Bretagne (of Vendee) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Fientsje
, Datum:
03.10.2019 10:53
Ben ideeën aan het verzamelen voor volgend jaar zomervakantie.
Zit te denken aan Bretagne, of noord Vendee.
Wie heeft leuke tips?
Wat zoeken we?
- Geen massale camping (tot 200 plaatsen)
- huuraccomodatie
- zwembad en speeltuin. Overdekt zwembad erbij zou handig zijn
- geschikt voor jonge kinderen (kids zijn dan 7 en 2 jaar)
- camping waar ook veel Nederlanders komen
- leuke uitstapjes in de buurt
Weten jullie wat leuks?
Geplaatst door: Viola
, Datum:
03.10.2019 12:59
Geplaatst door: gerhei
, Datum:
03.10.2019 21:11
Geplaatst door: Nika
, Datum:
04.10.2019 21:08
Ik zou nog iets verder afzakken naar de Charente maritime.
meer zonzeker en zeer mooie afwisselend landschap , veel te doen en te ondernemen voor jonge kinderen.
Bretagne is prachtig maar wisselend qua weer.
Vendee is naar mijn mening vrij saai
Geplaatst door: Ien
, Datum:
05.10.2019 07:38
Camping l’Ocean bij Névez ligt aan de zuid kust van Bretagne. Niet te groot, een paar mobile homes met mooi uitzicht, een zwembad dat overdekt kan worden, speelgelegenheid voor kinderen en verschillende nationaliteiten. Wij vonden het een heerlijke plek met veel te zien in de omgeving.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.10.2019 12:58
Camping-frankrijk.nlCamping La Bretonnière in Saint Julien des LandesAlles wat u wilt weten over deze camping in Vendee
Vonden wij een prima camping. Erg veel kinderen in basisschoolleeftijd. Er stonden verspreidt mooie safaritenten te huur van ik vermoed verschillende aanbieders.
In zelfde dorp zit nog een andere leuke camping voor kinderen. Die websites geven ook tips voor uitstapjes.
We zijn er zelf maar kort geweest: maar er waren mooie stranden en puy de fou was erg leuk (waar zou ik trouwens met een twee jarige niet naar toe zou gaan, 7 is zelfs beetje aan de jonge kant) verder uitstapjes geen idee voor deze omgeving.
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
05.10.2019 16:41
Eens met Nika. Vendee heeft minder mogelijkheden tot uitstapjes dan Charente Maritime. Omgeving van Les Mathes- La Palmyre - Saint Palais sur Mer.
Leuke kust met zowel lange zandstranden met hoge golven (Cote Sauvage) als rotsachtige kusten met kleinere strandjes bij Saint Palais sur Mer (ook leuke wandelpaden langs de kust). V.w.b. uitstaptjes: Royan, Fouras, Fort Brouage, Ile d'Oleron, Saintes/ Cognac en La Rochelle (hele mooie stad).
Geplaatst door: ® Irene1
, Datum:
05.10.2019 22:13
Eens met Nika. Bretagne is ook prachtig en gevarieerd. Omgeving st Malo is leuk!
Geplaatst door: Fientsje
, Datum:
06.10.2019 16:39
Bedankt voor de reacties!
Ik zal de regio Charente maritime ook eens bekijken :-)
Geplaatst door: Mieke
, Datum:
10.10.2019 21:20
Domaine la Ville Huchet bij St. Malo misschien? Gemoedelijke camping, 198 plaatsen, vriendelijk personeel, mooie verhuur stacaravans. (Wij hadden het via Tui geboekt) en verder alles wat je eisen zijn. Bij de meningen staat er iets over 2 drukke wegen. Dan hebben we het over 2 landweggetjes! Totaal geen last van gehad. En absoluut niet druk. Prachtige omgeving en veel mogelijkheden voor leuke uitstapjes.camping is geschikt voor kinderen tot ongeveer 12/13 jaar