Pal aan zee (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Petra
, Datum:
02.10.2019 22:28
Wij zijn voor volgend jaar aan het kijken naar een gezellige camping aan de Middellandse zee. Cote d’ azur vind ik erg mooi, maar we willen een kampeerplaats aan zee met een zwembad/glijbanen. Dus echt een strandvakantie, gezellig dorp waar je zo heen kunt lopen, dan vermaken wij ons wel. Ik heb hier op het forum gezocht en toch vinden we het best moeilijk. We willen niet tot middernacht in de herrie zitten maar een rustige camping is ook niks voor ons. Ik hoor graag of er een camping is die aan onze wensen voldoet.
Geplaatst door: Henk Schoenmaker
, Datum:
03.10.2019 09:36
Wij gaan al jaren naar Camp du Domaine in La Faviére, gemeente Bormes les Mimosas. Het is een grote camping aan zee, meer dan 1000 plaatsen.We hebben een plek aan zee en dat is geweldig. De camping heeft geen zwembad met glijbanen. Maar verder voldoet het wel aan je eisen. La Faviére is een leuk dorpje, maar klein. Op loopafstand ligt Le Lavandou, ook een gezellige plaats. Ondanks de grootte van de camping, is het er 's avonds na 23.00 uur rustig. Wij gaan altijd na 23 augustus, dus hoe het in het hoogseizoen is, weet ik niet.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.10.2019 10:06
, Datum:
03.10.2019 10:51
, Datum:
03.10.2019 10:54
Bedankt, deze camping ziet er goed uit.. Maar we willen echt een zwembad. We hebben een nare tijd achter de rug en daarom gekozen voor een luie vakantie aan het strand met een zwembad. Op dit moment zit ik op YouTube filmpjes te kijken van o.a camping Les Sablons en eentje in Marseillan. De meningen op Zoover daar word ik niet echt blij van, animatie prima, maar we willen niet tot middernacht last hebben van de animatie. We gaan een paar weken in juli.
, Datum:
03.10.2019 10:57
Petra, ik had kort voor jouw reactie ook Les Sablons doorgegeven.
In het hoogseizoen zal het hier wel druk zijn, dat is op alle campings met veel toeters en bellen het geval....
Gaan er kinderen mee?
Op welke campings hebben jullie in de voorafgaande jaren gekampeerd ?
, Datum:
03.10.2019 11:40
@Tineke: ik heb het gezien bedankt, een mooie camping met alles wat je maar wilt. Vorig jaar zijn we naar Le pre Catalan in Le Barcares geweest, samen zonder kinderen. Een mooie camping alleen ligt deze niet direct aan het strand. Aan de cote d’ Azur heb ik helaas niets kunnen vinden aan zee met zo’n mooi zwembad als hier. De omgeving lijkt ons wel mooier. Gelukkig hebben we nog tijd om te zoeken.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
03.10.2019 17:04
Camping Les Tournels is aan de Côte d’Azur, heeft een prachtig zwemparadijs, ligt op wandelafstand vh strand, maar niet op wandelafstand van een dorpje. Het is een schitterende camping, maar stikduur in juli/aug. Cavalaire sur Mer is ook een heel leuke plaats (heel mooie zandstranden) met een aantal campings op korte afstand vh stadje/strand/haven. Camping Cros de mouton (ong 1,5 km vh strand) heeft een zwembad met glijbanen. Toen wij er waren (begin juli) was het er zeker niet druk. Een nieuwe luxe mobilhome met zeezicht kost hier de helft dan op Les Tournels. Van hier uit kan je tevens veel uitstapjes maken: ofwel richting Le Lavandou, ofwel richting St-Tropez, St Maxime, Fréjus.
, Datum:
03.10.2019 21:10
Geplaatst door: lenn
, Datum:
04.10.2019 15:28
, Datum:
05.10.2019 10:38
Dank jullie wel. We hebben onze zinnen gezet op camping Le Soleil in Argeles. Is er iemand die weet vanaf welke datum we een plaats kunnen bespreken?
Geplaatst door: M
, Datum:
05.10.2019 12:05
Hallo,
Volgens mij kun je nu al een optie boeken.
Gewoon even een mail sturen, wordt altijd snel beantwoordt.
Succes.
Geplaatst door: M
, Datum:
05.10.2019 12:08
Wij gaven onze data door, onze afmetingen van de tent enz en wensen.
Kregen een mail terug, met de vrije plekken.
Via de plattegrond kun je zien hoe ze liggen.
Mocht je vragen hebben? Mailen mag.
, Datum:
07.10.2019 09:59
Oké bedankt, we zullen t.z.t. een mail sturen. Le Brasilia is ook erg mooi. Maar kijken of we een plaats kunnen bespreken, zit gauw vol denk ik :-)
Geplaatst door: Marcel
, Datum:
08.12.2019 13:35
Hallo. Les tournels en les sablons. zijn we geweest. Alle bij leuke camping. Tournels licht niet aan een dorp en ook niet direct aan zee ± 15 min lopen. Les sablons licht pal aan zee en een dorpje met teras en eet gelegen heden. Wij waren op deze campings met kinderen van ± 14/15 jaar oud. Ik geef ze alle bij ± 7a;8 als punt. Als ik een mening mag geven gaat mijn voorkeur uit naar les sablons.
Geplaatst door: Kat
, Datum:
10.12.2019 11:14
Wij zijn afgelopen zomer ook naar Les Sablons geweest. Heerlijke camping
We zaten wel in een huuraccomodatie via touroperator.
Voor komende zomer zoeken we iets gelijkaardig. Iemand tips?
Als het aan de kinderen ligt, mag het weer Les Sablons worden, maar dat zien we zelf niet echt zitten...
We gaan begin juli met 2 kids van 12(m) en 16(j)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
15.12.2019 11:40
Ik begrijp dat de TO al een keus heeft gemaakt, voor de anderen eventueel:
Wij vonden de stranden bij Argeles (Le Soleil) en Cyprien (Cala Gogo) minder mooi en veilig voor kinderen, vanwege het snelle aflopen in zee.
Omgeving Frejus valt ook wat tegen, op een paar publieke stranden na.
Onze voorkeur gaat uit naar omgeving Agde, Marseillan (Nouvelle Floride), Portiragnes (Les Sablons) en Serignan/Valras (Aloha). Omdat deze campings meestal wat prijzig zijn, kan je overwegen toch iets meer van de zee af te zitten. In bijvoorbeeld Lansargues heb je Le fou du Roi, netjes geprijsd en maar een kwartiertje van zee. Of een camping zoals Le Rebau in Montblanc, net onder Pezenas. De dam van Sete is heel dichtbij; daar is altijd wel plek aan het strand.
, Datum:
15.12.2019 13:09
Geplaatst door: maka
, Datum:
21.12.2019 19:56
Les sables d'or in Agde. Een mobile home op het Nederlandse deel gehuurd. Zijn allemaal particuliere MH's. De onze lag 50 m van een prachtig zandstrand, geen geluidsoverlast, fantastisch zwembad met golfslagbad, etc. We waren huiverig vanwege de niet altijd positieve recensies, maar die gelden op het Franse deel van de camping en als je MH via TO huurt. Wij hebben er genoten en zijn nog nergens zo'n prachtig zandstrand weer tegengekomen. Oh ja, we hebben gehuurd via Sud & Sol. Aanrader!