Campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
29.09.2019 19:35
2001 Hadden wij er ook geen last van, we waren toen op vakantie voordat de Noren massaal op vakantie gingen. Nu viel onze vakantie in het hoogseizoen samen met het hoogseizoen van de Noren met kinderen op vakantie. Waar we in 2001 nooit een bordje vol tegenkwamen nu wel. Op echte doortrekcampings kwamen we om 15.30 aan op een lege camping en voor bedtijd stond de camping helemaal vol.
Geplaatst door: Cato
, Datum:
30.09.2019 17:41
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
01.10.2019 08:10
Ja met campers, een enkele caravan maar geen tenten of vouwwagens
Geplaatst door: Viola
, Datum:
01.10.2019 11:21
@lisetteK: Scandinaviërs kamperen inderdaad bijna alleen in campers en caravans. Zelfs bijzettentjes voor de kinderen zie je nauwelijks. Het "aanschuiven" zit, denk ik, een beetje in de cultuur. Iedereen moet immers een plekje hebben. Ook zul je veel vaker kinderen, maar ook volwassenen, zien die over "jouw" plek lopen. Het gevolg van het allemansrecht 😉.
Afgelopen jaar zijn we voor eerst na jaren Scandinavië weer eens naar Frankrijk geweest. De drukte daar kwam echt op me af. Ik dacht dat Scandinavië drukker geworden was..... In Bretagne was het ongelooflijk druk.Vooral de omgeving van Saint-Malo. Ik wist niet wat me overkwam. 10 jaar geleden waren we daar geweest en ook daar is het echt veel drukker geworden. Echte stilte vind je in Scandinavië echt nog wel. Vooral in Zweeds en Fins Lapland 😍.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.10.2019 13:35
2 jaar geleden op camping in Slovenie viel me de hoeveelheid campers pas echt op. Nadat een van de buren ons vertelde dat een camper had geprobeerd recht voor onze tentingang te parkeren heb ik daarna heel asociaal onze campingplek "ruimer"gemaakt door de tafel/ stoelen de zwembanden/boot en auto wat meer op de plek te "verspreiden" (er zijn in slovenie niet echt genummerde plekken). Was er dagelijks druk mee ;-) Maar verder vaak leuke camperburen. Alleen op weg naar wc stond er groep duitsers die hun 4 flinke campers in de vorm van een vierkant hadden gezet! Die zijn best een poos zo blijven staan. Vond dat wel sneu voor de naaste en overburen daar. Het was echt een witte muur van alle kanten waar je alleen rook van de bbq worsten uit omhoog zag komen.
, Datum:
01.10.2019 17:45
Op zich vind ik een gewone camper nog niet zo erg. Echter, zo'n formaat bus, die zouden ze moeten verbieden! Past niet op een gewone camping. Er zijn voor hen toch camperplaatsen?!
, Datum:
02.10.2019 21:12
Dit gaat niet alleen over Noorwegen. Dit gaat over grote campers op een camping....!
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
03.10.2019 09:20
Wat je wel steeds meer gaat zien, in Nederland en af en toe ook in Frankrijk, zijn plaatsen op een camping speciaal voor die grote campers. Plaatsen met een verharde ondergrond zoals grind of asfalt. Een apart stuk op de camping waar de campers allemaal bij elkaar kunnen staan.
Dan valt de overlast enorm mee. Ze rijden het gras niet aan gort van de plaatsen waar overmorgen weer een tent moet worden opgezet.
Ik ben echt niet tegen campers op een camping, ik begrijp die mensen ook wel. Een camperplaats heeft vaak wat minder comfort dus snap prima dat die mensen ook campings bezoeken.
Als de eigenaren van zo'n enorme camping zich normaal gedragen, respect hebben voor het terrein en de mede kampeerders dan vind ik het prima als een campingeigenaar campers toelaat, ook die enorme grote gevallen.
Een paar jaar geleden hadden wij op een camping een grote camper (een omgebouwde paardentrailer) op het veld staan. Toen er niemand bij de camper was vond ik het totaal niet storend (zelfs wel een soort van aangenaam, die grote bak hield onze tent een beetje uit de bloedhete zon). Toen het gezin uitgespetterd was in het zwembad kwamen ze bij de camper zitten met een radio aan en nog wat andere herrie apparaten. Dat was storend en zeker toen het in de nacht ook nog doorging met herrie was het flink onaangenaam.
Uiteindelijk heeft de campingeigenaar deze mensen weggestuurd, niet vanwege de grootte van de camper maar vanwege hun gedrag.