Camping rondom calais (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ilse
, Datum:
15.09.2019 08:37
Hallo ,
Zomervakantie 2020 gaan wij (mijn man en ik met onze 2 zoons van 14 en 12) een rondreis maken van Schotland Engeland Frankrijk en afsluiten in België .
Alleen lukt het mij maar niet om een leuke camping rondom calais te vinden , ik hoop dat iemand ons op dit forum kan helpen.
Alvast bedankt 👍
Geplaatst door: Ien
, Datum:
15.09.2019 08:53
Geplaatst door: Jan
, Datum:
15.09.2019 09:02
De directe omgeving van de haven (neem aan dat je met de boot aankomt) is net een oorlogsgebied. Kilometers hoge hekken. Geen idee hoe het met de veiligheid id buurt van Calais staat maar alleen al om dat beeld van die hekken te vergeten zou ik een stukje rijden voor je stopt voor een camping
Geplaatst door: Ilse
, Datum:
15.09.2019 09:36
Echt !!! Zijn al die hekken daar altijd of is dat voor de vluchtelingen?
Nee een stukje rijden is niet erg, maar ook weer niet te lang aangezien we die dag al best wat uren onderweg zijn geweest.
We willen wel wat vertier voor onze jongens op de camping
Geplaatst door: Peter
, Datum:
15.09.2019 10:49
zelfs in de wijde omgeving zijn de snelwegparkings daar gesloten!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.09.2019 11:05
Rond de terminals van de ferry en de tunnel staan inderdaad hekken, maar verder merk je er niets van. De ellende van een paar jaar geleden is wel voorbij. Ben de afgelopen jaren een paar keer in de omgeving (Cap Gris-Nez/Cap Blanc-Nez, Gravelines, Grand-fort-Philippe) geweest, laatst in augustus. Totaal niets aan de hand. Twee jaar terug vanuit Duinkerken naar Ierland overgestoken. Ook niets gemerkt. Nu ja, behalve dan dat na de incheck zowel Franse als Britse militairen even in je camper willen kijken of er geen verstekelingen in zitten.
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
15.09.2019 19:24
Domaine La bien asisse in Guiness, camping Olympic in Wimereux zijn
Mogelijk geschikte campings
Geplaatst door: conny
, Datum:
15.09.2019 19:59
Le bien Assise in Guines is een ideale camping om naar Groot Brittannië over te steken (en er een paar dagen extra blijven is beslist geen straf!).
Geplaatst door: ® Jasper
, Datum:
15.09.2019 23:05
Misschien is Camping Chateau du Gandspette 62910 Eperleques iets voor jullie.
De omgeving is wel een beetje kaal, maar het ligt niet ver van Calais. En vergeet niet om even een bezoekje af te leggen bij het Blokhuis.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
15.09.2019 23:08
Ik weet niet of jullie de camping voor de heenreis of voor de terugreis willen gebruiken en of de ligging dan handig is, maar een uur onder Calais, vlakbij Abbeville ligt camping Le Chateau des Tilleuls. Hele grote plekken, vermaak voor jullie jongens en zeker geschikt voor een paar dagen.
Geplaatst door: erik
, Datum:
16.09.2019 05:10