Kayak rivieren (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ivo
, Datum:
25.08.2019 15:07
Dag allemaal, ik ga graag sportief kayakken, eigen kayak. Ik heb op een flink aantal rivieren gekayakt : ariege, allier, Hérault, drome,Tarn, dourbie,orb,gardon in voorjaar) Ook op de Dordogne (saai) en bij de Lot en cele gekeken, daar vind ik niets aan. Nu zoek ik, voor komend jaar, rivieren in Frankrijk (niet in Catalunya Spanje want daar mag je niet met eigen kayak) waar ik van een sportieve, uitdagende tocht kan genieten. Wie weet een leuke rivier?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.08.2019 16:37
Kijk eens bij de rivier de Verdon. Campings te over in Castellane, en verder ook nog veel camping westwaarts van deze plaats.
Geplaatst door: Koen
, Datum:
25.08.2019 16:57
Aude bij Axat, durance, ubaye
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.08.2019 17:05
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
25.08.2019 17:31
Verdon zou ik eerst goed informeren wat wel en niet mag. De begeleide kanotochten stoppen op de plekken waar de mensen met eigen bootje het vermoedelijk net leuk gaan vinden... Alternatief: de Ubaye, vanaf Barcelonnette richting meer van Serre-Ponçon.
, Datum:
25.08.2019 18:23
Ziet er goed uit dit rijtje, ik ben in voor meer.@ Peter, waarom denk jij dat je mogelijk niet verder mag met eigen kayak? Je hebt wel gelijk:ik vind de verhuurders trajecten vaak saai, maar echt wit water doe ik weet niet
Geplaatst door: ® Elfriede
, Datum:
25.08.2019 18:34
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
25.08.2019 19:50
Geplaatst door: Pierre
, Datum:
25.08.2019 20:34
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
26.08.2019 01:41
@Ivo: de Verdon stroomt op een paar plekken (niet al te lang) door ondergrondse gangen. Daar schijnt het aardig te kunnen : kolken, nog afgezien van het onder speleologen bekende gevaar van plotseling opkomend water.
Vandaar mijn zorg. Maar ik heb even verder gegoogeld, de departementale regels staan doorvaart gewoon toe (vermits je natuurlijk een zwemvest draagt): www.eauvive-ffessm.com/reglements/arretes_prefectoraux/AP-96-1284-provence.pdf. Op internet circuleren er ook filmpjes van, bijvoorbeeld deze: https://www.youtube.com/watch?v=B9thjpM5D2Q. Als ik veel meer kano-ervaring zou hebben dan een beetje peddelen op de Dinkel, zou ik het waarschijnlijk een uitdaging vinden, maar jij kunt met deze beelden waarschijnlijk zelf wel beoordelen of het iets voor jou is. Dat je daarnaast bij dergelijke activiteiten in de bergen altijd het weer scherp in de gaten moet houden, hoef ik hopelijk niet uit te leggen.
, Datum:
26.08.2019 09:03
Prachtige beelden! Lijkt me een mooie uitdaging, en ik draag altijd gilet en helm. Weer kan gevaarlijk zijn net als Franse electriciteit s maatschappij
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
26.08.2019 18:24
Geplaatst door: ® inekefr
, Datum:
26.08.2019 21:38
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
29.08.2019 16:30
Zit hier nog iets bij?
http://kajaktour.de/fluesse.htm
De Lot heeft een traject dat ik wel degelijk interessant vind om te varen: van Entraygues sur Truyère tot Vieillevie, ongeveer 10-12 km. Ik weet niet of je dit al kent? Met kort na de start la Digue, een dam met (bij de juiste waterstand) een perfecte surfgolf. En ken je het stuk Dordogne vanaf Argentat tot Beaulieu sur Dordogne?
Ook leuk vond ik de Gave d'Oloron.
Verder heb ik nooit geweten dat je in Spanje niet met eigen materiaal zou mogen varen. In het verleden vrij veel op de Río Noguera Pallaresa gevaren.
, Datum:
29.08.2019 16:59
Bedankt voor het overzicht en de tips. Ik was ook stomverbaasd te horen dat je in Catalonië niet zelf mag kayakken, maar helaas het is echt waar of je moet van de overheid toestemming krijgen. Die Catalaanse rivier lijkt me super, de lot/ Dordogne trajecten die je noemt ken ik. Voor mij, hartje zomer, te weinig adrenaline. Die andere rivier , west Frankrijk, ga ik proberen.