KEURING (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: GEERT5
, Datum:
24.08.2019 16:57
HALLO,
WIJ WENSEN VOLGEND JAAR ONZE CARAVAN TE STALLEN IN DE DORDOGNE STREEK VOOR EEN AANTAL JAAR.
IK HEB 2 VRAAGJES:
_ KEN ER IEMAND EEN LEUKE CAMPING WAAR MEN OOK DE CARAVAN KAN STALLEN?
_ HEEFT ER IEMAND EEN IDEE WAT ER MOET GEBEUREN MET DE 2 JAARLIJKSE CARAVANKEURING (VERPLICHT IN BELGIE) INDIEN MEN DE CARAVAN IN FRANKRIJK LAAT? IK KAN ME NIET VOORSTELLEN DAT IK OM DE 2 JAAR NAAR BELGIE RIJ OM EEN KEURING VAN 10 MINUTEN.
ALVAST BEDANKT VOOR DE RESPONS
Geplaatst door: Peter
, Datum:
24.08.2019 17:12
Geert. Probeer eens caravanforum.nl, daar zitten waarschijnlijk mensen die dit al doen.
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
24.08.2019 18:11
Volgens mij is je toetsenbord kapot, want je capslock blijft hangen.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
24.08.2019 18:13
Frankrijk heeft geen keuringsplicht voor caravans. Zolang de caravan achter de aanhanger is bevestigd of daar van losraakt dekt de verzekering van het trekkende voertuig de schade aan derden.
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
24.08.2019 21:21
j
Ja maar dan moet je ook verzekerd blijven ,en daar wringt het schoentje want dan moet je caravan naar de keuring.De mensen die ik ken en dat zijn er toch wel een paar zeggen zelf dat ze niet in orde zijn ik heb gehoord dat je famillie polis de schade dekt aan derde moest er iets gebeuren op de camping ,maar hoe zit het dan als ze uw caravan naar de camping brengen en in de stalling normaal is dat voor de persoon die de caravans stalt maar als er echt iets ergs gebeurd bv. brand gaat wel alles grondig nagekeken worden natuurlijk en dan ? Ik zou alles goed navragen bij de verzekering.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
24.08.2019 23:07
In Frankrijk laten keuren bij een keuringstation en bij terugkeer in Belgie het verslag daarvan bij een Belgisch keuringstation aanbieden waarna de caravan alsnog "zo spoedig mogelijk" in Belgie gekeurd moet worden. Heb deze nagenoeg zelfde vraag gesteld bij keuringstation in Alken.
Geplaatst door: ® Gerard
, Datum:
24.08.2019 23:11
Misschien is het voor een aantal jaren uitschrijven bij de D.I.V. ook een optie?
Geplaatst door: Rob
, Datum:
25.08.2019 12:49
Wat Anita al zegt: vraag het goed na, want als de camping jouw caravan verplaatst, ivm stalling of voorbereiding voor jullie verblijf, weet ik niet hoe het een en ander formeel geregeld is qua aansprakelijkheid. Let ook op interieur etc.
Bijvoorbeeld: Op camping Monplaisir in Saint Remy de Provence hebben ze een stalling achter op de camping, dus wellicht vind je wat op hun website over de voorwaarden. En dan natuurlijk vooral over de wettelijke verzekeringen die je moet hebben op jouw camping (welke dat ook gaat worden).
Nu ik zo aan het typen ben heb ik echter het gevoel dat je hier niet om vraagt. Beschouw mijn reactie maar als off-topic.