Onmogelijke zoektocht? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ionnie
, Datum:
31.08.2019 10:20
Dit jaar zijn we voor het eerst niet wezen kamperen. Maar onze jongens hebben het campingleven gemist en dus gaan we volgend jaar toch maar weer naar de camping. Maar we hebben nogal een wensenlijstje die het niet makkelijk maakt. Zo wil ik niet meer met de vouwwagen, dat is voor mij echt klaar. Ik wil eigen sanitair hebben en dus moeten we iets huren. Maar dan ben ik ook nog een luxe poppetje en wil dus geen standaard stacaravan, maar glamping. Dan willen we een camping met jongeren, voor onze boys van 18 en 20, maar we willen zeker geen massale camping met alle toeters en bellen. En dan het liefst ook nog in het zuiden en het
Iiefst in de buurt van de bewoonde wereld.
Zucht, ik zie nu al tegen de zoektocht op. Maar wellicht is er iemand die de gouden tip heeft?
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.08.2019 10:42
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
31.08.2019 10:44
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.08.2019 11:06
Dat is nogal een eisenlijst inderdaad. Wordt zoeken naar een speld in een hooiberg.
Draai het gewoon om. Zoek een streek waar je heen zou willen en zoek wat campings daar en kijk aan de hand van wat voorhanden is of je daar je vakantie zou kunnen vieren.
Laat de 'pubers' meezoeken, zijn ze groot genoeg voor. Zij willen kamperen, jullie kennelijk niet. Of laat ze thuis.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
31.08.2019 13:13
Gewoon zelf eerst eens gaan zoeken en niet direct al jouw wensen dumpen op dit forum. En die twee volwassen mannen, wachten die maar af wat dit forum brengt? Kom op zeg! Wens jullie een heerlijke vakantie!!
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
31.08.2019 14:21
Voor de mooiste glamping accomodaties kun je kijken op
https://www.vacanceselect.com/nl
Je kunt dan eerst een accomodatie kiezennen krijgt dan een lijstje met campings waarop die staan. Misschien maakt dat je zoektocht wat makkelijker.
Geplaatst door: ionnie
, Datum:
31.08.2019 17:02
@Cornelis, wat een aparte reactie. Volgens mij is dit forum bedoeld om hulp te vragen en informatie te verkrijgen, en dat is dan ook wat ik doe. Ik ‘dump’ niks, maar stel gewoon een vraag. En het is geen eisenlijst, maar een wensenlijst.
Natuurlijk ben ik zelf aan het zoeken, maar omdat het inderdaad een speld in een hooiberg lijkt, hoopte ik dat iemand de speld wist te liggen.
Ik hoop op nog een aantal nuttige reacties en blijf volop zoeken!
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.08.2019 17:27
Op een forum mag je natuurlijk ook je mening geven.
Wat hij een wensenlijstje noemt vind ik een eisenlijst. Je hebt zoveel 'wensen' dat het bijna niet op één camping te verwezenlijken is. Vandaar ook mijn tip.
, Datum:
31.08.2019 17:28
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
31.08.2019 17:40
@ionnie, van Cornelis en S@ndra krijg je er gratis opvoedtips bij.😉
Geplaatst door: ® andre1
, Datum:
31.08.2019 17:52
Cornelis plaatst wel vaker aparte reacties, niet van wakker liggen!
Terugkomend op jouw vraag wat dacht je van les Rivage?
Een echte jongeren camping met huuraccommodatie en op loopafstand van millau
, Datum:
31.08.2019 18:14
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
31.08.2019 18:15
Zoek eens via eurocamp. Ik vind de mobilhome type "Aspect" die zij verhuren erg fijn. Zit lekker lounge set bij op altijd zeer ruim halfoverdekt terras buiten.
Je kunt volgens mij vervolgens zoeken op welke campings dat type accomodatie staat.
https://www.eurocamp.nl/accommodatie/stacaravan/aspect-stacaravan.. Ze staan bv ook op camping Le Soleil in Argeles sur Mer. Zitten de heren dicht bij het uitgaanscentrum van argeles, en veel jongeren op die camping. Maar geen idee of de camping jullie als ouders aanspreekt.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.08.2019 18:40
Er zijn meer mogelijkheden dan een verhuur-acco op een camping. Er bestaan campings waar je eigen sanitair op je plek voor tent/vouwwagen hebt, schijnt het. Op de kaart van deze site kun je dat zelfs als eis aanvinken. Maar nog mooier, je hebt vast wel caravans met ingebouwd toilet. Daarmee kun je terecht op elke camping die je jongens leuk vinden. Maakt het zoeken een stuk makkelijker.
, Datum:
31.08.2019 19:18
, Datum:
31.08.2019 19:53
Geplaatst door: Marike
, Datum:
31.08.2019 20:20
Yelloh campings zijn vaak erg mooie campings!!
Campings waar ik ook veel jeugd zag zijn oa
- soleil Vivarais in Ruoms
Le Serignan Plage in Serignan Plage
- Le Club Farret in Vias Plage (wel een iets drukkere camping, maar wel erg mooi, direct aan zee en direct bij een boulevard waar je wat kunt drinken)
- Les Tournels in Ramatuelle
- La Plage Fleurie in Vallon pont d’arc
- Rives arc in Vallon pont d’arc
- Aluna Vacances in Ruoms
- Le Ranc Davaine
Dit zijn wel wat grotere campings en er is ook animatie maar absoluut niet dat je er last van hebt.
Waar zijn jullie eerder geweest en sprak jullie echt aan?
Geplaatst door: Viola
, Datum:
31.08.2019 20:44
Weet je zeker dat ze volgend jaar nog mee willen? Straks doe je een enorme zoektocht en heb je misschien zelfs al geboekt..... En dan blijkt dat ze toch niet mee kunnen / willen.
Een mogelijke optie zou kunnen zijn dat je toch een huis zoekt, maar in een plaats waar wel veel jongeren komen. Bijvoorbeeld in Argeles-sur-Mer. Jullie zoons zouden dan met een tent op een camping kunnen kamperen in dezelfde plaats. En jullie kunnen toch ook dingen samen ondernemen.
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
31.08.2019 22:10
Ik weet wel een camping met veel van jullie eisen, glamping via vacanceselect: camping del Sole aan het Iseomeer in Italie.
Dichtbij het centrum van Iseo en jeugd en weinig animatie.
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
02.09.2019 12:53
Je kan ook zoeken via de website Suncamp.nl.
Maar als ik heel snel filter dan zijn er slechts 14 campings ( van de totaal 154 die ze aanbieden in frankrijk) waar je kunt Glampen. Mobilhome's zijn er veel meer in het aanbod.
Ik zou je boys ook eens huiswerk laten doen. Vaak wordt er gezegd: als je kinderen het naar hun zin hebben dan heb je als ouder een fijne vakantie! Meestal geldt dit voor jongere kinderen maar ik kan me ook nog wel situaties herinneren waarbij 1 van onze kinderen met een ontzettend lang gezicht mee moest met een activiteit. Nou, dat komt de sfeer niet echt ten goede.
succes!