cliff diving in Bretagne (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: CP
, Datum:
29.08.2019 17:05
Mijn zoon van 16 heeft maar één wens; van de rotsen af de zee in springen. Wij willen graag naar Bretagne. Vanaf welke camping is dit te doen?
Geplaatst door: Viola
, Datum:
30.08.2019 17:59
Wij komen net uit Bretagne en hebben veel kustlijn gezien. Nergens hebben we dit duiken vanaf een hoge rots gezien. Door de getijden (met verschillende coëfficiënten, en dus verschillende waterdiepte) is dit onverantwoord. En daar kun je watertemperatuur en gevaarlijke stromingen nog bij op tellen.....
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
30.08.2019 18:56
Ken het fenomeen evenmin, en ik denk dat Viola volkomen gelijk heeft: onverantwoord. Wellicht een alternatief: paragliding vanaf de heuvels langs de kust. Als je googelt op parapente en Bretagne, vind je wel clubs waar je als passagier mee kunt en desgewenst zelfs ook lessen kunt krijgen?
, Datum:
31.08.2019 23:45
Ik zag het op you tube, toen ik naar rots springen buiten de Ardeche zocht. Daar is het mij zomers te heet.....
Ik zoek uiteraard een veilige plek!
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
31.08.2019 23:56
Plekken zat waar je veilig van rotsen in rivieren kunt springen. Corsica bijvoorbeeld, maar ook in de Provence/Cevennen/Ardèche. Probleem aan de kust is dat water de ene keer diep genoeg is, de andere keer niet. En dan zwijg ik er nog maar over dat klifranden makkelijk afbreken.
Geplaatst door: Ecosse
, Datum:
01.09.2019 14:04
Zoek naar "coasteering". Dit is als canyoning maar dan langs een rots kust. Onder begeleiding van een gids. Met surfpak, zwemvest en helm. Heel erg leuk om te doen!
, Datum:
01.09.2019 21:07
Gouden tip! Mijn zoon en ik zijn allebei blij. Nu alleen de precieze locatie achterhalen. Mail is al onderweg. En dan lekker een camping uit zoeken (voor volgend jaar....).
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.09.2019 11:38
Ziet er erg leuk uit! Reden om keer naar Wales te gaan, maar zag ook dat het kan in de Algarve. (met andere dingen sportieve dingen die de kinderen leuk zouden vinden)
CP ik vond deze ook https://coasteering.eu/ dat is in de buurt van Nice.
Verder lijk je het rondom de kanaaleilanden te kunnen doen (toch nog enigzins in buurt van Bretagne)
, Datum:
04.09.2019 10:18
In Bretagne kan het zeker op twee plekken.
Ik heb contact gehad met Dizilo nature. Zij zitten op het schiereiland Crozon, Finistere.