Argeles sur Mer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Karin
, Datum:
07.09.2019 15:28
De vakantiewensen voor komend jaar heb ik op mijn werk al door moeten geven. We zijn ook al een beetje aan het rondkijken naar een camping voor volgende zomer.
Er is wel een redelijke kans dat onze zoon voor de laatste keer met ons mee gaat kamperen. Daarom telt zijn stem dit jaar zwaarder mee dan anders.
Argeles sur Mer heeft al een aantal keer op ons verlanglijstje gestaan. Maar steeds toch weer afgevallen omdat we het te druk vinden of te grote campings of te dure campings.
Onze zoon zou toch heel graag een keer hier naar toe gaan. Zijn wensen zijn: Argeles sur Mer, loopafstand van het strand, veel Nederlandse pubers/tieners en in de avond de mogelijkheid om lopend naar de boulevard oid te gaan.
We hebben camping le Soleil op het oog. Dit is een hele grote camping (wat we helemaal niet gewend zijn). Zijn er ook campingplaatsen (met eigen caravan) op de camping die privacy bieden en die niet meteen het idee geven dat je op zo’n grote camping zit? En waar je in de avond niet tot laat de animatie hoort?
Of zijn er campings die aansluiten bij zijn wensen die minder massaal zijn?
Geplaatst door: Wendy1406
, Datum:
07.09.2019 15:55
Wij zijn 6 jaar geleden op le Soleil geweest, de camping ligt wel direct aan het strand, maar je liep niet lekker de zee in. Het was meteen diep en vooraan lagen steentjes. Als je naar de boulevard wil lopen ben je wel een half uurtje onderweg.
Verder vonden wij het een prima camping, maar onze jongens waren toen 13-11-9, dus ik weet niet of er ook oudere jeugd was....en in 6 jaar kan er natuurlijk veel veranderen.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.09.2019 17:45
Kijk eens naar camping La Chapelle.
In het centrum (!) van Argeles sur Mer, en niet zo belachelijk duur.
Zelfs hiernaast ligt nog een camping, maar die ken ik niet.
Ik persoonlijk vond de camping wat stil, maar als jongeren elkaar maar vinden, maakt de camping zelf niet zoveel uit.
Le Soleil ligt toch al gauw een paar km buiten het plaatsje, net zoals die andere grote camping: La Sirene.
, Datum:
07.09.2019 20:32
Camping La Chapelle heeft alleen nog maar verhuur. Dus dat kan niet met eigen caravan. Heel jammer, want die stond bij ons op nummer 1.
Le soleil ligt dus meer buitenaf dan ik dacht.
Heeft misschien wel als voordeel dat je niet bij ieder uitstapje door de ergste drukte heen moet?
Geplaatst door: Holly18
, Datum:
08.09.2019 11:34
Wij zijn deze zomer naar camping Le Soleil geweest met onze kinderen van 16 en 18.
Le Soleil is een hele leuke camping die inderdaad direct aan het strand ligt. Vaak wordt er gezegd dat dit geen zandstrand is, maar wij vonden het prima. Je kan er gewoon goed op liggen, je parasol indraaien etc. Pal aan de waterlijn is inderdaad een strook met schelpjes en stenen, maar een paar waterschoenen lost dat gewoon op. De zee wordt inderdaad snel diep,maar een klein stukje verder kan je alweer staan.
Er is inderdaad veel jeugd op deze camping. Zij gaan 's avonds vaak in groepen naar het strand en/of naar de discotheek op de camping zelf.
Wij hadden een caravan gehuurd, dus over de staplekken kan ik niet zoveel zeggen. Wel leek het blauwe gedeelte op de plattegrond ons netjes (plek 109 t/m 275) De camping doet zeker niet massaal aan ondanks dat het een vrij grote camping is. Het toeristische centrum van Argeles ligt wat verder van de camping maar is voor pubers niet echt een plek om te stappen. Voornamelijk restaurants en winkeltjes. In de avond rijdt er een treintje vanaf de camping naar het centrum. We hebben er zelf geen gebruik gemaakt dus ik weet niet tot hoe laat precies. Argeles is in het hoogseizoen gewoon druk. Als je met de auto weggaat zijn er soms drukkere momenten. Het is niet zo dat je iedere keer zwaar in de file staat. Qua geluid beleeft iedereen dat anders. Het nabijgelegen Luna Park hoor je soms goed maar wij zaten daar ook wat dichterbij. Al met al hebben wij een geweldige vakantie gehad op Le Soleil. Nette camping, veel faciliteiten, veel jeugd en een fantastische omgeving.
Geplaatst door: eb
, Datum:
08.09.2019 13:26
Hoi,
Een kennis van mij gaat hier al jaren heen met heel veel plezier. Ze kampeert met een eigen caravan.
Ze heeft oudere kinderen die zich daar prima vermaken.
, Datum:
08.09.2019 17:48
Bedankt voor de reacties! Als ik die lees dan denk ik dat onze zoon hier wel blij van gaat worden.
Maar net hebben we het filmpje van camping streetview bekeken en dat brengt me toch heel erg aan het twijfelen.
Is er hier ook iemand bekend met camping La Marende? Deze lijkt mij iets kleinschaliger en daarom beter bij ons, als ouders, te passen.
Komen hier veel Nederlandse pubers of juist meer kinderen van basisschool leeftijd?
Onze vorige campings waren Rioclar en Les Rivages. Zoiets zoeken we weer.
Geplaatst door: J
, Datum:
08.09.2019 18:05
We hebben deze camping een aantal jaar geleden bezocht.
Keurig nette camping met leuk zwembad. Geen megapark zoals veel campings inmiddels.
Er waren toen heel veel jongeren omdat een apart gedeelte van de camping werd gebruikt door een toeroperator van jongerenreizen.
Geen idee of dat nog steeds zo is.
Argeles zelf is vooral druk en vooral toeristisch. In de omgeving kun je best veel doen en zijn er veel mogelijkheden.
Geplaatst door: Holly18
, Datum:
08.09.2019 19:53
Het filmpje op camping streetview is verouderd. Veel ziet er zo niet meer uit. Zwembad is bijvoorbeeld verbouwd en het grote veld met doelen wat je in het filmpje ziet is nu vervangen door 2 mooie voetbalkooien met kunstgras.
, Datum:
09.09.2019 18:38
Twijfel, twijfel....
Als camping La Marende gebruikt wordt door "busladingen" jongeren via een touroperator (zonder ouders) weet ik niet of deze camping wel geschikt is voor ons.
Ik zag idd dat het streetview filmpje van le soleil een aantal jaar oud is. Op het filmpje vonden wij de camping vrij kaal met weinig begroeiing tussen de standplaatsen. Is dat nog steeds zo of is dat inmiddels ook veranderd?
Geplaatst door: Melanie
, Datum:
13.09.2019 20:08
Afgelopen zomer hier geweest en 2 jaar geleden ook.
2 jaar terug op een “rode” plek gestaan nr. 57 grote plek lekker in het zonnetje, dicht bij sanitair, leuk straatje. ( tent8x5, partytent, kleine tent, bagagewagen, auto op de parkeerplaats gezet.)
Afgelopen zomer op plek 211 gestaan (licht blauw) . Een kleinere plek als wij gewend zijn +- 90 m2.
Wel heerlijk aan de rand van de camping, poortje door, stukje duin door en zo op het strand.
Restaurant en take away zijn verbouwd, ziet er mooier uit als 2 jaar terug.
Winkeltje met een goed assortiment.
Schoon sanitair.