Melding op de factuur voor de tolbadge van APRR (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® LMaas
, Datum:
13.09.2019 14:50
Al jaren maak ik met veel plezier gebruik van de tolbadge van APRR. Op mijn factuur zie ik in de informatiekolom voor het tarief onder andere de klasse 2 staan voor auto met caravan. Er staan echter ook codes onder de term "Obs". Dat zijn óf een 3 óf een 6. Onderaan in de factuur staat info over de codes. Een 3 betekent : "Trajets autres sociétés" een 6 betekent "Classe de véhicule non admise".
Weet iemand wellicht wat die codes betekenen?
Geplaatst door: Manus
, Datum:
13.09.2019 16:54
Het eerste betekent : Traject van een andere maatschappij, het tweede : Voertuigklasse niet toegestaan.
, Datum:
14.09.2019 08:56
@Manus : Dank voor je reactie. De vertaling had ik ook als zodanig begrepen. Had ik er achteraf bezien beter meteen bij moeten vermelden.
Wat ik niet begrijp is, waarom mijn auto niet zou zijn toegestaan? Misschien was mijn mileusticker niet gezien??
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.09.2019 09:59
Die "Obs" 6 stond ook vorig jaar al op mijn factuur bij de A39, A432, A404, A31 en dit jaar weer. De A39 loopt in elk geval niet langs stedelijk gebied en ik denk dan ook dat het niet te maken heeft met wel of geen milieusticker. Geen idee wat het wel is. Ik kan er op Internet ook niets over vinden. Het zal wel....
, Datum:
14.09.2019 11:55
Ik heb het inmiddels ook maar even aan de APRR zelf gevraagd per mail. Zodra ik antwoord heb, zal ik dat melden.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
14.09.2019 12:17
Zou het niet kunnen betekenen dat er op dat traject geen classering is en dat alle voertuigen tot dezelfde klasse horen? Zou misschien kunnen als het een kort traject is.
, Datum:
17.09.2019 17:01
Zoals beloofd, hierbij de reactie die ik via mail van APRR heb ontvangen. Het komt er dus op neer dat e.e.a. geen invloed heeft op het toltarief.
Code 3 betekent slechts dat op een tolweg is gereden, die niet via APRR geldt.
Code 6 betreft alleen info die relevant is voor bepaalde auto's in klasse 1, waarvoor kennelijk een extra korting van kracht is.
"- Vos trajets en code 3 « trajets autres sociétés » correspondent aux trajets effectués hors réseau APRR.
- Vos trajets en code 6 « classe de véhicule non admise » correspondent aux trajets effectués en véhicule classe 2. Cette information concerne seulement les formules télépéage à réduction, car la remise s’applique seulement pour les véhicules classe 1. Votre formule BALADE n’est donc pas concernée."
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.09.2019 19:32
Rest de vraag waarom ze code 6 toekennen als die niet van toepassing is... Maar misschien wil ik nu te veel begrijpen.