Camping met glijbaan omgeving lac de serre poncon (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Mwoudsma
, Datum:
25.08.2019 17:20
Hallo wij zoeken voor volgend jaar een leuke niet al te grote camping omgeving lac de serre poncon met een zwembad met glijbaan. Hoeft niet aan meer te liggen mag op rijafstand. Verder zoeken we leuke tips om te doen voor 2 actieve pubers, ze houden van cultuur en natuur en sport. Ben benieuwd want de Alpen zijn nog nieuw voor ons dus alles is welkom.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.08.2019 18:01
, Datum:
25.08.2019 18:46
, Datum:
25.08.2019 19:01
, Datum:
25.08.2019 19:06
, Datum:
25.08.2019 19:08
, Datum:
25.08.2019 20:53
Leuk ik ga kijken, mensen nog andere tips of voor uitjes die we zeker moeten doen in die buurt?
, Datum:
25.08.2019 21:16
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
26.08.2019 13:25
Wij stonden aan het meer op een camping zonder glijbaan. Wat wij hebben gedaan in 1,5 week:
-bezoekje aan Gap en Embrun
-kano gehuurd een naar het kapelletje in het meer gekanood
-bergwandeling naar de top van La Meales (omgeving Les Orres), met prachtig uitzicht op het meer. Je kunt ook de Pic de Morgan beklommen, alleen durfden wij de 5km onverharde weg niet aan met onze laagliggende auto. Naar de Meale was het 2km onverhard en dat was net lang genoeg.
-tochtje rondom het meer (zwemspullen mee), met de Demoiselles Coiffees waar je een kleine wandeling kunt maken en naar de dam/barrage van het stuwmeer
-touretappe naar Gap bezocht op de laatste col (col de la Sentinelle). Wij reden er naar toe via de Sanctuaire de notre-dame du Laus, hele mooie route met een soort kruisweg. Was jammer dat we daar niet wat meer tijd hadden.
En verder veel gewielrend.
Geplaatst door: Hans070
, Datum:
29.08.2019 01:28
Niet om lullig te wezen, maar hoe vaak gaan kinderen nu van de glijbaan? Wij "moesten" jaren naar campings met een voetbalveldje en als puntje bij paaltje kwam werd er (bijna) geen gebruik van gemaakt. Kinderen gaan geen 30 keer per dag van de glijbaan en zeker niet 3 weken achter elkaar. Zelf als er weinig is op een camping dan vermaken ze zich toch wel.
, Datum:
29.08.2019 19:17
Tja niks moet onze kinderen mogen altijd iets aangeven waaraan de camping moet voldoen en lukt het niet geen probleem. Voor volgend jaar dus een glijbaan. En dus geen moeten.....want als er geen camping te vinden is die daar aan voldoet gaan ze vrolijk mee maar ik dacht vraag het forum gewoon om tips! En heb al superleuke reacties gehad
Geplaatst door: a3aan
, Datum:
01.09.2019 13:24
Het is iets verder vanaf het meer, maar kijk eens bij camping le clot du jay in Clamensane. Ik heb daar meerdere keren heerlijke vakanties gehad.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.09.2019 14:22
@Hans, nu hebben mijn kinders de pech dat ik vaak campings met glijbanen mijdt in de zomer, maar niet in het voorjaar. En ja ik heb er sowieso 1 die makkelijk 30 x per dag er vanaf gaat. We zitten nooit 3 weken lang op 1 plek, dus geen idee of hij dat 21 dagen zou volhouden. Maar ALS er een glijbaan is dan JA. Ze zouden denk ik nog gelukkiger worden als ik ze meenam naar een capfun camping waar bijna altijd zón draaikolk glijbaan is. Mocht ik komend jaar naar weer naar Slovenie gaan dan zouden ze ubergelukkig worden als ik ze meenam naar Terme Catez... of gewoon daar paar dagen op die camping ging staan... Een voetbalveld kan ze gestolen worden (ook toen ze nog voetbalden!) maar glijbanen..... daar maak je een hoop kinderen gewoon gelukkig mee ;-)
Geplaatst door: Alfred Slomp
, Datum:
08.12.2019 15:42
Geen glijbaan, maar...
Wij gaan al jaren naar camping l 'Amandier in Gigors. Tussen Embrun en Barcelonette in. Op de grens van de haute provence en de alpen. Een zwembad, zeer relaxte eigenaar. Mooie watervallen in de buurt, prachtige heuvels, mooie wandelingen, verlaten plekken, supermarkt in de buurt. Onze kinderen willen nooit meer anders! Mail me anders even: hanneke.alfred@gmail.com.
, Datum:
08.12.2019 16:48
Geplaatst door: ® hrijken
, Datum:
15.12.2019 11:57
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar camping La Viste. Onze kids (6, 9 en 16 jaar) wiillen ook een glijbaan :-). Ook de eerste keer in deze omgeving. Heb al contact met de camping gehad en dat verliep zeer vriendelijk en goed. We zijn erg benieuwd!