Lyon aan de westzijde passeren? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Diny
, Datum:
30.09.2019 19:23
Wij hebben veel ervaring (met caravan) met de verschillende routes naar het zuiden: door Lyon, via de oostelijke rondwegen, via Grenoble naar Sisteron. Voor alles is wat te zeggen. Maar ik ben zo benieuwd of iemand ervaring heeft met de wegen aan de westzijde van Lyon.
Als ik op de kaart kijk zou het van noord naar zuid zo kunnen: vanaf de A6 naar de A89, via D77 naar de D307. Dan D3007, D342 en via de D386 richting Givors.
Ik besef dat het een stuk binnendoor is, maar hoe druk zou het daar zijn? Het is ongeveer 29 km. Wie heeft hier wel eens gereden?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.10.2019 22:52
Hm, niet precies die route, maar heb in die buurt wel eens rondgereden. Die slinger via de A89 en de D307 heeft alleen zin als er echt veel file voor de tunnel staat. En het vervolg over de D342 gaat vooral door de bebouwde kom met veel verkeerslichten en zebrapaden.. Bekijk de route eerst eens op Streetview. Maar mocht je m proberen, laat hier vooral weten wat je ervaringen zijn.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
12.10.2019 11:37
Wij hebben de route die je aangeeft het afgelopen jaar zowel heen als terug met een caravan achter de auto gevolgd.( Wij zijn van Noord naar Zuid Frankrijk en terug gereden zonder tolweg). Het is een goede route om te rijden, uiteraard wel wat druk omdat je langs en door een druk bewoond gebied rijdt, maar zeker te doen. Zeker de D342 en de D386 zijn prettig om te rijden. Maar vergeleken met door de tunnels of linksom rond Lyon wel langer, en zeker meer tijd. Maar als dat geen probleem is zeker een route om aan te bevelen ( stom dat ik dit doe, kan beter dit alternatief voor mijzelf houden. Als alle Nederlanders straks deze route gaan volgen......)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.10.2019 20:06
Ach, als de route A6/A7 straks echt geen snelweg meer is, gaan er sowieso veel mensen experimenteren met de route langs die kant, want de Périphérique en de Rocade-Est zitten zonder het extra verkeer al behoorlijk vol. Niet voor niets zijn veel randgemeenten van Lyon tegen dit project.
En een nieuwe snelweg west langs Lyon komt er op zijn vroegst in 2030, maar aangezien dat soort plannen in Frankrijk net zo vlot van de grond komt als in Nederland, zal dat wel 2040 worden...
Geplaatst door: rob
, Datum:
26.10.2019 13:31
Ha ha, mijn ervaring is juist dat erin Frankrijk niet moeilijk wordt gedaan over een kilometertje snelweg erbij, ieder jaar weer opnieuw.
Nu maak ik de hele procedure daar aan voorafgaand niet mee, natuurlijk.
Maar zo gek als in Nederland toen met die korenwolf bij de te bouwen snelweg bij Roermond, zal het daar toch niet zijn ?
Zo zie ik ook vaak gewone huisjes pal langs het spoor staan, waarbij ik dan denk dat de procedures zijn er gewoon zijn doorgedrukt.