korte zwembroeken op Camping Le Soleil argeles sur mer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® brabant
, Datum:
30.08.2019 09:54
ik zie dat hier geen bermuda 's mogen. Maar wel korte iets wijdere zwembroeken? dus geen strakke bedoel ik. Wie heeft er ervaring mee. Mijn jeugd van 18+ draagt geen strakke zwembroek en ik zie dat hier veel jeugd komt . Ik hoor het graag
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
30.08.2019 10:14
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.08.2019 19:02
Even op die link geklikt.
[quote]de hippe en nauwsluitende Horizon Swimming Trunks doen het altijd goed.[unquote]
Dat is dus kennelijk geen optie. Maar iets anders wordt in Franse zwembaden zelden of nooit getolereerd. Alternatief: kies natuurlijke zwemplekken.
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
30.08.2019 21:20
Geplaatst door: Holly18
, Datum:
31.08.2019 00:20
Wij zijn net terug van camping Le Soleil. Zwemshorts of andere wijde zwembroeken zijn echt niet toegestaan. Hier wordt op gecontroleerd. Voor onze jeugd is dit inderdaad wel een dingetje maar schrale troost, al die jongelui moeten een strakke zwembroek aan. Bovendien is de zee er nog als alternatief. Het is echt een hele leuke camping met inderdaad heel veel jeugd. Het zou in mijn optiek zonde zijn om om die reden niet heen te gaan.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
31.08.2019 07:06
Als de jeugd geen korte strakke zwembroek wenst te dragen kunnen ze dus niet zwemmen in Franse zwembaden.
Zo simpel is het, of ze kopen toch even een geschikte zwembroek, zo simpel kan het zijn.
Proberen of het stiekem toch mag is zo kinderachtig.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
31.08.2019 15:22
Dit zal wel een verkeerd antwoord zijn voor sommigen onder ons, maar ik ga het toch zeggen.
Soms mag het wel, zelfs in Frankrijk. Wij zijn de afgelopen jaren al 4x op verschillende campings geweest waarbij het dragen van shorts volgens de website niet mag, maar terplekke wel. En néé (voor degene die meteen wil reageren), niet kinderachtig alleen de Nederlanders, maar alle nationaliteiten en ook het eigen personeel van de camping.
Het enige puntje, dat weet je pas als je er bent....
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
31.08.2019 18:51
Er staat nergens in de Franse wet dat het dragen van shorts in het zwembad verboden is. Sommige eigenaars van openbare zwembaden (gemeentes, campings etc) verbieden het ivm de strenge controles op zwembadwater die er zijn. Om diezelfde reden moet je vaak in openbare zwembaden een badmuts op. Soms (maar naar mijn weten zelden) is er ook een departement die deze verordening uit doet gaan.
Op onze kleine camping mag je zwemmen in kleding naar keuze. Maar we zijn streng dit jaar wel streng geworden in voetenbad, liefst ook de douche gebruiken en het schoonmaken van allerlei speelmateriaal dat binnen het hek komt. Ook zonnebrandcreme moet echt even intrekken voordat je het water inspringt. Want het is vorig jaar misgegaan. Schadelijke bacteriën in het zwemwater. Dan moet je echt je zwembad een paar dagen sluiten om het van schoon water te voorzien en alles te desinfecteren. Dit jaar bij een controle wel weer te veel bacteriën, maar gelukkig geen kokken. Tja wat nu volgend jaar doen? Ik stel voor iedereen in zijn blote kont. Zijn we van alle problemen af toch?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.08.2019 19:15
Dat lost het zwembroekenprobleem inderdaad op. En zeker in Zuid-Europa ben je dan ook verlost van het probleem van doornatte zweet-kleren, die aan je lijf blijven plakken. Zit je alleen nog met dat handdoekje dat je overal mee naar toe sjouwt omdat je sporen niet achter wilt laten....
Geplaatst door: Marike
, Datum:
31.08.2019 19:20
De jeugd houdt wel het zwemshort aan als ze naast het zwembad liggen, alleen als ze het water in gaan doen ze het zwemshort uit. Vaak vindt de jeugd dit dan geen probleem. Overigens zie je op steeds meer campings dat zwemshorts gewoon is toegestaan.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
31.08.2019 19:58
Als het volgens de camping regels niet is toegestaan, doet ook mijn jeugd gewoon een "strakke" zwembroek aan. Dat spreekt voor zich....
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
31.08.2019 21:31
Wat een wereldprobleem om een gewone zwembroek aan te doen en daarop je eventuele keuze van de camping te bepalen.
Blijkbaar heeft de jeugd weinig eigenwaarde tegenwoordig.
In sommige landen moet je verplicht een badmuts in het zwembad dragen.
Geplaatst door: svdl
, Datum:
03.09.2019 10:24
Geplaatst door: M
, Datum:
03.09.2019 10:44
Als je de op de website lees van de camping, staat onder het kopje “zwembad” dat bermuda’s verboden zijn.
Dus.....
, Datum:
03.09.2019 10:45
, Datum:
03.09.2019 10:47
Zover ik weet draagt iedereen een strakke zwembroek, zowel met als zonder pijpjes.
En anders mail je de camping even, er zijn NL bij de receptie.
Geplaatst door: camper
, Datum:
04.09.2019 11:19
Hier hoeft toch geen discussie over te zijn? Je moet je gewoon aan de regels houden, waar gaat het nou uiteindelijk over...een zwembroek, meer niet.
Het is een regel die ook ingesteld is omdat er vaak 3 weken in dezelfde losse zwemshort rondgelopen wordt (ik spreek uit ervaring) en men dat niet bepaald fris vindt.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
04.09.2019 18:58
Precies! Wij stonden ook op een camping waar alles aan mocht in het zwembad en daar was idd een meneer die hele dagen in een gele short liep en daar dan ook mee in het zwembad sprong! Dat is echt goor! Gewoon strakke badkleding verplichten, dat dragen de dames tenslotte altijd al. Weet je zeker dat ze er niet de hele dag in rond gaan lopen. Ik zie overigens ook genoeg dames die de hele dag dezelfde bikini aanhouden en daar ook mee gaan zwemmen ...
Geplaatst door: Wilma
, Datum:
04.09.2019 20:00
Te grappig dit...
Ik heb zelf nog nooit kleedhokjes gezien bij de zwembaden op Franse campings, douches trouwens ook niet vaak....🤔
Maar vertel, hoe vaak verkleed jij je op een zwembaddag? 🙈
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
05.09.2019 09:47
Nou als ik een hele dag naar het zwembad zou gaan dan houd ik gewoon de hele dag dat badpak aan en ga in en uit het water als ik daar zin in heb. Het gaat erom dat jongens/mannen met die swimshorts misschien wel:
de hond uitlaten in het bos achter de camping,
even op de fiets springen naar de bakker in het dorp,
met de auto naar een stad zijn geweest en daar op een bankje in het park hebben gezeten
de auto hebben volgetankt met benzine
Dan de camping opkomen en met die shorts dan ook nog in het zwembad springen. Het vuil van het bos/dorp/stad/park/tankstation komt zo in het zwembadwater en dat vinden veel campingeigenaren geen goed idee en ik eigenlijk ook niet.
Ik heb het zelf zien gebeuren op een camping. Een gezin dat 's morgens vertrok (de tienerjongens in swimshorts met Tshirt) tegen een uur of 5 kwamen ze de camping weer op en de deur van de auto ging open bij het zwembad, die jongens renden eruit en plonsden zo het zwembad in. Niet fris volgens mij.
Zelf trekken wij in de tent de zwemkleding aan, lopen naar het zwembad en gaan zwemmen.