Camping gezocht zwembad met glijbaan / voetbalveld / max 400 plekken / kids 7,10 en 16 jaar (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: hrijken
, Datum:
05.10.2019 15:16
Ik lees regelmatig mee met de vragen die op het forum gesteld worden en krijg zo veel tips voor de vakantie. Hopelijk kunnen jullie mij met deze zoektocht helpen. Zoals velen ben ik mij aan het oriënteren op de zomervakantie van volgend jaar. Wij hebben de afgelopen jaren met veel plezier op o.a. camping Beau Rivage, Millau Plage en La Glandasse gestaan. Heerlijke campings, maar onze kinderen worden wat ouder en zoeken wat meer vertier. Ik ben dan ook op zoek naar een camping die voldoet aan de volgende wensen:
- zwembad met glijbaan
- voetbalveld (bij voorkeur gras)
- niet al te groot (max 400 plekken)
- ruime plekken
- niet al te veel avond animatie
Ik heb al gekeken naar La Ferme du Latois (Vendee) en l'Ideal (Rhône-Alpes) maar twijfel een beetje over het weer. Liefst zitten we onder de grens van Lyon. Wellicht richting de Atlantische kust. Iemand de gouden tip?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
05.10.2019 17:33
Geplaatst door: ® hrijken
, Datum:
06.10.2019 09:51
Dank voor de tip Tineke, deze was inderdaad al vaker in mijn lijstje voorbij gekomen. De reden dat het me nog niet overtuigd heeft, zit hem in het feit dat ik lees dat er heel veel vaste gasten zijn en dat de jeugd daar moeilijk tussen komt en dat het zwembad niet zo diep is. Maar misschien moet ik me daar toch overheen zetten.
Ik zal de recensies even toevoegen.
Geplaatst door: Zonnestraal
, Datum:
06.10.2019 10:26
Ik twijfel nog tussen Village de Guyonniere, Le Pin Parasol of L'Ideal met mijn pubers van dan 13 en 16.
De eerste twee zijn in de Vendée en de andere bij Annecy.
De campings hebben allen een voetbalveld en glijbanen. Misschien ook iets voor jullie?
Ferme du Latois had toch geen voetbalveld ?
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
06.10.2019 12:05
La ferme du latois heeft wel een voetbalveld. Deze camping is wel minder geschikt voor pubers hoor. Is naar mijn mening meer gericht op kleine kinderen.
, Datum:
06.10.2019 14:57
@zonnestraal, dank voor de tip. Le Pin Parasol ziet er ook goed uit, jammer alleen dat hij zo noordelijk ligt. Ik zou liever wat zuidelijker zitten. De tip van Tineke was ook leuk, Camping De l'Arche in Anduze, misschien ook iets voor jullie?
@Martijn, dank voor de tip, wellicht dan toch niet zo geschikt.
Geplaatst door: Zonnestraal
, Datum:
06.10.2019 16:08
Ja, camping L’arche ziet er ook goed uit, maar die is voor ons 1150 km en dat vinden wij te ver. Wij zoeken iets rond de 800-900 km, dus vandaar die campings die ik noemde (en die liggen dan dus inderdaad niet zo zuidelijk).
Geplaatst door: LauraT.
, Datum:
09.10.2019 13:31
Camping L'Arche stond ook op mijn lijstje, veel als tip gelezen. Maar idd....dat van die vaste mensen en dat de jeugd daar moeilijk tussen komt houdt mij ook tegen. Pubers zijn nu eenmaal niet de makkelijkste hahaha.
L'Ideal lijkt mij ook wel wat. Twijfel alleen nog aan het weer en de omgeving....
Geplaatst door: ® Linda
, Datum:
09.10.2019 13:51
't heeft natuurlijk ook met je puber zelf te maken,als die zelf te verlegen is om contact te zoeken. wij waren 2 jaar geleden op l'arche en daar waren groepen jongeren van verschillende leeftijden. onze kinderen zochten zelf contact met leeftijdgenoten en werden snel in een groep opgenomen
, Datum:
09.10.2019 15:11
Laura,
zoeken jullie een camping met een zwembad met waterglijbanen?
En moet de camping ook aan een rivier of een meer liggen?
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
12.10.2019 20:57
Wij zijn de afgelopen twee jaar op camping L ideal geweest. Supercamping, ook voor tieners! Veel (hollandse) jeugd en heel makkelijk aansluiting. Vorig jaar hebben we het erg heet gehad daar, afgelopen jaar was het weer echt minder. Regelmatig wel een dagje regen. Maar ook hele mooie dagen. Het koelde in de avonden ook af, maargoed dat weet je als je in die regio op vakantie gaat. Mooie omgeving en een prima goed geprijsd restaurant. Vriendelijke medewerkers.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
12.10.2019 21:56
Camping les Couspeau in de Drome vonden wij ooking onze kinderen ook erg leuk!
, Datum:
12.10.2019 22:21
, Datum:
12.10.2019 23:16
Geplaatst door: Colinda
, Datum:
13.10.2019 09:39
Klopt Tineke, maar topicstarter vroeg om camping L ideal in regio Rhone Alpes, deze bedoel ik dan ook. Ik zal mijn mening toevoegen.
, Datum:
13.10.2019 09:58
Dank voor alle tips! Fijn om de reactie op l'ideal te lezen! Ga ook de andere camping even bekijken.
, Datum:
13.10.2019 10:10
Geplaatst door: Marike
, Datum:
13.10.2019 13:21
Op elke camping komen wel vaste gasten, op camping l’arche komt ook elk jaar ook weer veel nieuwe jeugd hoor. Dus zeker een aanrader, ook de naast gelegen camping le Castel Rosé.
Daarnaast l’ideal aan het meer van Annecy ook erg leuk en wat wij leuk vinden is echt een keer een andere omgeving.
Verder misschien:
La Plage Fleurie in Vallon pont d’arc
Rives d’Arc sud (voorheen mondial) in vallon pont d’Arc
La grand terre in Ruoms
Soleil vivarais in Ruoms
Le Ranc Davaine
Les cascades of la Vallee verte in Roque sur ceze
Domaine du Verdon in Castellane
, Datum:
13.10.2019 13:36