Alcohol testers niet meer verplicht (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martijnseverin
, Datum:
26.09.2019 09:13
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.09.2019 09:36
Hm, kan aan mij liggen, maar ik zoek vergeefs naar een bron in Franse media of bij de Franse overheid.
Nu was die verplichting toch al een wassen neus, gezien het feit dat er geen straf op staat als je het ding niet bij je hebt, maar opheffing maakt wel een einde aan de verwarring bij veel mensen.
Geplaatst door: Car2
, Datum:
26.09.2019 10:05
Ik heb het altijd al een milieu verkwistend product gevonden! O.a. de grondstoffen, de productie, transport, etc en vervolgens in de vuilnis.
Borrel? Dan niet deelnemen aan het verkeer. Belachelijk bedenksel een alcoholtester.
, Datum:
26.09.2019 10:37
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
26.09.2019 13:38
Gelukkig dat scheelt weer bagageruimte. ;)
, Datum:
26.09.2019 22:07
Ben dan benieuwd naar die Franse bron. Als het echt zo zou zijn, zou het groot nieuws geweest zijn. Dan had ik tientallen berichten moeten vinden, misschien wel meer. Ik heb ook nog gezocht op de sites van de verkeersveiligheidsdienst Secrurité Routière en het ministerie van binnenlandse zaken, maar niets.
, Datum:
27.09.2019 07:36
Mooi peter dat jij je Franse connecties hebt aangeschreven. Ik heb de schrijver van het artikel bericht gestuurd met vraag voor de bron. Nog ff geduld
Geplaatst door: conny
, Datum:
27.09.2019 18:58
Volgens mij waren ze nooit verplicht (wel verplicht, maar geen boete …).
Alleen de ANWB wilde je dat doen geloven; zij moeten nog steeds van de voorraad af.
, Datum:
27.09.2019 20:23
Inderdaad: wel verplicht, geen boete en de ANWB verkoopt ze nog altijd veel te graag. Wat des te kwalijker is omdat die dingen in ieder geval onbetrouwbaar zijn (geven soms aan dat je wel mag rijden, terwijl het pijpje van oom agent iets anders aangeeft)
, Datum:
27.09.2019 21:02
Klopt maar wij Nederlanders zijn nogal goed om elkaar wat aan te praten, en bedrijven zoals de anwb speelt hier handig op in. Net als de millieu stickers....
, Datum:
27.09.2019 22:49
Die milieustickers vind ik toch een iets ander verhaal. Om te beginnen staat op het niet hebben daarvan wel een boete (48 euro als je snel betaalt). Al wordt er nog maar heel weinig gecontroleerd natuurlijk, maar toch. Ten tweede zit daar geen commercieel belang achter (tenminste niet als je het ding via het officiële kanaal koopt voor 4,21 euro inclusief verzending).
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
28.09.2019 09:19
Ach, Peter, die discussie is in andere draadjes toch al uitvoerig behandeld?
Waarom laat je je verleiden dat hier nog eens overdoen?
Het wachten is op bronvermelding van TS.
Schijnbaar weet de Franse overheid nog niet van de beslissing om de alcoholtesters af te schaffen.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
28.09.2019 17:29
Peter heeft wel een punt.
Ook al is dit in meerdere andere topics behandeld, als het in dit topic te sprake komt hoeft hij dat niet te negeren.
, Datum:
28.09.2019 22:49
Om peter z'n ego en z'n plekje op z'n forum ff te strelen, gooi ik dit nog even op fakenieuws. De bron is niet duidelijk over zijn informatie. Mijn excuses ( de bron is een Frans blad)
, Datum:
28.09.2019 22:51
Maar peter ben blij dat je site onderhanden wordt genomen. Dat was inderdaad wel nodig, ben benieuwd.
, Datum:
28.09.2019 23:05