credit card (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: vakantieman
, Datum:
26.09.2019 11:41
Gelukkig heb ik nog nooit gebruik moeten maken van pech hulp in frankrijk. Het schijnt als je dan vervangend vervoer krijgt dit met een credit card geregeld moet worden. Is dit zo of zijn er ook andere manieren?
Geplaatst door: ® martijnseverin
, Datum:
26.09.2019 15:54
Geplaatst door: Lia
, Datum:
26.09.2019 16:08
Nee,dit klopt niet.
Vorig jaar hebben wij vervangend vervoer gekregen van de anwb.
We hadden geen credit kaart,maar dat was geen probleem.
Ze noteren dan je bankrekening nummer.
, Datum:
26.09.2019 16:29
Creditcard bij vervangend vervoer in het buitenland
De huurauto de je krijgt bij vervangend vervoer in het buitenland wordt door de ANWB betaald, maar het huurcontract sluit je zelf af bij de verhuurder. Bij het huren van een auto heb je vrijwel altijd een creditcard nodig, ook als de huurauto als vervangend vervoer dient. Deze creditcard dient als borg. Als je de huurauto volgetankt, zonder schade en op tijd inlevert, wordt er niets van je creditcard afgeschreven. De huurkosten worden rechtstreeks bij de ANWB in rekening gebracht..
Jullie zijn dus gewoon gematst ivm niet goed voorbereid op pad :)
, Datum:
26.09.2019 16:31
Geplaatst door: Karin
, Datum:
26.09.2019 18:57
De ANWB heeft gedurende het hoogseizoen eigen ( Logicx) auto's in Frankrijk. Dan is een creditcard niet nodig. Zijn deze op of is er geen geschikte auto voor jou dan wordt het een verhuurbedrijf en dan is de creditcard noodzaak. Niet om de auto mee te betalen maar om borg te kunnen staan en nee, dat kan niet dmv pin of contante betaling. Heb je geen creditcard dan wordt het vervangend vervoer wel geregeld maar dan dmv openbaar vervoer. Bus trein taxi of vliegtuig. Let ook op, de creditcard moet op naam van de rechthebbende staan. Lenen van ouders of wie dan ook is zinloos. Is niet alleen bij de ANWB zo maar bij elke maatschappij waar je vervangend vervoer hebt afgesloten.
, Datum:
26.09.2019 18:59
Vind het niet hebben van een CC trouwens niet voor iedereen een kwestie van slechte voorbereiding. Niet iedereen komt voor een CC in aanmerking helaas.
, Datum:
26.09.2019 19:51
Idd.wij krijgen geen cc.
Hebben er wel eens 1 aangevraagd bij de anwb.
Maar eerlijk gezegd willen we er ook geen 1
Wij gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie,en de anwb vertelde ons dat er dan vaak genoeg leenauto' s zijn.
Dus je wordt gewoon geholpen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
26.09.2019 20:17
ANWB is niet de enige partij. Wij zijn 2 keer via SOS international met vervangend vervoer naar huis gekomen daar was toch echt een credit-card voor nodig als borg in beide gevallen. Die hebben wij, dus op zich geen probleem maar ik weet niet of zij ook andere oplossingen hebben als je die niet hebt. In het sms-verkeer vanuit Nederland werd toen heel duidelijk gesteld dat we zelf met een credit card borg moesten staan bij de verhuurder waar we de auto op konden halen.
, Datum:
26.09.2019 20:18
Geholpen word je met het juiste pakket altijd maar de ANWB of welke maatschappij dan ook, kan niet om de voorwaarden van de verhuurders heen. Bedenk ook dat het vervangend vervoer heet. Dat is niet voor niets zo. Dat is dus niet per definitie altijd een auto.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
26.09.2019 22:32
De criteria om voor een CC in aanmerking te komen, zijn echt niet streng meer tegenwoordig. Iedereen met een minimaal vast inkomen van 1.150,00, geen bij het BKR geregistreerde betalingsachterstanden en minimaal 18 jaar, kan tegenwoordig een CC aanvragen. Kost bijna niets als je het bij je eigen bank aanvraagt en geen gebruik maakt van het krediet. Met name in het buitenland en bij bepaalde online bestellingen of reserveringen kan het erg handig zijn.
, Datum:
26.09.2019 22:37
Zonder betalingsachterstanden kun je alsnog niet in aanmerking komen. Als je geen inkomen hebt maar leeft van eigen geld,en dat kan echt enorm veel zijn, word je afgewezen. De normen zijn tegenwoordig gelukkig juist wel streng maar dat was de vraag hier niet.
, Datum:
27.09.2019 07:16
Mijn man heeft een vaste baan.
We hebben geen schulden,en achterstanden.
Maar omdat we een hoge huur hebben,en ze naar je vaste lasten kijken komen we niet in aanmerking.
Terwijl we 2 keer per jaar 3 weken in Frankrijk zitten,en dus geld" genoeg" hebben om wel op vakantie te kunnen.
Soms snap je het niet.
, Datum:
27.09.2019 07:30
Bijzonder, ik zat in m'n eentje in een huurwoning en kon nog een rabobank creditcard halen.... Vreemd. Teveel zwart geld misschien met een te laag inkomen? :)
, Datum:
27.09.2019 11:40
Of gewoon normaal leven.
En hard sparen om lekker veel weg te kunnen.
Wij hebben geen smartphone,scheelt je zo €1000 per jaar als je er allebei 1 hebt.
Kunnen wij van op vakantie.
, Datum:
27.09.2019 11:46
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.09.2019 13:11
Blijkbaar worden er verschillende criteria gehanteerd voor de aanvraag van een creditcard. Ik heb zelf één van ABN AMRO en kreeg die, terwijl ik een parttime baan heb van 18 uren met een salaris onder de 2000,00. Ik heb ‘m trouwens een uur geleden opgezegd omdat ik ‘m nooit gebruik. Kreeg ‘m destijds als aanbieding bij mijn totaalpakket. Mijn man heeft ook nog één en aangezien we die ook slechts sporadisch gebruiken, is dat genoeg.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
28.09.2019 08:54
Ach, waarom iemand wel een CC heeft, of juist niet, is van minder/weinig/geen belang, en gaat bovendien niemand wat aan, toch?
De vraag van TS was of een CC altijd nodig was, en dat blijkt in veel gevallen zo te zijn, tenzij je geen CC hebt.
Dan wordt er door de alarmcentrale naar andere oplossingen gezocht.
Soms een huurauto uit eigen wagenpark, soms openbaar vervoer.