Campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Cato
, Datum:
27.09.2019 17:39
Wat zou het mooi zijn als campings een apart gedeelte zouden hebben voor campers. Jl vvakantie plots aan beide zijden zo'n grote spierwitte camper!! Niet leuk!!
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
27.09.2019 17:55
Vaak 1 geluk. De volgende dag krassen ze vaak weer op als ze stroom hebben opgeladen, water getankt en shit geloosd hebben.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
27.09.2019 17:58
Dit jaar laatste week van augustus en eerste twee weken van september met caravan rondje Frankrijk gemaakt. (Dijon, Vaison la Romaine, Giens, Frejus, Aiguebelette, Besancon). Ik schat dat toch 60 procent van de plekken bezet waren door campers.....
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.09.2019 18:07
Ik heb juist het idee dat best veel campers (tenminste onze ervariing in het hoogseizoen) gewoon als caravans gebruikt worden en dan m.n. de campers met jonge gezinnen. Die staan dan gewoon de hele vakantie op 1 plek. Waarom dan een camper? Lijkt me juist helemaal niet praktisch dan ...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.09.2019 18:07
De mijne is rood en niet zo groot, mag die wel?
Geplaatst door: conny
, Datum:
27.09.2019 18:55
Mee eens! De meeste kampeerders, die wij in september/ voor- en naseizoen zagen gaan en komen, waren camperaars (veel Engelsen met enorme campers).
Je kunt je aardig opgesloten voelen als je er diverse als buren hebt.
Het viel me zo wie zo op, dat het terrein steeds witter eruit gaat zien ….
Ik neem aan, dat er in het hoogseizoen nog wat kleur staat met tenten en vouwwagens?
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
27.09.2019 23:39
Is dit weer een rondje verveling? Laat iedereen gewoon lekker kamperen zoals hij/zij wil. Of ga niet met z'n allen boven op elkaar zitten op de in september al gereserveerde camping.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
28.09.2019 08:37
Begin september heen en weer gegaan naar Portugal via kleine en/of boerencampings. Absoluut geen "last" gehad van campers. De vaste weekendkampeerders vind ik meer "overlast" geven. Wel veel campers gezien. Het aandeel tentkampeerders lijkt terug te lopen.
Peter, jij mag met jouw rode buscamper altijd naast mijn tent komen staan hoor. Kleurt mooi bij mijn rode auto ;-)
Geplaatst door: Rob
, Datum:
28.09.2019 12:23
Ik zou zeggen: leven en laten leven.
Als het me niet bevalt ben ik weg, en ga ik naar de volgende camping.
Ja, ik erger mij ook wel eens aan de airco van de buren, of is dat misschien omdat ik er zelf geen eentje heb in mijn vouwwagen ?
Ja, ik erger mij ook wel eens aan kleine tentjes zodat de alle huisraad buiten moet staan, of ben ik jaloers omdat ik dit vroeger ook deed, toen ik nog jong was ?
Ja, ik erger mij ook wel eens aan campers, of is dat gewoon omdat die geen last hebben met inpakken om in de stromende regen weg te gaan ?
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
28.09.2019 14:48
Waarschuwing :
Ga niet naar Noorwegen! Daar waren wij dit jaar.
Veel campings ingericht op campers/caravans of kleine tentjes.
Plaatsen met half grind (om je witte plastic koekblik op te zetten) en half gras (om je voortent of luifel op te zetten)
Met onze vouwwagen vaak moeten zoeken naar een goed plekje.
Als we dan lekker stonden kregen we ook links en rechts camperburen, soms met de vraag of de scheerlijnen een stukje om konden dan paste het beter.
Heel gezellig, heel gemoedelijk maar als je niet tegen buren zo dichtbij kan is Scandinavië geen goede bestemming.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
28.09.2019 17:22
@LisetteK misschien een ander soort camping kiezen? Of een camper aanschaffen. Dan kun je in the middle of nowhere gaan staan..zonder buren..😁
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
28.09.2019 18:54
@lisette je gaat toch niet naar noorwegen om 2-3 weken op zelfde plek te staan? Als je uitzicht voor je tent een fjord is dan klaag ik niet wat er rechts of links van me staat ;-). Tis 4 jaar geleden dat we er zijn geweest maar de kampeerplekken/buren/ ofzo is me niet bijgebleven. Wel dat we t koud hadden ;-)
Geplaatst door: Cato
, Datum:
28.09.2019 19:55
Overal zijn campers. Maakt niet uit waar. Zij noemen alle camping "doorgangcampings".
Geplaatst door: LisetteK.
, Datum:
28.09.2019 20:06
Het is geen Frankrijk Carolin@, sommige gemeenten hebben 3 canpings anderen geeneen en dan liggen de dorpen ook nog ver uit elkaar dus "even" doorrijden naar de volgende camping is er meestal niet bij.
We waren met de vouwwagen die we niet voor een vakantie inruilden voor een camper.
Nee mar3tent we waren niet op één camping, we hebben 9 campings aangedaan. De een voller dan de ander maar met onze combi-camp waren we een bezienswaardigheid.
1 nacht werd ons uitzicht op de fjord weggenomen door zo'n wit plastik koekblik maar dat was wel de meest gemoedelijke camping van allemaal in the middle of nowhere.
Als iedereen een beetje inschikt kan die laatste camper er ook nog bij!
, Datum:
28.09.2019 23:49
Persoonlijk heb ik niks tegen campers. En als ik er last van zou hebben, ga ik wel naar een andere plek of camping.
Wat ik wel irritant vind zijn van die campers die zo groot zijn als een autobus. En sinds afgelopen vakantie is die aversie alleen maar toegenomen. We stonden even te kijken op welke plaats we zouden gaan staan, komt een duitse eigenares van zo'n buscamper met airco naar ons toe met een bevelend gebaar dat we de motor van de auto uit moesten zetten.
Geplaatst door: conny
, Datum:
29.09.2019 10:26
Dat heeft niets te maken met camper(eigenaren); de motor uitzetten als je stilstaat is voor iedereen prettiger !
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
29.09.2019 13:40
Je kunt je natuurlijk overal aan ergeren, maar ik denk dat dat niet de bedoeling van de vakantie is. Ook op vakantie is het geven en nemen. Maar wat ons wel eens stoort is het voortdurende en ook 's nachts open en dicht gooien van de deuren van een camper.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
29.09.2019 14:59
Dat openen en sluiten is niet alleen ergerlijk als het over campers gaat. Ook caravans en auto's maken daarmee veel geluid, zeker is de avond, nacht en vroege ochtend.
Je hebt mensen die vroeg gaan inpakken en na elk klein dingetje de deur dicht gooien. En je hebt mensen die alle deuren open laten of heel zacht sluiten.
Geldt voor alle soorten kampeerders.
, Datum:
29.09.2019 15:07
Nee Conny daar heb je gelijk in, maar het gaat op de manier en arrogantie hoe iemand het doet. Befehl ist befehl!
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
29.09.2019 18:13
Over Noorwegen, ik heb er de foto's van onze vakantie in 2005, in juli, op nagekeken. Al een tijdje geleden dus, oké. Maar overal ruime plaatsen en geen last van buren met campers. Wel stonden wij op één camping naast een gigantische ex-touringcar uit IJsland, maar daar was ruim genoeg plaats voor, hadden we helemaal geen last van. Misschien is het nu anders hoor, maar het kan ook zijn dat je gewoon pech had.