omgeving Nice (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Nouk
, Datum:
30.09.2019 22:44
Hoi allen,
Ik ga dit jaar voor het eerst zonder ouders en met vriend op vakantie met de tent. Wij willen graag op een camping in de omgeving van Nice staan, hebben jullie een tip? Veel eisen hebben we niet, een schoon sanitair zou wel fijn zijn, een barretje/restaurantje zou leuk zijn en een zwembad of zee in de buurt.
Misschien hebben jullie ook nog tips wat we echt niet mogen vergeten op vakantie.
Ik hoor graag!
Geplaatst door: erik
, Datum:
01.10.2019 05:14
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.10.2019 08:15
Hebben jullie eigen auto? Als je van openbaar vervoer afhankelijk bent, is het wel van belang dat je in de buurt van treinstation staat. Streekbussen gaan in Frankrijk vaak maar paar keer per dag,
Geplaatst door: Nouk
, Datum:
01.10.2019 11:16
Jaa wij hebben een eigen auto en kunnen dus overal heen , wel bedankt voor de tip want we dachten wel dat het misschien handig was om eens gebruik te maken van het openbaar vervoer.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
01.10.2019 11:30
Je kunt bv prima met de trein van Nice naar Monaco
Geplaatst door: Toon
, Datum:
01.10.2019 11:31
Ga in juni of september.
Vanaf Gagnes sur Mer met de fiets naar Nice of Cannes!
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
01.10.2019 12:48
Neem een kijkje op de Cours Saleya in Nice, (markten), wandel of skate over de promenade des Anglais, maak een boottocht en bezoek Cap ferrat en de Baie van Villefranche, het schilderachtige St. Paul de Vence is zeker een bezoek waard en rij over de Corniche dÉze naar Eze, hoog in de bergen.
Antibes is een leuke stad met een jachthaven waar de rijken der aarde een aardig bootje hebben liggen. De treinrit Nice - Cuneo is ook leuk om te doen.
Veel plezier daar, het is daar genieten!
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
01.10.2019 13:38
Sainte Madeleine - Sospel Je kan via Tende door de tunnel naar Italië.
Aire Naturelle La Giandola - Gorbio
Dit is een goedkope eenvoudige camping zonder zwembad. Als je de berg naar beneden rijdt sta je aan het strand bij Menton.
Bij allebei rijd een treintje in de buurt naar Italië en richting Monaco.
Geplaatst door: Susanne
, Datum:
01.10.2019 19:59
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
01.10.2019 21:30
hallo, openbaar vervoer is in Nice prima geregeld je kan echt overal er mee heen in mei nog geweest pas voor 7 dagen tram en bus 15 euro trein moet je betalen maar is helemaal niet duur je kan met de bus naar Monaco Noord Italie vind ik niet zo mooie naar ventigmilia geweest groote markt maar voor de rest vond ik er niks aan ,in cape ferat kan je de villa van Rotschilde bezoeken is echt supper mooie met heel mooie tuin ,en in Nice zelf is heel veel te zien zoek maar eens uit op internet Cannes hebben we ook gedaan vind ik niks aan .Zoek mischien ook eens uit of je niet goedkoper uitkomt met vliegtuig naar Nice en eventueel een hotel ze zijn niet allemaal duur hoor wij zijn al twee keer met auto geweest en in mei vliegvakantie ik vond het supper makelijk geen stres om overal parking te zoeken.