Zomer Thalys (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: hans070
, Datum:
29.08.2019 01:56
Ik reageerde net op een ander topic en noemde daarbij de zomer Thalys en dacht dat is een mooi onderwerp voor een topic. Mijn kinderen gaan al een aantal jaren niet meer mee met vakantie, maar komen nog graag even een weekje langs. Het liefst op mijn kosten, maar dat is een ander verhaal. Mijn dochter kwam eerst vliegen, op Montpellier, het jaar erop ging mijn jongste zoon ook mee. Vorig jaar kon zijn zus niet mee en hij wilde niet alleen vliegen en bij toeval kwamen we terecht wij de zomer Thalys. Deze trein rijdt rechtstreeks van Amsterdam naar Marseille en de zelfde dag weer terug, op zaterdagen in juli en augustus. Hij stapte om 8 uur in Rotterdam op en was om ongeveer 13:30 in Avignon, de zaterdag er op om 17.10 uur opstappen in Avignon en rond 23 uur in Rotterdam. De trein is 3 maanden van te voren te boeken, ik had een email alert ingesteld en toen ik de dag erna wilde boeken zat de trein zo goed als vol. Ik ben na mijn nachtdienst bijna 1,5 uur bezig geweest met NS international om 4 tickets te boeken voor mijn kinderen en vrienden. Een hele opgave, alle goedkopere tickets waren al weg. De dame van de NS vertelde mij dat er de dag er voor vanaf 9 uur geboekt kon worden en dat mensen om 7 uur al aan de telefoon hingen om te boeken. Een plekje voor 1 persoon lukt last minute nog wel, maar meer personen bij elkaar wordt toch wat lastiger. De kinderen vinden het een ideale manier van reizen, als je op de dag dat je kan boeken boekt is het niet duur. Overigens, er gaan hele gezinnen mee, met meer bagage dan er in mijn auto past en je kan op het station gewoon een auto huren. Lang verhaal, maar doe er je voordeel mee.
Geplaatst door: Nor@
, Datum:
29.08.2019 09:14
Dank je wel Hans, wat een fijne tip!
Geplaatst door: ® Tineke
, Datum:
29.08.2019 09:43
Onze dochters zijn al meerdere keren met de Zon-Thalys naar ons toe gekomen.
Meestal op tijd geboekt, dus laag tarief.
Deze zomer kwam onze jongste dochter vrij laat op het idee, dat ze het leuk vond om voor 2 weken naar ons toe te komen.
Het heeft veel moeite gekost om nog een ticket te boeken.....
Dat is uiteindelijk wel gelukt , maar er was alleen nog plek in de eerste klas (Premium) , dus we hebben wel de hoofdprijs mogen betalen.....
https://www.nsinternational.nl/nl/treinen/thalys-naar-zuid-frankrijk
.
Geplaatst door: Sannie
, Datum:
29.08.2019 09:46
Onze dochter is deze zomer ook zo een weekje langs gekomen. Helaas op de heen weg met ruim een uur vertraging verder ging het perfect.
De tickets hadden wij in maart online besteld, hoe langer je wacht hoe duurder ze zijn.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.08.2019 11:35
@ tineke, is vliegen dan niet goedkoper dan eersteklas premium met de trein?
, Datum:
29.08.2019 11:44
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
29.08.2019 15:42
Dat trein wat beter voor milieu is dan vliegtuig wist ik wel. Heb heel soms wel eens gekeken naar treinprijzen, maar vond het vaak erg duur, maar besef me nu dat ik wellicht op verkeerd tijdstip keek... Als je 3 maanden vooraf kunt boeken is dat 3 maanden vooraf de datum dat je wilt gaan, of 3 maanden vooraf dat seizoen van de zomerthalys ingaat?
Kennis ging dit jaar met gezin naar Berlijn, ik was verrast dat het best goedkoop was met de trein! En geen parkeerkosten voor de auto in Berlijn!
, Datum:
29.08.2019 15:59
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.08.2019 16:05
Hoe duur is die zomer Thalys?
Mijn dochter en haar vriend zijn vorig jaar vanaf Nimes naar huis gereisd. Gedeeltelijk TGV en gedeeltelijk Thalys.Alleen in Brussel overstappen en de reis was supersnel. Dat redden wij niet met de auto! Een enkele reis was €90,- wat ik niet duur vind.
Het was inderdaad wel een heel onoverzichtelijk gezoek via de NS site.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
29.08.2019 16:11
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
29.08.2019 17:17
Bedankt @tineke. Dat betekent dat je dus niet persé al 3 maanden vantevoren hoeft te boeken.Ik heb een paar weken voor vertrek geboekt. Toegegeven, het was een flinke zoektocht naar de goedkopere kaarten waarbij je niet 3x hoeft over te stappen...
Geplaatst door: Sannie
, Datum:
29.08.2019 19:55
Wij betaalden 168,- voor een retour.
Je moet heen en terug reis wel appart boeken en die prijzen verschillen wel.