Beach Garden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
24.09.2019 10:45
We zijn afgelopen zomer met vakantie geweest in Cavalaire Sur Mer. We verbleven op Cros de Mouton, maar we zijn wel eens een kijkje gaan nemen op Bonporteau. Ligging is idd ideaal en we komen hier zeker nog eens terug, maar niet volgend jaar.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.09.2019 13:46
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.09.2019 13:47
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.09.2019 16:00
Aangezien jullie baantjes willen trekken: camping le Brasilia heeft een zwembad voor juist alleen dat! Voor alleen volwassenen eigenlijk. En ook nog een prettige temperatuur (dus alle peuters zitten te klappertanden in de "lagune" maar de volwassenen zwemmen comfortabel...)
Brasilia is groot genoeg dat je een wandeling kan doen vanaf je huuraccomodatie naar het "centrum" van de camping alwaar het bakkertje, de super, en soort van groenteboer is. Het terras is er ook vlak bij ;-)
Meteen de camping af loop je inderdaad niet zo een charmant dorpje in. Verre van dat, idd scheepswerf. Maar Brasilia ligt echt wel een stuk zuidelijker dan Marseillan plage dus de omgeving is ook wel anders te bezoeken. Wij waren er in de meivakantie en ik vond het erg fijn dat ik naar Collioure kon zonder de files en mensenmassa's die er in de zomer zijn. Maar de terrassen in het stadje zaten wel al gezellig vol!
Verder naar les orgues d'ille sur tet geweest; erg mooi. Bezoek gebracht aan Chateau de Peyrepertuse, vlakbij ligt ook Chateau de Queribus, wij hadden kinderen bij dan moet je keuzes maken dus die laatste niet geweest. Gorges de Galamus ligt daar ook in de buurt. Lange rit was naar Carcassonne ook erg de moeite waard. En we zijn naar Dali museum in Figueras in Spanje geweest. Met tevens bezoek aan Cap Creuse wat eigenlijk apart bezoek verdient, je kunt er prachtig wandelen, mooie route om te rijden. Alleen Perpignan vond ik smerige stad.
Met meer tijd waren we vast ook nog richting de Canigou gereden die altijd wel in de verte te zien was en een plaatje was. ER zullen vast nog veel meer mooie stadjes in de buurt hebben gelegen of mooie dorpjes maar de kinderen vinden stadjes kijken niet altijd leuk / we hadden er voor onze week of 10 dagen die we er zijn geweest niet meer de tijd voor.
Dus Brasilia: ja mooie camping, ja je kunt er prima banen zwemmen, ja de omgeving is prachtig. En ja je kunt vast met je fiets naar de bakker maar dat is dan even 10-15 minuten fietsen door niet direct pittoreske omgeving. We hebben toen gehuurd via Eurocamp ierland, dat scheelde in prijs met NL. En ja het was er ook behoorlijk winderig. Maar de zon scheen ook ;-)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
24.09.2019 16:05
ik zou dus eind mei naar die omgeving gaan en niet begin juli. Begin juli draaien alle kermissen en lunaparken volgens mij en is die omgeving stuk schreeuweriger dan in mei, ook meer herrie van naastgelegen campings. Eind mei rijdt je er vrij filevrij rond. En via touroperator kun je vast last minute nog wel boeken, om het weer af te wachten.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
24.09.2019 17:10
@Tineke: beoordeling Cros de Mouton is geplaatst. Les Sablons voldoet idd aan veel van onze wensen (met zelfs een afgebakend baantjesgedeelte :-)). Dit zou wel eens de gouden tip kunnen zijn! Alvast bedankt.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
24.09.2019 17:12
Aan de overkant van het riviertje van Brasilia ligt camping Sainte Marie bij Sainte Marie. Daar kan je met een campingcard voor 13€ per nacht ( excl tax) staan. Dit is een mooie camping waar je plaatsen in een dennenbos hebt. Naast de camping heb je een natuurgebied waar je kunt wandelen.
Deze camping heeft een heel groot zwembad van wel 25 m.
Nadeel van deze camping is dat je eerst een kwartier door het bos moet lopen om bij het strand te komen. Het strand is erg stil in het voor en naseizoen, omdat er alleen campinggasten komen.
Als je hond hebt,kan je die los laten lopen op het strand.
Zelf heb ik het idee dat die omgeving niet echt iets voor jullie is, omdat je Argeles sur Mer al niet echt byzonder vond.
Geplaatst door: ® martijnseverin
, Datum:
29.09.2019 12:52
Omgeving argeles sur mer is super mooi, de wijn routes de kustlijnen. En vooral als je gewoon op de bonnefooi het binnenland in rijd. Heel veel dorpen met een indrukwekkende geschiedenis en toeristische kermis. Amalie les bains, villefranche sur conflent... Ceret etc. Tautavel waar de oudste mens van europa is gevonden met een mooi prehistorisch museum.. Bijzonder mooie uitzichten, vers fruit vers van de bomen.. Wijngaarden zover 't oog reikt. Natuur parken.... Wil je drukte in en savonds vertier alles kan. Natuurreservaten, en uiteraard natuur reservaat voor de kust met ontelbare duik mogelijkheden. Heerlijke Catalaanse keuken... Ik snap niet dat ik hoofdzakelijk alty maar ardeche lees hier (wat iedereen uiteraard zelf moet weten:). De natuur is net zo mooi en afwisselender met z'n hoge bergen en bergmeren met waanzinnige uitzichten. En niet volgepakt met Nederlanders..... Met z'n allen over de dezelfde wegen rijden achter elkaar aan.... Maja dat is persoonlijk. Carcassonne uiteraard, en de oestervelden bij leucate. En savonds aan de kust is er genoeg te doen. Ik vond dat in de drôme erg tegenvallen, Die en Crest erg klein en savonds dood, 's avonds slenteren door dorpjes en langs strandboulevards om 11 uur, klaar zijn met eten om 10 uur heerlijk. We hebben alweer geboekt.... Busvervoer voor een 1€.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
29.09.2019 13:27
Ik ben het helemaal met Martijn eens!
De omgeving en het achterland in de omgeving van Argeles sur Mer is geweldig . Zo ontzettend veel te zien en te doen in de omgeving .
Voor ons is dat een van de mooiste en meest veelzijdige streken van Frankrijk en we hebben ze zowat allemaal wel bezocht.
Het achterland bij Marseillan , Herault , is ook prachtig. Op niet zo verre afstand ligt het Nationaal park de Haute Languedoc , echt ontzettend mooi ! Rij je een stukje Noordelijk dan kom je bij Saint Guilhem de Desert , schitterend dorpje en prachtige omgeving of ga naar het Lac de Salagou en de cirque de Moureze die daar vlakbij ligt. Wandelen of fietsen langs het canal du Midi is ook heel mooi om te doen .
Genoeg te zien en te doen in de omgeving !!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.10.2019 22:08
Helemaal met Dave eens, inderdaad genoeg te doen en te zien in de omgeving alleen je moet dan niet alleenmaar bij de kust blijven (wat vaak de meeste doen), maar ook een keer richting de binnenlanden gaan....binnenlanden zijn erg mooi en veel te zien.