bus camper ,willen we naar het strand dan zijn er vaak van die balken boven de parkeerplaatsen,mijn vraag is dus het volgende, wie weet waar in Frankrijk je nog gewoon op de parkeerplaatsen terecht kan. mag overal zijn.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.10.2019 22:17
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
05.10.2019 22:34
Misschien square Magrou in Valras plage, parkeren is er gratis en er stonden ook vaak (werk) busjes.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
05.10.2019 22:42
Le Barcares. Ontzettend veel gratis parkeergelegenheid. Direct aan boulevard en strand. Prachtige stranden zonder balk. Verder niet veel te beleven helaas.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.10.2019 23:55
Tja, die hoogtebalken zijn illegaal, maar daar heb je weinig aan als ze er staan... Tip, kijk op Park4night.com, daar staan camperplaatsen en legale wilde plaatsen waar je goed kunt staan. Als er hoogtebeperkingen zijn, wordt dat vrijwel altijd vermeld. Je kunt daar uiteraard zoeken op de kaart.
Ik ben niet zo'n kustmens, maar onder meer in Le Treport en Boulogne-sur-Mer heb ik op camperplaatsen bovenop de kliffen gestaan. Vanuit Le Treport ga je met gratis tandradbaantje naar het strand en in Boulogne heb je ook strand op loopafstand.
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
07.10.2019 05:30
@Peter Hoezo zijn die balken illegaal?
, Datum:
07.10.2019 08:03
Omdat je naar Frans recht geen voertuigen mag discrimineren op hoogte, zo iets.
, Datum:
07.10.2019 08:05
Een hoogtebalk mag alleen als daar een fysieke reden toe is, bijvoorbeeld dat er een tunnel volgt die nu eenmaal niet hoger is.
, Datum:
07.10.2019 12:59
Nog eens even teruggezocht. Ik was iets te kort door de bocht.
Die hoogtebalken mogen wel als ze een hoogtebeperking aangeven die ingegeven wordt door een gemeentelijke verbod op hoge voertuigen. I veen gevallen staan ze echter bij een plek die alleen verboden is voor campers en een verbod specifiek voor campers mag niet als een gelijkvormig voertuig zonder camperinrichting wel mag. Dat zou discriminatie zijn...
Geplaatst door: woudloper
, Datum:
07.10.2019 14:13
hartelijk dank voor de reacties,park4night.com heb ik genoteerd. dat is een handige site .
Geplaatst door: Daido
, Datum:
07.10.2019 18:20
Bedankt voor het uitzoeken, Peter. Vrachtwagens en autobussen kunnen er dus ook niet op. Wel VWcampers en andere lage campers.
Dus er is alleen discriminatie van groot en klein, niet specifiek voor campers.
, Datum:
07.10.2019 20:03
Een hoogtebalk maakt inderdaad geen onderscheid. Een agent wellicht wel. Je kunt het dan proberen met de opmerking: Ceci n'est pas une camping-car, c'est une fourgonnette (dit is geen camper maar een busje). Maar als oom agent gewoon opdracht van de burgemeester heeft om een prent te schrijven zal ie dat wel doen. Weet hij veel dat de gemeentelijke verordening illegaal is...
Geplaatst door: ® Jasper
, Datum:
10.10.2019 23:53
Zou het niet gewoon zijn dat ze er geen vrachtwagens en bussen op willen hebben, en dat met die balk willen afdwingen?
Als je er onderdoor kan, mag je er gewoon op.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
11.10.2019 07:41
Het voorkomt ook het wild kamperen.
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
11.10.2019 12:14
En dan is er minder parkeerruimte is voor gewone auto's. Een autobus of groter camper neemt veel meer parkeerruimt in dan een gewone auto.
Ik zag in september een autobuscamper en die parkeerde zijn bus dwars op de parkeerplaatsen. Gelijk een stuk of 7 parkeerplaatsen minder.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
16.10.2019 09:14
@woudloper
Tot vorig jaar parkeerde en sliep ik in mijn berlingo bestel gewoon achter de kerk in het dorp. Ook echte campers mogen daar parkeren/overnachten, mits zonder campinggedrag (dus geen tafel en stoeltjes buiten enz.) Natuurlijk is dat niet vlakbij het strand, maar de keus tussen niet kunnen/mogen parkeren of een stuk lopen naar het strand is snel gemaakt, toch?
Een andere mogelijkheid is om een kleine camping op te zoeken dicht bij het strand. Het campertarief valt op veel campings best wel mee.
Veel (gratis) apps geven info over doorrijhoogtes van camperplaatsen. Het camperforum (https://www.camperforum.nl/) kent veel tips van camperaars over camperplaatsen en mooie plekjes om "wild" te staan. Zelfs tot aan overnachten op het strand!
Geplaatst door: Rob
, Datum:
20.10.2019 11:37
Die hoogtebalken zetten ze er ook wel eens neer als ze bang zijn voor overlast door zigeuners of andere rondtrekkende groepen.
Dat is mij althans verteld door een campingeigenaar in zuid-frankrijk, die naast zo'n parkeerplek zijn camping had. Dit was in de camargue.
Hij had daar wel eens last van gehad omdat deze mensen zijn sanitaire voorzieningen gingen "bezetten".
Als er zo'n balk is gemonteerd kom je er dus niet op, ongeacht of deze balk door illegaal hangt of niet.
De topicstarter vroeg of er nog parkeerplekken zijn die wel bereikbaar zijn.
Meestal gewoon langs de weg, zoals op de dam bij Sete, of op een parkeerplek die bedoeld is voor betalende bezoekers.
Geplaatst door: frank
, Datum:
20.10.2019 12:19
Dit voorjaar aan de noordkust van Bretagne doorgebracht. Ik kan me niet herinneren hier bij strandjes balken boven parkeerplaatsen te hebben zien hangen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.10.2019 14:59
Toevallig dit jaar paar dagen in de vendee, en jahoor balken boven de parkeerplaatsen aan het strand. Dat weet ik zo goed omdat we hoge auto hebben en onze dakkoffer er nog op zat.. konden dus op hele stukken niet parkeren ;-). Ook stuk bij Granville (normandie/grens bretagne) waren er balken boven de parkeerplekken aan het strand. In les Sables d'olonne konden we wel parkeren aan de haven, was klein stukje lopen naar het strand.
Ik denk dat in de rest van de dorpen aan het strand we wel overal elders hadden kunnen parkeren maar dus niet direct aan het strand.