Beach Garden (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
21.09.2019 17:06
Wij hebben camping Beach Garden in Marseillan als mogelijke bestemming voor volgend jaar op ons lijstje staan. Ik heb inmiddels al genoeg recensies over deze camping gelezen, maar zou toch graag wat meer te weten willen komen over de omgeving. Is er een dorpje op wandel-of fietsafstand, en zoja: is het er een beetje gezellig (restaurants, terrasjes, winkeltjes) zonder al te veel “platte commerce”? Zijn er veel mogelijkheden tot uitstapjes op +/_ een uurtje rijden zonder al te veel file? Is het een proper strand? Is er een beetje mooie natuur in de buurt? Enz...
Ik heb ook iets gelezen over een naaktstrand in de buurt: is dit dicht bij de camping, of merk je hier niets van. Ik heb nl niet echt de behoefte om mensen in hun blootje te zien rondlopen of liggen.
Alle tips en/of ervaringen zijn welkom!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
21.09.2019 19:12
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.09.2019 00:45
Ach, dat gedoe van die blote mensen die niet van elkaar af kunnen blijven is misschien nog wel het spannendste van deze omgeving (gelukkig wel een uitzondering in de wereld van het naturisme). Voor het overige bestaat de directe omgeving van deze camping vooral uit nog meer campings. Maar het dorpje Agde (op 7 km) met zijn oude kathedraal schijnt niet onaardig te zijn.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.09.2019 08:27
Men weet vaak niet dat de binnenlanden echt heel erg mooi zijn. Directe omgeving aan het strand is vlak met mooie grote stranden en veel toeristische boulevard/ dorpjes. Binnenlanden zijn echt mooi, denk oa aan:
Rivier l’orb en plaatsje Roquebrun dat gelegen is aan de rivier, lac du salagou, gorges Herric (nationaal parc Hérault), pont du diable, plaatsjes als Pezenas, Sete en beziers en de mooie stad Montpelier.
Dus mijn tip ga een keer richting de binnenlanden. Vele toeristen blijven bij de kust, maar trekken niet richting de binnenlanden en dat is jammer, maar daardoor is het ook weer niet zo heel toeristisch. Verder zoeken wij ook bij de toeristische plaatsjes juist de oude plekjes op waar het authentieke is behouden.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
22.09.2019 10:12
, Datum:
22.09.2019 12:24
@Marike: mssn heb ik het niet zo duidelijk geformuleerd, maar het was idd een deel van mijn vraag of er in het binnenland
interessante plaatsjes zijn om te bezoeken. Dus alvast bedankt voor de tips! Zijn deze plaatsen niet al te ver rijden?
@ Tineke: We gaan 2 weken in het voorjaar (eind mei) en 2 weken begin juli. 1 van die 2 vakanties willen we deze streek bezoeken (we zijn hier nog nooit geweest omdat ik mssn een aantal vooroordelen heb die mogelijk onterecht zijn: ik heb altijd het idee gehad dat het hier steeds heel winderig is, de streek niet zo mooi is wat betreft natuur en dat het heel toeristisch is met veel goedkope fastfoodrestaurantjes en rommelwinkeltjes. Hopelijk heb ik het al die jaren mis gehad.) Onze kinderen gaan niet meer mee.
Wat moet ik mij voorstellen bij het plaatjsje Serignan?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
22.09.2019 12:56
Serignan-Les-Plages bestaat uit een verzameling campings, 3 of 4 winkeltjes en een strandtent. Verder is daar niets te doen. Het plaatsje Serignan ligt zo'n 5 km van Serignan-Les-Plages, niet aan het strand en niet toeristisch. Er is wel een grote Carrefour, een Lidl, een Aldi en een leuke wekelijkse markt.
Valras-Plage , 7 km van Serignan-Les-Plages, ligt wel aan zee, heeft een lange boulevard en er zijn veel restaurantjes en toeristische winkeltjes.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
22.09.2019 14:19
Ik denk dat je vooroordeel als je naar deze camping gaat wel een beetje uitkomt, althans het dichtstbijzijnde dorp/plaatsje van de camping. En de sfeer. Wij zijn er zelf 7 jaar geleden geweest bij Beach Garden (net na overname en direct vertrokken na paar uur) naar een van de campings op die laan, maar mij trekt deze streek zelf echt niet meer. Agde vond ik zelf wel leuk plaatsje!
, Datum:
22.09.2019 15:13
Geplaatst door: Marike
, Datum:
22.09.2019 23:52
De tips die ik eerder gaf zijn bijna allemaal binnen een uur te rijden. Je vooroordeel kan waar worden op het moment dat jullie niet verder komen dan de camping/ directe omgeving. Directe omgeving heeft veel toeristen plaatsjes met van die ‘rommelwinkeltjes’, maar ook zeker wel gezellige restaurantjes. Verder moet ik wel zeggen dat je vaak wel een oud gedeelte van een stadje hebt waar het nog wel Frans aandoet (gewoon wat verder lopen dan de boulevard) en daarnaast zijn de binnenlanden echt wel mooi, oa de tips die ik heb gegeven.
Stranden zijn mooi en groot en de wind verschilt enorm per jaar. Het ene jaar hebben wij er geen last van en het andere jaar veel meer, overigens nooit als storend ervaren. Het is in die hoek vaak mooi weer, vooral in de periode eind juni, juli, augustus en begin september.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.09.2019 08:23
Smaken verschillen, maar persoonlijk zou ik daar niet heen gaan. Dat achterland is weinig byzonder.
Ik zou in ieder geval niet boeken in die periode, want als het niet bevalt kan je alsnog je biezen pakken.
, Datum:
23.09.2019 10:53
Omgeving Verdon hebben we al een aantal keer gedaan(is idd prachtig). We gaan elk jaar sowieso richting Cavalaire, Ramatuelle of Fréjus. Verder wisselen we dan jaarlijks af tussen de Provence,, Ardèche, Drôme, Gard en omgeving Mont Ventoux. Ook Pyreneeën, Alpen, Landes, Dordogne, Vendée hebben we al bezocht. Volgend jaar wilden we nog eens iets anders proberen en vandaar dat we aan deze streek dachten. We zijn 1 keer in Argelès Sur Mer geweest en dat vonden we niet zo bijzonder (is wel al meer dan 15 jaar geleden). Aan de wisselende reacties vrees ik een beetje dat deze streek niet echt ons ding zal zijn. We zijn vorig jaar om de kinderen (toen 18 en 15) te plezieren voor de eerste keer met het vliegtuig op vakantie geweest (zuid Spanje). Hoewel we een leuke vakantie hebben gehad, waren we de hele week aan het denken “hadden we nu maar aan de Côte d’Azur gezeten”’:-)) Ik vrees dat we dat gevoel volgend jaar ook zullen hebben als we voor de omgeving Marseillan kiezen. Ik lees ook veel goed over camping Le Brasilia, maar blijkbaar is die omgeving ook minder aantrekkelijk?
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
23.09.2019 11:49
Wij vinden deze omgeving niet bijzonder. Aan de kust heb je veel mega campings met toeters en bellen en veel lawaai, souvenierwinkels waar je niets wilt kopen en hamburgertenten bij de vleet. Niet wat wij zoeken tijdens de vakantie (en anders ook niet). Het plaatsje Serignan is klein en er si niets te beleven, leuk om even door te wandelen. Op het plein zitten wel een paar goede restaurants. Sète en Pesenas zijn leuke plaatsjes, maar ook daar ben je in een paar uur wel uitgekeken.
Agde is net zo iets, leuk om een keer te zien, maar meer ook niet. Het meer van Pau is mooi. Beziers vonden wij wel een leuke stad, typisch Zuid Frans. Maar andere streken in Frankrijk trekken ons meer, tenzij je natuurlijk elke dag op het strand wil liggen, dan kun je daar goed terecht. Wij vonden het daar aan de kust veel te commercieel en te schreeuwerig.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
23.09.2019 12:10
Probeer Corsica eens, daar zal je niet teleurgesteld worden en de côte d’Azur waarschijnlijk niet missen.
, Datum:
23.09.2019 13:43
Ik heb er niet opgestaan, maar Le brassilia ligs langs een scheepwerf. Lijk wel een industriegebied. Het achterland is ook niet veel byzonder.
Dan is Argeles sur Mer nog beter, om het te vergelijken.
, Datum:
23.09.2019 13:54
Misschien een camping zoeken in de buurt vsn Toulon en Hyeres?
, Datum:
23.09.2019 16:05
Geplaatst door: Karin
, Datum:
23.09.2019 17:52
Le Brasilia is een prachtige,niet goedkope camping. Directe omgeving is niets maar als even rijden niet erg is, en dat geldt ook voor Marseillan plage, dan kun je er nog best wat doen. Wij zaten in Le Barcares, dichtbij le Brasilia en zijn een dag wezen klimmen en wandelen in de Gorges de Caranca. We zijn op 1 dag naar de sluizen bij Foncerannes , Gruissan en Beziers geweest. Ook hebben we een dag Carcasonne gedaan. Het kan dus zeker wel maar niet in de directe omgeving.
, Datum:
24.09.2019 09:16
Ik vind het helemaal niet erg om af en toe een uurtje in de auto te zitten om een uitstapje te doen, maar zit wel liefst op een camping van waaruit je te voet of met de fiets ‘s morgens naar het dorpje kunt gaan om bij de plaatselijke bakker een verse baguette te kopen en dan nadien op een terrasje bij een kopje koffie de dag op gang zien komen: daar kan ik enorm van genieten.
Het gebied tussen Toulon en Bormes hebben we al vaak bezocht tijdens één van onze uitstapjes en het lijkt me idd een goed idee om hier een vakantie door te brengen. De campings die Tineke voorstelt zien er goed uit, maar we zijn wel aangewezen op een huuraccommodatie en een zwembad is echt wel een must aangezien we beide dagelijks minstens een half uurtje baantjes willen trekken (dit jaar vaak in zee gezwommen in Cavalaire, maar door de golven vaak een flinke slok binnengekregen, dus toch liever een zwembad :-)). Ik ga uiteraard ook zelf op zoek naar een geschikte camping in dit gebied, maar tips blijven altijd welkom en aan iedereen alvast bedankt voor de reacties!
, Datum:
24.09.2019 10:16